Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-08, 18:56
  #1
Medlem
chronomasters avatar
Ingen som hört denna? Tycker den är riktigt nice! Vad tycker ni?
Citera
2017-03-08, 19:06
  #2
Medlem
https://soundcloud.com/user-135374731
Citera
2019-03-11, 18:09
  #3
Medlem
JoakimVonBankas avatar
Spöktimmen är en bra podd, men jag avskyr Linn (en av programledarna). Anledningen är för hennes manshatande skitsnack som hon drar upp i sina avsnitt.
Det märks hur hon är som människa när hon många gånger hatar och gapar på dom manliga mördarna/psykopaterna/kidnapparna/stalkers etc (med all rätt. Jag tycker inte dom förtjänar annat än ett grovt straff för sina brott), men är det samma typ av brott som begås av kvinnor är hon tyst, blir fascinerad eller ibland även tycker dom är coola.
Jag hade inget emot Linn förr, men efter jag skrev en allmän kommentar på hennes bild på Instagram så blev hon iskall och visa bara avsky för mig.
Efter det börja jag lyssna ordentligt på allt hon snacka om och kände mig spyfärdig efter de.

Man märker också av hennes narcissistiska stil på Instagram då hon, för det mesta, lägger mkt fokus på enbart henne. Hon är sjuk i huvudet.
Citera
2019-03-11, 21:52
  #4
Medlem
flaess avatar
Jag vet inte varför Spöktimmen är en av mina favoritpoddar för tillfället, men det bottnar nog i att det är fängslande att lyssna på attraktiva unga tjejer (Sveriges snyggaste podduo?) som avhandlar så vitt skilda ämnen som Bilderberggruppen, seriemördare, konspirationsteorier, olösta mysterier, spöken och ufon. Rätt så mycket Flashback-känsla, faktiskt.

Linn och Jenny kanske rentav är aktiva på detta eminenta diskussionsforum? Skulle icke förvåna mig om det vore så.
Citera
2019-03-12, 16:39
  #5
Medlem
JoakimVonBankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Linn och Jenny kanske rentav är aktiva på detta eminenta diskussionsforum? Skulle icke förvåna mig om det vore så.

Det vore väldigt osannolikt att dom skulle hänga på Flashback med tanke på hur lättkränkta dom är. Flashback är ju inte direkt en trevlig plats för extrem-feminister och SJW.
Citera
2019-04-05, 15:11
  #6
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimVonBanka
Det märks hur hon är som människa när hon många gånger hatar och gapar på dom manliga mördarna/psykopaterna/kidnapparna/stalkers etc (med all rätt. Jag tycker inte dom förtjänar annat än ett grovt straff för sina brott), men är det samma typ av brott som begås av kvinnor är hon tyst, blir fascinerad eller ibland även tycker dom är coola.

Det är inte ett helt ovanligt fenomen bland svenska true crime-poddar drivna av kvinnor, samma sak gäller med Vad blir det för mord? och Mord mot Mord. Kan ändå förstå att de väljer att "hylla" kvinnliga seriemördare då dessa är så pass marginaliserade och sen mördar ju majoriteten manliga seriemördare kvinnor, så det är förståeligt på sätt och vis. Sen finns det ju de som idoliserar Charles Manson och andra män som utfört hemskheter, var själv en sådan i ungdomen så det går jämt ut så att säga.
Citera
2019-05-08, 00:13
  #7
Medlem
Mercury007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimVonBanka
Spöktimmen är en bra podd, men jag avskyr Linn (en av programledarna). Anledningen är för hennes manshatande skitsnack som hon drar upp i sina avsnitt.
Det märks hur hon är som människa när hon många gånger hatar och gapar på dom manliga mördarna/psykopaterna/kidnapparna/stalkers etc (med all rätt. Jag tycker inte dom förtjänar annat än ett grovt straff för sina brott), men är det samma typ av brott som begås av kvinnor är hon tyst, blir fascinerad eller ibland även tycker dom är coola.
Jag hade inget emot Linn förr, men efter jag skrev en allmän kommentar på hennes bild på Instagram så blev hon iskall och visa bara avsky för mig.
Efter det börja jag lyssna ordentligt på allt hon snacka om och kände mig spyfärdig efter de.

Man märker också av hennes narcissistiska stil på Instagram då hon, för det mesta, lägger mkt fokus på enbart henne. Hon är sjuk i huvudet.

Har vaknat upp o börjat se ett o annat själv. O då har jag haft MÅNGA privata diskussioner med dem ändå.
Citera
2019-06-17, 21:50
  #8
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimVonBanka
Spöktimmen är en bra podd, men jag avskyr Linn (en av programledarna). Anledningen är för hennes manshatande skitsnack som hon drar upp i sina avsnitt.
Det märks hur hon är som människa när hon många gånger hatar och gapar på dom manliga mördarna/psykopaterna/kidnapparna/stalkers etc (med all rätt. Jag tycker inte dom förtjänar annat än ett grovt straff för sina brott), men är det samma typ av brott som begås av kvinnor är hon tyst, blir fascinerad eller ibland även tycker dom är coola.
Jag hade inget emot Linn förr, men efter jag skrev en allmän kommentar på hennes bild på Instagram så blev hon iskall och visa bara avsky för mig.
Efter det börja jag lyssna ordentligt på allt hon snacka om och kände mig spyfärdig efter de.

Man märker också av hennes narcissistiska stil på Instagram då hon, för det mesta, lägger mkt fokus på enbart henne. Hon är sjuk i huvudet.
Efter att ha lyssnat igenom ett flertal avsnitt så är jag benägen att hålla med.

Att hon tveklöst är en kulturmarxistisk feminist är enerverande, men det står henne fritt att hysa dessa åsikter. Vi lever trots allt i ett (än så länge) land med åsikts- och yttrandefrihet. Problemet är bara att hon ofta blir fullständigt rabiat och omedgörlig när de rätta knapparna trycks in. Hennes utbrott i avsnittet om Anders Behring Breivik är fan i mig episkt....

Jenny brukar dock oftast hålla sig betydligt mer behärskad, avslappnad och neutral när känsliga ämnen kommer på tal. Jag upplever även att hon inte alls är lika PK som Linn, vilket hedrar henne.

Men om Linn måhända läser detta: coola ned dig några pinnhål, och "var inte så jävla arg hela tiden". Du utför med jämna mellanrum ett mycket bra arbete och briljerar i Spöktimmen. Fortsätt på det spåret istället.
Citera
2019-06-18, 15:50
  #9
Medlem
Det är mycket faktabaserat ? Jag är helt ointresserad av några "komiker" flamsa kring ämnet .
Söker en ny podd . Hittade denna nyss . Duger den om man är mest intresserad av true crime delen ?
Citera
2019-07-07, 14:10
  #10
Medlem
Giftsvampens avatar
Låt mig förutspå att en framtida podd kommer handla om moské-skjutningarna i Nya Zeeland och hur Linn kommer spendera mycket tid i podden med att älta över hur onda och rasistiska vita heterosexuella män är.
Citera
2019-07-26, 14:31
  #11
Medlem
Börjat lyssna på podden och lyssnat på en drös av avsnitt . Den är helt ok faktiskt .

Störde mig något enormt nyss . När jag lyssnade på sommar avsnittet om nordiska mord .

Att bängaloona tog upp ett mord från Island som var en i mängden och rätt ointressant .

De tar upp Bodommorden som är väldigt intressant enligt mig . I slutet av avsnittet .

De borde fan gjort ett helt avsnitt om detta i stället . Amatörer !
Citera
2019-08-01, 14:16
  #12
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Denna podd kunde bli så mycket mer givande . Om hon skånskan eller vad hon är . Kunde dämpa sig lite och sluta spela Kakan Hermansson när de pratar runt fallet .
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback