2021-11-13, 05:50
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Att du inte ens kan få Theralen låter ju heelt galet..
Det är inte direkt nån superdödsknarkdricka liksom, utan något som kommer hjälpa dig med sömnen fram tills du får träffa läkaren.

Är ju knappast ditt fel att läkaren inte är tillgänglig förrän om 14(!) dagar..

Rena bumbibärsaften😁. Hon sa åt mig att ringa akutpsyk om inte vårdcentralen kunde vara behjälpliga. Stort tack iallafall för stödet jag fått utav er här inne.
Ska testa ett par saker för min sömn och se hur de löser sig, ska börja med några inlägg ovan här att testa dela upp dosen alternativ att ta hela dosen på kvällarna .

Mvh
Citera
2021-11-13, 05:51
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trainrider
Ja jag tror det kan vara bättre, kommer nog vara ganska jobbigt första dagen började du ska vänta hela dagen med att ta men tror det kommer va värt det just för sömnens skull.

Har gått på det till och från sen mars men har varit dagligen 2senaste månaderna.
Missbrukat nästan alla opiater/opioider som finns också så mellan varven under denna period också.
Gått på diverse opioider i perioder innan också men det var det här året det verkligen spårade ur.
Va uppe på 24mg ett tag men sänkte till 10mg/dag så låg på det dom sista 2 månaderna.
Tappade ner från 10 till 2 mg under 2 veckor och klippte i torsdags när jag låg på 2mg.
Kommer fortsätta röka cannabis då och då men allt annat ska läggas på hyllan är planen

Ska testa dela upp dosen idag och fungerat inte det ska jag testa ta det kvällstid
All lycka till dig.

Mvh
Senast redigerad av Mrallknowing 2021-11-13 kl. 05:54.
Citera
2021-11-13, 06:33
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrallknowing
Rena bumbibärsaften😁. Hon sa åt mig att ringa akutpsyk om inte vårdcentralen kunde vara behjälpliga. Stort tack iallafall för stödet jag fått utav er här inne.
Ska testa ett par saker för min sömn och se hur de löser sig, ska börja med några inlägg ovan här att testa dela upp dosen alternativ att ta hela dosen på kvällarna .

Mvh

Via nätläkare är det åtminstone lätt att få ut ex Atarax eller Lergigan, nu är ju inte det några super-mediciner, men ett par Lergigan borde ju åtminstone hjälpa lite?

Annars kan du köpa vanlig allergimedicin från apotek, antihistaminer blir man trött/dåsig av.
Citera
2021-11-13, 14:36
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrallknowing
Ska testa dela upp dosen idag och fungerat inte det ska jag testa ta det kvällstid
All lycka till dig.

Mvh
Hoppas nått av det funkar för dig, annars får du vända dig till vården för att få något icke beroendeframkallande att sova, theralen hjälpte mig litegrann iallafall när jag klev av benso.
Tack så mycket
Citera
2021-11-13, 19:03
Medlem
Jag ska sluta med sub efter att tagit varje dag i 1,5 år. Jag har trappat ner till 0.5 mg om dagen. Jag måste orka gå till jobbet så jag tänkte ta tramadol dom första 10 dagarna. Jag tänker inte ta mycket alls bara så att jag känner mig någorlunda frisk.
Är det någon som har testat den här metoden? Hjälper tramadol att minska abstinensen?
Citera
2021-11-14, 00:19
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlisterO
Jag ska sluta med sub efter att tagit varje dag i 1,5 år. Jag har trappat ner till 0.5 mg om dagen. Jag måste orka gå till jobbet så jag tänkte ta tramadol dom första 10 dagarna. Jag tänker inte ta mycket alls bara så att jag känner mig någorlunda frisk.
Är det någon som har testat den här metoden? Hjälper tramadol att minska abstinensen?
Det borde nog funka har inte provat själv dock.
Mitt tips är att försöka trappa ner tramadolen också under dom här 10 dagarna du tänkte äts det.
Blir det för jobbigt så kan jag rekommendera lyrica men ta verkligen inte för ofta eller för mycket.
Jag har ätit det i 2 dagar nu och det har hjälpt mig som fan, ska ta imorgon också sen blir det ikto I några dagar innan jag käkar lyrica igen i ungefär 3 dagar.
Citera
2021-11-14, 06:30
Medlem
Någon som vet om de är någon skillnad på subutex alkaloid och franska subutex båda 8mg? en bekant sa att dom alkaloid var jätte småa att av dom måste han ta 3st om dagen annars klarar han sig på en men de är ändå samma mg så är det någon skillnad eller spelar inte storleken någon roll? är ju ändå 8mg oavsett...
Citera
2021-11-14, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epridee
Någon som vet om de är någon skillnad på subutex alkaloid och franska subutex båda 8mg? en bekant sa att dom alkaloid var jätte småa att av dom måste han ta 3st om dagen annars klarar han sig på en men de är ändå samma mg så är det någon skillnad eller spelar inte storleken någon roll? är ju ändå 8mg oavsett...

Det är väll bara ett annat märke? står det 8mg så innehåller det 8mg Buprenorfin oavsett tillverkare. Sen skiljer dem sig vad dem har för bindemedel men man får ingen annan effekt pga. det. 8mg är 8mg oavsett vad, att folk känner skillnad är enbart psykiskt.
Citera
2021-11-14, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Det är väll bara ett annat märke? står det 8mg så innehåller det 8mg Buprenorfin oavsett tillverkare. Sen skiljer dem sig vad dem har för bindemedel men man får ingen annan effekt pga. det. 8mg är 8mg oavsett vad, att folk känner skillnad är enbart psykiskt.

Precis det ja menar också, exakt bara ett annat märke är väl ingen skillnad på 8mg och 8mg, men den bekanta ja känner sa att dom var jätte små och därav måste ta flera på en dag bullshit.. om han nu inte drar lines och inte får ut lika mycket i mängd. Kan ju vara så också.
Citera
2021-11-14, 17:32
Medlem
Kan bli lite yr och orolig på sub. Någon mer som får de biverkningarna ibland? Finns det något bra sätt att motverka detta? Har kört postafen för yrseln och atarax för ångesten, men kan ändå se dubbelt och bli lite förvirrad ändå..
Citera
2021-11-15, 15:47
Medlem
Någon som trappat ned på sub o kan ge tips?? Står på 16 från laro nu, men skulle vilja komma ner till typ 8mg per dag. Vill göra detta utan laro så man får lite över.

Kapa med 1-2mg var fjärde dag eller nåt sånt kanske?
Citera
2021-11-15, 16:49
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LAROmofo
Någon som trappat ned på sub o kan ge tips?? Står på 16 från laro nu, men skulle vilja komma ner till typ 8mg per dag. Vill göra detta utan laro så man får lite över.

Kapa med 1-2mg var fjärde dag eller nåt sånt kanske?
Allting beror ju på hur mycket du är beredd att lida.
Jag tappade ner från 10mg till 2 mg på 1,5 vecka men då fick man ju lida lite mer än nödvändigt kanske
Senast redigerad av trainrider 2021-11-15 kl. 16:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in