2021-11-13, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är naturligtvis Bullshit som du skriver. Men S har 70-80% i invandrartäta områden, som i sig utgör ca 5% av Sverige. Och S har 25% av rösterna totalt ca?

Så en beräkning blir då att ca 1/10-del av S röster kommer ifrån överrepresentation i dessa invandrartäta områden. Så om S har 25% idag, så skulle de egentligen haft 22.5% om alla vore som svenne banan. Det är en signifikant skillnad, väl värd att diskutera.
S har inte generellt 70-80 % i dessa områden, de ligger högt men det är bara en del där de kommer upp i runt 70%. Sådana områden har även klart lägre valdeltagande än riket som helhet.

I ett antal "utsatta" områden i Södertälje går Kd mycket bra. Det var väl i Södertälje det framkom att klaner sålde klanens röster mot politiska beslut som var till fördel för dem?
https://hotpot.se/politik/sa-har-rostade-valjarna-i-sveriges-sarskilt-utsatta-omraden-2018/
Citera
2021-11-13, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Ja, hon helt spelat spelet på att hon ska bli stadsminister högt men nu när en kvinna från S tar över så kommer hon på efterkälken och hon får dessutom en aggressiv fetknopp från V att tampas med.
Tror hon drömmer mardrömmar nu.

Annie kommer att lägga sig platt på rygg. Det enda som räknas är att hålla Jimmie borta från inflytande, i övrigt går hon med på vad som helst. Fjammåt å me åt venste.
Citera
2021-11-13, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Heltsjukt! Nästan till den grad att man brister ut i skratt. Freak-showen Sverige blir bara galnare för varje år som går.

Vilken? Laget i Sverige? Sveriges 20 ariga krig i Afganistan eller kurdiska kommunisten som haller i tradarna?
Citera
2021-11-13, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Satan vad ni 14åringar är dryga här..

Har det kommit någon reaktion från Centern angående Vänsterns förhandlingar med S?

Media verkar inte ta V på särdeles stort allvar medan här i tråden verkar det finnas en tro att N.D ska "stå på sig". Jag har inte sett några tydliga "röda linjer" från V, vad handlar förhandlingarna om?
Citera
2021-11-13, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Muschi (för er som inte förstår tyska så betyder det fitta) Dadgostar kommer att lägga ner sig i brygga som alla gjort inom V genom tiderna. Nu är det bara lite catfight som ska visas och Annie kommer nog att vara losern

Det blir ingen fight. På nyheterna igår visade dem inslag om att S förhandlar med V. Många glada leenden i inslaget. Inte ett ord om att ett krav för stöd från C var ingen förhandling med V och att S nu sviker C. De lägger locket på och hoppas att C ska låtsas som om kravet aldrig fanns. Agendajournalistik hette det. Annie lööf blir överkörd och tagen i baken. Komiskt nog var det ett inslag direkt efter om hur fel det är att KD samarbetar med SD. Allt för att flytta fokus från en sak till en annan😁 svensk DDR-media förnekar sig aldrig.
Senast redigerad av Doosing 2021-11-13 kl. 09:26.
Citera
2021-11-13, 09:17
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Så det blir bättre med invandrarskulder istället?

Kan man inte hitta något annat, typ...gult?

Lite välfärdsstat och konservativt tänk. Det skadar inte att ställa krav på befolkningen.

Trots invandringen, trots pandemin har Sverige ordning på finanserna. I och med att vi har en låg statsskuld som S har betalat av på, så har vi pengar att ta av. Dessutom har vi inga budgetunderskott...som är standard när Borgarna styrt.
Citera
2021-11-13, 10:42
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Vänsterpack är ett folk för sig: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oW1Pom/namndeman-for-v-forsvarar-slag-mot-upprorisk-fru

Detta måste ju ligga helt i linje med Vpks politik. Dom försvarar ju mångkultur och jagade ju bort en av sina egna högt uppsatta politiker som arbetade för kvinnorsrättigheter ocg mot samma mångkultur.

Även aftonbladet som publicerar artikeln är ju varam anhängare av mångkultur och borde ju jubla över att det numera finns så helt olika värderingar och synsätt i svenska domstolar. Det är ju (enligt mångkulturalisterna) genom diversefiering olikheter som man bygger ett starktland. Enighet har bara lett till problem.

När det gäller Vpks framsläppande av Bagdad-Magda så kan Maggan och S säga och lova vad som helst. Deras snack är bara för att visa en fasad utåt, att ge sken av att det pågår en förhanling. S har, naturligtvis, inte för avsikt att hålla det dom lovar. Så fort Maggan är installerad så kommer helt andra saker att gälla och DragonStar får börja hota med misstroenden igen, som alla vet att det inte leder någonstans.
V kan dock bara lägga ned sina röster, så slipper man allt tjafs. Men troligen vill man hålla på att stöka lite för att få uppmärksamhet i media.
Lägger V ned sina röster så blir Bagdad-Magda vald direkt eftersom hon får stöd av mupparna och C.
Citera
2021-11-13, 10:44
Medlem
EnSomKans avatar
Fan när Nooshi blir godkänd av pöbelfolket på Flashback så vet man att hon är skicklig. Älskar den panik som de äckliga nyliberalerna i C har just nu. Deras partiledare är en tönt medan Nooshi loskar i backen, i sin adidas track suit.
Citera
2021-11-13, 10:53
Medlem
Ogillar det mesta som V står för men Nooshi tycker jag är riktigt bra, jag håller inte med om det som kommer ur hennes mun men om man ser det från den politikens synvinkel så är hon riktigt duktig. Hade jag varit sosse hade jag lämnat direkt för V.

Ett riktigt uppköp för V att välja henne. Verkar inte vika ner sig för lätt heller som den tidigare gubben gjorde. Sen måste man kompromissa ibland men inte komma med tomma hot.
Citera
2021-11-13, 10:57
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av will242
Ogillar det mesta som V står för men Nooshi tycker jag är riktigt bra, jag håller inte med om det som kommer ur hennes mun men om man ser det från den politikens synvinkel så är hon riktigt duktig. Hade jag varit sosse hade jag lämnat direkt för V.

Ett riktigt uppköp för V att välja henne. Verkar inte vika ner sig för lätt heller som den tidigare gubben gjorde. Sen måste man kompromissa ibland men inte komma med tomma hot.

Och deras invandringspolitik? Gillar du den också?
Citera
2021-11-13, 10:59
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Och deras invandringspolitik? Gillar du den också?

Jag tyckte personen skrev "Ogillar det mesta som V står för".
Citera
2021-11-13, 11:02
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag tyckte personen skrev "Ogillar det mesta som V står för".

Lite motsägelsefullt tycker jag. Sen kan du låta andra svara för sig själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in