Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Ja også TEH sin dna burde blitt funnet på Tassen. TEH skal jo angivelig ha vært innom S4 kvelden før, for å passe hunden. Og å ta et bad samtidig. Med påfølgende uhell, badekaret som rant over, moppingen som knuste lampen, og glasskårene fra lampen som skar blødende sår i TEHs rygg.
Ut fra lydprøvene, og fra info jeg mener å ha lest, skal TEH ha ankommet like over to, og muligens dratt fra S4 mens nødsamtalen pågikk? Og tatt med seg Tassen hjem til seg selv.
Hvor var Tassen mens familien bodde på hotell de første dagene?
Ble Tassen ivaretatt av TEHs samboer. Eller.
Måtte Tassen vekk fra TH slik at politiet ikke skulle reagere og tenke sitt, dersom Tassen knurret mot TH? Var det derfor valpen måtte vekk.
Ja, merkelig det med TEH også. Det må jo ha vært han de ville simulere når de kjørte fram og tilbake i innkjørselen i en Ford Fokus. De låste opp og igjenn ytterdøren. Det var jo nettopp en slik bil som TEH, sønnen, kjørte.
Det er mye i denne saken som man bare har THs ord på, og som ikke lar seg verfisere.
Kanskje TEH tok med seg denne valpen når han var der klokken 2.
Det er jo rart at TH var den som kom med historien om lampa, og ikke TEH selv.
Jeg tror nok at det kanskje er en annen grunn til at lampa ble knust.
Alle badekar har jo en sikkerhetssluk slik at ikke vann skal renne over hvis man glemmer av. Og hva er oddsen for at det skulle renne over, og samtidig knuser man lampa ved et uhell.. Ikke ofte at man knuser en lampe slik. Skulle likt å sett bilde av lampa og badet. Det kunne fortalt litt mer.
Kan det være at TH hadde eksplodert i sinne, og at han knuste lampa? Eller sønnen?
Høylytt bråk skal ha vært hørt der bare uker før jul. Regner med at dette var rop fra enten TH eller TEH. Mye løse tråder.
Men det er verdt å merke seg alle innleggene til TT her inne. Det forteller nok mye om hva TH vil holde skjult, så sånn sett er det gull verdt, selv om det kan være forstyrrende til tider.
Dette med høylytt bråk før jul, er jo noe som TT brukte mye krefter på å usannsynliggjøre at kunne være noe raseriutbrudd. Det ble lagt linker til værmeldinger, og antydet at dette høylytte bråket kunne være vinden og uværet som hadde kommet den natten.
Flere i TT har jeg mistenkt for å kan være i nær familie med TH.
Veldig mye bortforklaringer.
Ja, hvor var Tassen mens familien var på Thon Hotell i Lilestrøm? Godt spørsmål.
Kanskje hadde de den med dit, hvis det er lov, eller så kan det være samboer av TEH, hvis ikke hun også var med til hotellet. Kanskje en av de ansatte som sto TH nær, tok vare på den, f.eks. Vegard E.
Det kan godt hende at hunden ble flyttet bort ganske fort, og at den knurret mot TH.
TH likte ihvertfall ikke hunden. Han omtalte den som "bikkja". Og veldig kort tid etter forsvinningen, så var hunden plassert hos sønnen. Det kommer fram av bilder fra hans FB-konto.
Dette er også, mener jeg, et avslørende tegn på at TH visste at hun aldri kom tilbake. Det at han kvitter seg med konas hund rett etter forsvinningen. Blir som med Vålnes-saken der fru Behrmann kvittet seg med Per Vålnes private eiendeler rett etter forsvinningen. Gitarer, høyttalere, klær og 12+5 hunder. Slik jeg forstår det, så har også TH kvittet seg med mye av AEs eiendeler ikke lenge etter forsvinningen.