2021-11-12, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nåvel. Jeg tror ikke TH forsov seg.

Ja, hva skjedde egentlig i S4 denne morgenen.

Om ytterdøren sto åpen, slår det beina vekk under mine mistanker om at sms 09:06 og telefon til TEH 09:14 kan ha blitt gjort med talegjenkjenning og lydopptak. Avspillingsutstyr må fjernes før vitner ankommer.

Men, kan det ha vært planlagt at det skal se ut som om ytterdøren sto åpen og har blåst igjen? Og at døren var låst, og bakhonet plassert slik at TH kunne se om noen hadde vært på døren?

Hva har TH sagt om ytterdøren? Vi vet ikke. Bare at bakhonet lå der, dørmatten lå skjevt og lysene sto på. Da han kom hjem. Angivelig.

Eller, var det hyret kriminelle anonymt på nettet, som hadde fått beskjed om å gjøre obskure ting i S4, men med beskjed om å stikke som fa*n om det lå et trestykke foran døren.

Eller, samme kriminelle ankom S4 og stakk som bare eff da døren sto åpen og det var slepespor i gangen.

Jeg har så vondt for å tro at det er leid folk til å hente liket. Det er bare så absurd.

Idéen om at ytterdøren kan ha stått på vidt gap, åpner for mange annerledes og nye hendelsesforløp og scenarier i S4 denne morgenen, enn de jeg har sett for meg tidligere.

Han har sagt at døra var ulåst, og da sier logisk tankegang at det hadde han ikke sagt om døra hadde vært åpen.
Citera
2021-11-12, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Det var tydeligvis viktigere å straks kjøpe Bitcoin for å komme i kontakt med kidnapperen. Jeg kan ikke tenke meg, at de bare har drevet med telefonavlytting, de må jo også ha snoket litt rundt også. Fks. en prater med TH inne i huset, mens den andre tar en titt i bilen. De kan umulig ha ventet 6 måneder med å gjøre det.
Tja, de unnlot, eller kom ikke på å sjekke hunden Tassen for DNA heller, før det var for seint. Vil tro det må ha vært en viss fysisk kontakt med en sannsynligvis litt vilter, (muligens oppskaket av situasjonen og i tillegg ganske ny i huset) hundevalp. Større sjanse for å legge igjen spor på denne enn på en plast-strips og noe papir.
Citera
2021-11-12, 12:41
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Tja, de unnlot, eller kom ikke på å sjekke hunden Tassen for DNA heller, før det var for seint. Vil tro det må ha vært en viss fysisk kontakt med en sannsynligvis litt vilter, (muligens oppskaket av situasjonen og i tillegg ganske ny i huset) hundevalp. Større sjanse for å legge igjen spor på denne enn på en plast-strips og noe papir.

Jeg tror ikke de hadde funnet noe fremmed DNA på Tassen, for å være ærlig.
Den har nok blitt innestengt av noen den kjente, og grunnen er nok at den
etter all sannsynlighet ikke skulle følge etter matmor da hun ble fraktet ut
av huset.
Citera
2021-11-12, 13:04
Avslutad
Citat:
Nåvel. Jeg tror ikke TH forsov seg.

Ja, hva skjedde egentlig i S4 denne morgenen.

Om ytterdøren sto åpen, slår det beina vekk under mine mistanker om at sms 09:06 og telefon til TEH 09:14 kan ha blitt gjort med talegjenkjenning og lydopptak. Avspillingsutstyr må fjernes før vitner ankommer.

Men, kan det ha vært planlagt at det skal se ut som om ytterdøren sto åpen og har blåst igjen? Og at døren var låst, og bakhonet plassert slik at TH kunne se om noen hadde vært på døren?

Hva har TH sagt om ytterdøren? Vi vet ikke. Bare at bakhonet lå der, dørmatten lå skjevt og lysene sto på. Da han kom hjem. Angivelig.

Eller, var det hyret kriminelle anonymt på nettet, som hadde fått beskjed om å gjøre obskure ting i S4, men med beskjed om å stikke som fa*n om det lå et trestykke foran døren.

Eller, samme kriminelle ankom S4 og stakk som bare eff da døren sto åpen og det var slepespor i gangen.

Jeg har så vondt for å tro at det er leid folk til å hente liket. Det er bare så absurd.

Idéen om at ytterdøren kan ha stått på vidt gap, åpner for mange annerledes og nye hendelsesforløp og scenarier i S4 denne morgenen, enn de jeg har sett for meg tidligere.
Du skriver:
"Men, kan det ha vært planlagt at det skal se ut som om ytterdøren sto åpen og har blåst igjen? Og at døren var låst, og bakhonet plassert slik at TH kunne se om noen hadde vært på døren?"

Resonnementet henger ikke på greip!
Det ville vært umulig å vite om noen hadde vært på døren av den grunn.
Om døren var låst, så kunne noen likevel kjent på døren, og registrert at den var låst, uten å være i kontakt med plankebiten.

En plankebit er ikke et gitter akkurat
Citera
2021-11-12, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
av huset.
Vel, hvor kjente de som var i kontakt med hunden var, er det ingen av oss som vet (tror jeg ). Uansett var det en feil av politiet å ikke undersøke hunden. https://www.nrk.no/norge/tassen-_2_-var-hjemme-da-anne-elisabeth-forsvant-_-ble-ikke-undersokt-for-dna-1.15141596
Senast redigerad av univers123 2021-11-12 kl. 13:24.
Citera
2021-11-12, 13:41
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Vel, hvor kjente de som var i kontakt med hunden var, er det ingen av oss som vet (tror jeg ). Uansett var det en feil av politiet å ikke undersøke hunden. https://www.nrk.no/norge/tassen-_2_-var-hjemme-da-anne-elisabeth-forsvant-_-ble-ikke-undersokt-for-dna-1.15141596

Min teori det, da, at det var "husvarme" folk på besøk den dagen.
Men jo, enig i at de burde sjekket Tassen, slik som de også burde sjekket TH.
Politiet sier jo selv det var en tabbe å ikke gjøre det.
Konedrap skulle vært vektet like mye som kidnapping fra første øyeblikk.
Citera
2021-11-12, 14:22
Medlem
Citat:
Jeg måtte jo først ha hatt et ærend i S4, for å i det hele tatt oppdage at ytterdøren sto åpen. Det er ikke synlig for forbipasserende.

Men, det er klart om jeg noensinne skulle komme til et hus som S4 denne morgenen, og ytterdøren sto på vidt gap, ja, så ville jeg ha sjekket både det ene og andre før jeg dro derfra. Og varslet. Noen. Enten familie eller politi.
Wow. Dør på vidt gap. Da vart du virkelig skræmt 😃
Citera
2021-11-12, 15:03
Medlem
Citat:
Min teori det, da, at det var "husvarme" folk på besøk den dagen.
Men jo, enig i at de burde sjekket Tassen, slik som de også burde sjekket TH.
Politiet sier jo selv det var en tabbe å ikke gjøre det.
Konedrap skulle vært vektet like mye som kidnapping fra første øyeblikk.
Uansett hvem som var i kontakt med hunden, går jeg ut fra at det er sporene/DNAet etter den som sist tok på den, som ville vært mest fremtredende. Så hvis det var noen andre enn TH, AEH eller
TEH sitt DNA på hunden og vedkommende ikke hadde vært i Sloraveien 4 i løpet av den siste tida, eller møtt og klappet hunden på tur med AEH de siste dagene hennes, hadde det kunnet si noe om hvem som muligens hadde begått ugjerningen. Hvis det ikke fantes annet DNA enn familiens, hadde det fortalt at enten hadde ikke GM lagt igjen spor, altså de må ha vært kledd/utrustet med noe som hindret spor i å feste seg til hunden, eller at de som hadde stengt inne hunden var noen som pleide å være i kontakt med den. Undersøkelse av hunden, som jo var blitt innestengt av noen, ville ikke jo hatt noe å si for hvilken hypotese politiet jobbet ut fra.
Citera
2021-11-12, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Du skriver:
"Men, kan det ha vært planlagt at det skal se ut som om ytterdøren sto åpen og har blåst igjen? Og at døren var låst, og bakhonet plassert slik at TH kunne se om noen hadde vært på døren?"

Resonnementet henger ikke på greip!
Det ville vært umulig å vite om noen hadde vært på døren av den grunn.
Om døren var låst, så kunne noen likevel kjent på døren, og registrert at den var låst, uten å være i kontakt med plankebiten.

En plankebit er ikke et gitter akkurat

I et stykke planke finner man ikke løsningen. Den lå der bare for å fortelle og illustrere at noe tragisk sannsynligvis hadde skjedd med AEH.
Citera
2021-11-12, 21:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
I et stykke planke finner man ikke løsningen. Den lå der bare for å fortelle og illustrere at noe tragisk sannsynligvis hadde skjedd med AEH.
Ja, bakhonet kan også ha en symbolsk betydning - som en liten hilsen fra gjerningspersonen(e) til TH.

"Heilt innåt skogen står det ein skigard, mosegrodd og grå."

Gjerdet rundt Hagen-eiendommen er laget av bakhon, og kalles "en skigard".

Ett velkjent sitat i Norge: "Ein skigard kan 'kje vara evig, veit du,
Kan aldri vara evig."

Citera
2021-11-12, 22:15
Medlem
Citat:
av huset.
Du får et poeng her. De ville ikke bli forstyrret, men hvem stengte han inne. Hvis en person var i bolig må han håndtere begge samtidig. Tassen kunne rotet det skikkelig til om han gikk fritt rundt, mens hun ble drept. Tråkket i biologisk materiale etc. Ikke kunne han stengt hunden inn først uten å blokkere utganger. Noe stemmer ikke her. Tassen burde vært undersøkt.
Citera
2021-11-12, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, bakhonet kan også ha en symbolsk betydning - som en liten hilsen fra gjerningspersonen(e) til TH.

"Heilt innåt skogen står det ein skigard, mosegrodd og grå."

Gjerdet rundt Hagen-eiendommen er laget av bakhon, og kalles "en skigard".

Ett velkjent sitat i Norge: "Ein skigard kan 'kje vara evig, veit du,
Kan aldri vara evig."

Jeg visste ikke at den het skigard.

Her er link på svensk

Skansen ligger i Stockholm.

BYGG EN GÄRDESGÅRD – med Skansen

Lär du hur du bygger en gärdesgård steg för steg. På Skansen lever både historien och hantverket. Här finns världsunik expertis inom hantverk och slöjd. Skansens scenograf visar hur man bygger en långgärdesgård.

På Skansen är det alltid något kul på gång. 356 dagar om året.

https://m.youtube.com/watch?v=myRL_jq9AFI
Senast redigerad av Braskamin58 2021-11-12 kl. 22:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in