2021-11-13, 07:59
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Jaså. Ingen dubbel-blind placebo kontrollerad studie har kunnat visa det.

INGEN så sluta ljug.

Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Nej det är dom inte . Folk dör ändå!
Hörni plattjordare! Ni kanske skulle resa till Bulgarien. Där är ni antagligen välkomna och slipper folk som tjatar om vaccin.
Citera
2021-11-13, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Antibiotika fungerar inte bra gentemot virus, läs på så vet du.
Virus rider ofta på bakterier sägs det så det finns bra anledning att antibiotika ofta ges även till viruspatienter.
Citera
2021-11-13, 08:52
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Detta är en intressant indikator som bekräftar att covid-19-sjukdomen i stor utsträckning är en livsstilsjukdom där personer med övervikt råkar mer illa ut än andra. Det är kanske ingen nyhet, men som sagt en bekräftelse på det man redan noterat.

Sköterskan nämnde ju att 90% av patienterna var överviktiga för att belysa att det är tungt att lyfta och hantera patienterna, men omedvetet avslöjade hon också sanningen om vilka personer det är som faktiskt hamnar på sjukhus.

Jag har en vän som beklagade sig över en gammal klasskamrat som hamnade i respirator efter att ha blivit corona-smittad: -Detta virus slår helt blint! Han är bara 45 år utan några underliggande sjukdomar! -Jaha, och hur mycket vägde han då? svarade jag, väl medveten om hur klasskamraten såg ut. -Jo, han var säkert uppe i över 130 kg, men han var helt frisk!

Jag behövde inte föra diskussionen längre än så, eftersom jag såg att mitt budskap sjönk in.
Jag ville göra ett inlägg efter tittat på klippet, just för att vi ofta diskuterat överviktens roll när det gäller covid. Nu är ju inte en undersköterskas uttalande obestridlig fakta, men helt på tok är det säkert inte.

För ett tag sedan kunde man läsa om att bra kondition skyddar mot covid och för rätt länge sedan nu att kost med mycket grönsaker (plantbaserad kost) och inget eller enbart lite animaliskt också skyddade (fisk var ok).

Helt klart kan man göra något med sin livsstil om man vill skydda sig mot covid. Om man nu lägger om sin livsstil och lever sundare så skyddar det mot andra sjukdomar också. Det skulle ju kunna hända att det är bättre för många en att vaccinera sig. Fast det kräver ju dok lite mer ansträngning.

Om man tittar på SIR kan man se att av de som vårdats på IVA enbart ca 10% haft extrem fetma. I klippet som påstår att 90% har övervikt speglar detta tråkigt nog verkligheten.

På IVA vårdas det många män i 50 och 60 åren, där är övervikt vanligt. Ca 70% av alla 50 och 60 åriga män har övervikt.

Det är inte konstigt att hjärtinfarkter och högt blodtryck är så vanligt bland män i denna ålder. Jag skulle vilja påstå att övervikt är mycket farligt för män i dessa åldrar oavsett. Kanske dags för staten att rikta in sig på denna grupp och försöka få de att träna och äta sundare.

https://www.scb.se/hitta-statistik/artiklar/2018/varannan-svensk-har-overvikt-eller-fetma/
Citera
2021-11-13, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Hörni plattjordare! Ni kanske skulle resa till Bulgarien. Där är ni antagligen välkomna och slipper folk som tjatar om vaccin.
Ja men folk dör ju ändå fast man är "fullt vaccinerad" samt öka smittspridningen så du kan ju för fan inte på allvar tycka att det funkar bra? Jag skulle säga att det fungerar rätt dåligt, jag har iaf högre krav...
Du verkar ha låga krav, det är synd 😕
Citera
2021-11-13, 09:43
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Horribla dödstal i Bulgarien:

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-09-29..latest&region=Europe&facet=none&uniformYAxis=0 &pickerSort=asc&pickerMetric=location&hideControls =true&Metric=Confirmed+deaths&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=DEU~AUT~CZE~SWE~DNK~NO R~BGR

De har sämst vaccinationsgrad i hela EU. Endast 23%:

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-09-29..latest&region=Europe&facet=none&uniformYAxis=0 &pickerSort=asc&pickerMetric=location&hideControls =true&Metric=People+fully+vaccinated&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=DEU~AUT~CZE~SWE~DNK~NO R~BGR
Nej där ser det inte bra ut.

Men det finns fler länder som det börjar se riktigt dåligt ut, en del av de länderna har också relativt bra vaccinationstäckning.

Jag tänker främst på Lettland och Ungern. De har en vaccinations täckning på över Europas genomsnitt. 59,9% och 58,4%. Vi har 68,5% och Europa har 56%.
https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-09-29..latest&region=Europe&facet=none&uniformYAxis=0 &pickerSort=asc&pickerMetric=location&hideControls =true&Metric=People+fully+vaccinated&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=CZE~HUN~Europe~HRV~LVA ~SWE

Samtidigt så exploderar deras dödstal, de har väldigt brant uppåt kurva. Nu har ju Lettlands kurva för smittade minskat och nya avlidna ser ut att nått sin topp. Men man kan ju knappast påstå att det enbart går dåligt för länder i Europa med dålig vaccinations täckning. Det måste väl Lettland vara ett bevis på att så inte är fallet.

RIGA - Latvia recorded the highest Covid-19 death rate in the European Union and the European Economic Area last week, according to the European Center for Disease Prevention and Control (ECDC).

In the past two weeks, October 18 to 31, Latvia's Covid-19 mortality rate increased to 244.8 deaths per one million population.

Latvia is followed by Bulgaria with 242.7 and Romania with 230.3 deaths per million residents.

In the EU and EEA, the average Covid-19 death rate was 27.2 per million population.
https://www.baltictimes.com/latvia_records_highest_covid-19_death_rate_in_eu_and_eea/
Citera
2021-11-13, 09:58
Medlem
Det ser ut som att vaccin inte ger T-celler. Eller att T-cellerna avtar till omätbara nivåer.

Det är ju T-celler som ska skydda mot allvarlig sjukdom när antikropparna är borta.

”Median Spike-specific CD8+ T cell responses to SARS-CoV-2 WA1/2020 and B.1.617.2 (delta) were below the limit of detection in vaccinated uninfected individuals”

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.10.18.21265113v1.full.pdf
Citera
2021-11-13, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Och hjälper då vaccinet att stoppa smittan?

Nej. Fhm fick fel igen.

Ivermektin verkar dock häva smittan, det har vi sett från Indien Bl.a.
Citera
2021-11-13, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nej. Fhm fick fel igen.

Ivermektin verkar dock häva smittan, det har vi sett från Indien Bl.a.

Ja, och beviset för det är att Pfizers nya piller är en 3cl-proteashämmare precis som ivermectin. Ivermectin i ny förpackning.
Citera
2021-11-13, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Men vad fan "bevisa"? Om du ifrågasätter vården till den nivån så borde inte du få vård öht eftersom du tror att det är någon jävla ovetenskaplig hobbyverksamhet.

Ja. Vården kunde kraftigt ifrågasatts förra våren då dom t.ex. mördade en äldre person jag känner. Som garanterat inte hade dött annars, och det var def inte av covid, men det blev ändå dödsorsaken. Och det är knappast det enda exemplet. (Jag jobbar själv i vården så jag är troligen mer insatt än dig, och nej jag vet var jag inte vill ha min vård nånstans)

Nästan uteslutande alla dör av Corona om dom avlider inom 30 dar efter pos svar. Oavsett orsak!
Senast redigerad av granskottet80 2021-11-13 kl. 10:33.
Citera
2021-11-13, 10:29
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hur vet du det?
Därför att mutationer skapas när viruset replikerar, igenting annat. Vaccinet är inte på något vis inblandat i den processen.
Citera
2021-11-13, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det är den branta snabba ökningen som skett de senaste veckorna som är den viktiga observationen. Den måste brytas.

Vaccinera flera så inte dom ovaccinerade smittar dom vaccinerade är lösningen från hälsoministern.

Bättre att sätta in ivermektin.
Citera
2021-11-13, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Ja, och beviset för det är att Pfizers nya piller är en 3cl-proteashämmare precis som ivermectin. Ivermectin i ny förpackning.

Till ett mycket högre pris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in