2021-11-12, 22:57
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Hur räknar du då V har mest iaf i våra närförorter i Stockholm?

S har 70-80% i våra mest extrema utanförskapsområden, och de utgör max 5% av Sveriges befolkning.

Annars har S 25% så det är en överrepresentation på hälften av alla som bor där. Om de är 5% så innebär det att S tjänar 2.5 procentenheter, dvs 1/10 av vad de har.

Detta är dock för mycket på grund av:
- 70-80% för S är i de mest extrema fickorna, som några distrikt i Rosengård och Tensta. I utanförskapsområdena (som är 5% av Sverige) i stort är det nog snarare 40-50% för S.
- Valdeltagandet i dessa områden är signifikant lägre än riksgenomsnittet.

Så sammantaget är det nog alldeles för högt att säga att S skulle tjäna 1/10-del av sina röster på invandrarområdena.
Citera
2021-11-12, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
S har 70-80% i våra mest extrema utanförskapsområden, och de utgör max 5% av Sveriges befolkning.

Annars har S 25% så det är en överrepresentation på hälften av alla som bor där. Om de är 5% så innebär det att S tjänar 2.5 procentenheter, dvs 1/10 av vad de har.

- 70-80% för S är i de mest extrema fickorna, som några distrikt i Rosengård och Tensta. I utanförskapsområdena (som är 5% av Sverige) i stort är det nog snarare 40-50% för S.

Så sammantaget är det nog alldeles för högt att säga att S skulle tjäna 1/10-del av sina röster på invandrarområdena.
Kan du komprimera siffrorna till en klartext jag kan presentera för utländska gäster, typ😁?
Citera
2021-11-12, 23:06
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

De svenska väljare S har är främst arbetslösa WT samt pensionärer som alltid röstat på S och alltid kommer göra det resten av sina liv, dvs en begränsad tid till. Det var ju så illa innan valet att S tvingades köpa abetarröster genom att muta dem med familjeveckan, då ökade de med 5%.

När S går all in på att vara ett bidragsparti måste de anpassa sig till invandrarnas värderingar också och då håller det inte med en kvinnlig partiledare, det ska vara en man med ett rejält skägg.
Citera
2021-11-12, 23:06
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
I princip efter varje gång Blåa styrt landet, har vi haft stora skulder i landet. Nej tack!

Så det blir bättre med invandrarskulder istället?

Kan man inte hitta något annat, typ...gult?

Lite välfärdsstat och konservativt tänk. Det skadar inte att ställa krav på befolkningen.
Citera
2021-11-12, 23:11
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Redan Mona Sahlin sa på sin tid att en väldigt stor andel av deras väljare bestod av bidragstagare och det har inte blivit bättre sedan dess. Nästan ingen riktig svensk arbetare som röstar på S idag.

Kvinnliga psykopater tål heller aldrig varandra så även om landet raseras kan det bli kul att följa "samarbetet" mellan Annie och Maggan

Lägg Stenevi och Dadgostaren till Annie och Maggan så blir det en riktig häxkittel. Krydda med dåren Bolund (som ändå är som en jävla kärring) så är det bara att poppa popcorn, luta sig tillbaka och beskåda det dysotopiska drama som redan inletts. När man inte orkar längre är det bara packa väskan och lämna landet. Själv funderar jag på Norge.
Citera
2021-11-12, 23:13
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
De svenska väljare S har är främst arbetslösa WT samt pensionärer som alltid röstat på S och alltid kommer göra det resten av sina liv, dvs en begränsad tid till. Det var ju så illa innan valet att S tvingades köpa abetarröster genom att muta dem med familjeveckan, då ökade de med 5%.

När S går all in på att vara ett bidragsparti måste de anpassa sig till invandrarnas värderingar också och då håller det inte med en kvinnlig partiledare, det ska vara en man med ett rejält skägg.

Seriöst så tror jag inte att det är en signifikant faktor. Honestly, hur många (ens i våra invandrartäta områden) skulle påverkas av om partiledaren är en man med rejält skägg, eller en stram kvinna med budgetpiska.

Max 25000 personer i hela Sverige är min bedömning (och dessa har extremt lågt valdeltagande), därmed påverkar detta max promille av S väljarstöd. Väljarstödet kan fluktuera flera procent upp och ner bara på ett vipps, så "männen med rejält skägg" har inte ens en mätbar påverkan på S stöd.
Citera
2021-11-12, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Så det blir bättre med invandrarskulder istället?

Kan man inte hitta något annat, typ...gult?

Lite välfärdsstat och konservativt tänk. Det skadar inte att ställa krav på befolkningen.
Det skulle inte skada om man ställde krav på att vissa töntar inte fick skriva på fb öht!
Citera
2021-11-12, 23:20
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Det skulle inte skada om man ställde krav på att vissa töntar inte fick skriva på fb öht!

Flashback är anarki. Utan Flashback så skulle folk säga saker totalt öppet. Så dessa "töntar" finns överallt oavsett om du vill det eller inte.
Citera
2021-11-12, 23:20
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Lägg Stenevi och Dadgostaren till Annie och Maggan så blir det en riktig häxkittel. Krydda med dåren Bolund (som ändå är som en jävla kärring) så är det bara att poppa popcorn, luta sig tillbaka och beskåda det dysotopiska drama som redan inletts. När man inte orkar längre är det bara packa väskan och lämna landet. Själv funderar jag på Norge.

Det är just vad jag gör, poppar popcorn för att beskåda detta från avstånd. Håller på och säljer min bostad just nu och lämnar landet i början av nästa år. Kommer dock flytta betydligt längre än bara till Norge då jag är trött på woke, islamism och bomber.

Tänker inte betala för detta förfall i landet så det blir ingen mer skatt från mig bortsett från skatten på bostadsvinsten som jag inte kan fly ifrån.
Citera
2021-11-12, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Flashback är anarki. Utan Flashback så skulle folk säga saker totalt öppet. Så dessa "töntar" finns överallt oavsett om du vill det eller inte.
Riktiga anarkister skulle inte tolerera dig en sekund utan likvidera dig direkt!
Citera
2021-11-12, 23:28
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Riktiga anarkister skulle inte tolerera dig en sekund utan likvidera dig direkt!

Jag är inte anarkist. Jag är en vanlig svensk som hånar andra människor, men gör det bara på internet bakom en skärm. För det retar dom extra mycket.

They have no power here...
Citera
2021-11-12, 23:30
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:

Islamisterna tolererar inte de vänstertöntar som röstar hit dem heller. De första som likvideras blir väl vänsterbögarna och sedan andra som bara är fjolliga. Blir intressant att betrakta detta från avstånd och se woke-idioterna när de upptäcker att deras stöd till islamisterna inte räcker för att få behålla livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in