Citat:
HDs skilsmässa är en kritisk faktor och det är väl likaväl hon som inte lämnar SD ifred?
HD oroas att han tystnar efter skilsmässan och inte vill prata med henne.
Hon får övertala honom att åka med till USA, han vill inte och krånglar ända in i sista minuten och skyller på Esta.
Önskar HD lycka till på natten efter ett misslyckat försök att få med LW ut i skogen.
Den som är fortsatt bekymrad att han ska välja att gå till LW är HD.
Vilket är rätt kocko om hon nu valt skilsmässa och själv ljuger om sin sidekick som hon ligger med frekvent.
Det är lika kocko att ta ut skilsmässa och kärleksbomba SD innan mordet:
24 april 2018
"Min älskade,
(..) Jag hoppas och tror att "min" S med all kärlek och omtanke som finns i dig kommer fram igen.
Den som får mitt hjärta att slå lite fortare. Den som jag vill dela mitt liv med kommer fram. Kram" (Ab 165)
28 april har hon krav på SD:
"Försöker att inte tänka och bry mig om henne. Det är enda sättet att komma vidare.
S måste göra det samma.
Om han vill komma vidare." (ab 165)
30 april ältar hon om SD gått till LW:
"J svarar:
"Om S går till L, kan du inte påverka. Försök att inte lägga energi på det". J menade med sitt meddelande att det här är fakta och att Hanna skulle försöka släppa det"(..) Hanna svarar, "som du säger jag ska inte lägga energi, tur att
tankarna inte fastnat och börjat mala".
(Ab 150)
Hon tvingade honom inte öht. Han kunde både ha avstått att åka dit och i högsta grad låtit bli att mörda henne. Det är ingen lösning på problem.
HD tar loggar hon inte deltagit i.
Det ses hur hon tävlar för att ligga före "Taggis" då hon for ner från samma nivå som JG och SD.
Skulle tippa att få en helt avbruten svit vore illa för HD - som är den enda som har fortsatt pågående.
SD fick sin svit avbruten 2016 då de var ett team.
Hade loggremsan med SD:s FTF från 2015 förstört sviten för HD?
Att ha en oavbruten svit i Örebro kan förefalla banalt men troligen inte om den bryts via hatobjekt LW.
Här vill jag påstå att SD och HD är samma skrot och korn, statistik och GC har stigit dem år huvudet och det är hög risk att det är ett motiv till mordet - via ett gräl som HD startat upp drygt en månad innan mordet.
När hon fått LWs loggar raderade så tycks hon se det som ett omen att dottern träffat LW som pratat om henne och hur hon var som barn:
"ibland känns det som om världen vill annorlunda."
Det värsta som skulle kunna hända är om SD valde LW.
I förhör är hon skenhelig och har återigen barnens bästa som argument och framställer sig som storsinnad om SD väljer att fortsätta med LW.
LW som styvmor till hennes barn?
Hon loggar om två myster och låtsas inte bry sig om resten. De väntar hon med att ta tills LW mördats.
HD oroas att han tystnar efter skilsmässan och inte vill prata med henne.
Hon får övertala honom att åka med till USA, han vill inte och krånglar ända in i sista minuten och skyller på Esta.
Önskar HD lycka till på natten efter ett misslyckat försök att få med LW ut i skogen.
Den som är fortsatt bekymrad att han ska välja att gå till LW är HD.
Vilket är rätt kocko om hon nu valt skilsmässa och själv ljuger om sin sidekick som hon ligger med frekvent.
Det är lika kocko att ta ut skilsmässa och kärleksbomba SD innan mordet:
24 april 2018
"Min älskade,
(..) Jag hoppas och tror att "min" S med all kärlek och omtanke som finns i dig kommer fram igen.
Den som får mitt hjärta att slå lite fortare. Den som jag vill dela mitt liv med kommer fram. Kram" (Ab 165)
28 april har hon krav på SD:
"Försöker att inte tänka och bry mig om henne. Det är enda sättet att komma vidare.
S måste göra det samma.
Om han vill komma vidare." (ab 165)
30 april ältar hon om SD gått till LW:
"J svarar:
"Om S går till L, kan du inte påverka. Försök att inte lägga energi på det". J menade med sitt meddelande att det här är fakta och att Hanna skulle försöka släppa det"(..) Hanna svarar, "som du säger jag ska inte lägga energi, tur att
tankarna inte fastnat och börjat mala".
(Ab 150)
Hon tvingade honom inte öht. Han kunde både ha avstått att åka dit och i högsta grad låtit bli att mörda henne. Det är ingen lösning på problem.
HD tar loggar hon inte deltagit i.
Det ses hur hon tävlar för att ligga före "Taggis" då hon for ner från samma nivå som JG och SD.
Skulle tippa att få en helt avbruten svit vore illa för HD - som är den enda som har fortsatt pågående.
SD fick sin svit avbruten 2016 då de var ett team.
Hade loggremsan med SD:s FTF från 2015 förstört sviten för HD?
Att ha en oavbruten svit i Örebro kan förefalla banalt men troligen inte om den bryts via hatobjekt LW.
Här vill jag påstå att SD och HD är samma skrot och korn, statistik och GC har stigit dem år huvudet och det är hög risk att det är ett motiv till mordet - via ett gräl som HD startat upp drygt en månad innan mordet.
När hon fått LWs loggar raderade så tycks hon se det som ett omen att dottern träffat LW som pratat om henne och hur hon var som barn:
"ibland känns det som om världen vill annorlunda."
Det värsta som skulle kunna hända är om SD valde LW.
I förhör är hon skenhelig och har återigen barnens bästa som argument och framställer sig som storsinnad om SD väljer att fortsätta med LW.
LW som styvmor till hennes barn?
Hon loggar om två myster och låtsas inte bry sig om resten. De väntar hon med att ta tills LW mördats.
Citat:
ett gräl som HD startat upp drygt en månad innan mordet.
Det var LW som valde att göra ett gräl av det. Hon kunde gjort som de flesta andra; struntat i det. Istället drog hon in sina vänner PJ och cajoo i grälet och fick dem att också radera HDs loggar.
Att SD och HD delade upp sitt teamkonto berodde ju på LW.
Citat:
Det var väl snarare ett tecken på att LW aldrig tänkte lämna henne i fred. Först raderade hon hennes loggar. Sedan dök hon upp hos dotterns bästa kompis. Det var väl det HD och JG menade när de skrev att LW kunde hitta på vad som helst.
LW var bitter för att SD inte ville ha henne utan bara ville ha tillbaka HD. Därför skulle HD straffas. LW hade märkt att SD inte brydde sig om henne. Det enda sättet hon kunde komma åt honom på var att ge sig på HD. Hon förstod tydligen inte hur långt han var beredd att gå för att skydda HD.
Hon var fast i en illusion att SD skulle älska och välja henne för att hon ville det. Hon trodde att hon var en sagoprinsessa, Pocahontas, som skulle få allt hon ville. Även sin "prins". Att han råkade vara gift och ha barn sket hon fullständigt i. Totalt hänsynslös. Som en riktig narcissist.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-11-12 kl. 19:05.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-11-12 kl. 19:05.