2021-11-11, 18:55
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trainrider
Nej tror inte det går snabbare för att du tjatar kan ju bli så att dom blir misstänksamma också om man tjatar.

Du kommer ju inte nå 100% bra om du gör så men jag tror iallafall sömnen kan bli något bättre om du får i dig lite innan du ska sova. Kanske till och med räcker med att köra 14mg på morgonen och 4 på kvällen. När jag delar upp tar jag största delen på morgonen och mindre på kvällen. Mår sämre än jag kanske skulle behöva men det funkar iallafall och kan jobba till och med men får ju sova hela natten och det gör mycket för att orka med dagen efter.

Men tror inte dom ska kunna neka dig en höjning när det inte finns några giltiga skäl till att neka.
Förstår att du inte vill börja handla skiten svart igen med tanke på att du vill byta livsstil och sen ska du ju inte behöva sitta och betala för en medicin som du ska få gratis bara för att dom inte vill ge en stabil dos.

Skulle du mot förmodan bli nekad så kan du alltid använda darknet och beställa dina sub då slipper du möta en langare och massa suspekt folk plus att det oftast är billigare än gatan, men dit vill vi verkligen inte så håller alla mina tummar och tår att det ska lösa sig för dig!

Ska ta 10/12mg på morgonen imorgonen, sen lugnar jag mig psykiskt lite mer om jag tar på kvällen.
Tror inte det kommer neka mig vore rätt sorgligt isåfall.
Förstår om jag missköter mig men det gör jag ej.

Blir inte bra att köpa på sidan, onödigt mycket pengar sen om det skiter sig någon gång blir man extra risig. Får bli rätt från början nu .

Mvh
Citera
2021-11-12, 09:25
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrallknowing
Ska ta 10/12mg på morgonen imorgonen, sen lugnar jag mig psykiskt lite mer om jag tar på kvällen.

Blir inte bra att köpa på sidan, onödigt mycket pengar sen om det skiter sig någon gång blir man extra risig. Får bli rätt från början nu .

Mvh

Har läst dina senaste inlägg och jag håller verkligen tummarna över att du får hjälp med dosökning..!!
Kan du inte be om att få medicin mot myrkrypningarna så länge åtminstone..?

Minns inte vad preparatet heter, men det är inget n.klassat läkemedel, och det måste du väl kunna få hjälp med fram tills du får träffa läkaren (att det ska ta 14 dagar är ju helt otroligt!!).

Vet själv hur j-ligt det är, spelar ingen roll vad man gör/hur trött man är för när det kryper så i kroppen vill man bara dö.
Citera
2021-11-12, 09:33
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Har läst dina senaste inlägg och jag håller verkligen tummarna över att du får hjälp med dosökning..!!
Kan du inte be om att få medicin mot myrkrypningarna så länge åtminstone..?

Minns inte vad preparatet heter, men det är inget n.klassat läkemedel, och det måste du väl kunna få hjälp med fram tills du får träffa läkaren (att det ska ta 14 dagar är ju helt otroligt!!).

Vet själv hur j-ligt det är, spelar ingen roll vad man gör/hur trött man är för när det kryper så i kroppen vill man bara dö.

Hej tack. Nja vet inte riktigt, som har ingen läkare på plats förens dess så får väll bara bita ihop sista tiden, somnade halv fem imorses och gick upp kl 8. Fick ta åtta mg tre i natt för att fötterna och händerna skulle bli varmare.

Mvh
Citera
2021-11-12, 10:16
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Hej tack. Nja vet inte riktigt, som har ingen läkare på plats förens dess så får väll bara bita ihop sista tiden, somnade halv fem imorses och gick upp kl 8. Fick ta åtta mg tre i natt för att fötterna och händerna skulle bli varmare.

Mvh

Aha okej, tänker att du kanske kan framföra en förfrågan till en sköterska kanske?
Om inte annat så är ju det ytterligare ett ”bevis” på att du behöver få öka din dosering.
Citera
2021-11-12, 10:51
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Aha okej, tänker att du kanske kan framföra en förfrågan till en sköterska kanske?
Om inte annat så är ju det ytterligare ett ”bevis” på att du behöver få öka din dosering.

Ringde dom men fanns inget att göra förens om två veckor så får väll försöka vis vårdcentralen att få något tillfälligt som hjälper mig. Annars bara bita ihop.
Citera
2021-11-12, 11:14
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ringde dom men fanns inget att göra förens om två veckor så får väll försöka vis vårdcentralen att få något tillfälligt som hjälper mig. Annars bara bita ihop.

Du kan troligtvis också få hjälp ex via doktor.se, Kry osv eftersom det gäller icke klassat läkemedel.

Lycka till 🍀
Citera
2021-11-12, 17:28
Medlem
trainriders avatar
Citat:

Mvh
Nej sköter du dig så kommer dom inte neka dig.
Hur gick det med att dels upp dosen?

Nej men det kommer lösa sig med dosökning ska du se bara sjukt att det ska behöva ta 14 dagar.

Lycka till!! Mvh trainrider
Citera
2021-11-12, 18:27
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Nej sköter du dig så kommer dom inte neka dig.
Hur gick det med att dels upp dosen?

Nej men det kommer lösa sig med dosökning ska du se bara sjukt att det ska behöva ta 14 dagar.

Lycka till!! Mvh trainrider

Blev inget bra tog 8mg 03:00 för att kunna somna, somnade 04.30 och gick upp kl 08 och tog resten då. Tänkte jag ska spara fyra mg imorgon.
Ringde dom idag och dom kunde ej göra något inte ens theralen förens läkaren kommer.

Tror inte heller det kommer vara ett problem .
Mvh
Citera
2021-11-12, 19:21
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Blev inget bra tog 8mg 03:00 för att kunna somna, somnade 04.30 och gick upp kl 08 och tog resten då. Tänkte jag ska spara fyra mg imorgon.
Ringde dom idag och dom kunde ej göra något inte ens theralen förens läkaren kommer.

Mvh
Okej då kanske du ska ta alt direkt men testa ta på kvällen istället för på morgonen då får du åtminstone sova ordentligt.
Ännu sjukare att dom inte ens kan ge theralen.
Ta annars hjälp av vanliga vården för att få nått att sova på eller som tar bort myrkrypen.

Nej då
Jag tog min sista dos sub igår så nu har jag klippt suben helt. Ska ta hjälp av lyrica dom 4 första dagarna sen ikto I 3-4 dagar sen ska jag bara härda ut dom sista dagarna med hjälp av theralen.
Citera
2021-11-12, 20:50
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Okej då kanske du ska ta alt direkt men testa ta på kvällen istället för på morgonen då får du åtminstone sova ordentligt.
Ännu sjukare att dom inte ens kan ge theralen.
Ta annars hjälp av vanliga vården för att få nått att sova på eller som tar bort myrkrypen.

Nej då
Jag tog min sista dos sub igår så nu har jag klippt suben helt. Ska ta hjälp av lyrica dom 4 första dagarna sen ikto I 3-4 dagar sen ska jag bara härda ut dom sista dagarna med hjälp av theralen.

Ja kanske är bättre att ta på kvällen nu sista tiden eller iallafall ge det ett försök.

Hur länge gick du på sub, vilka doser och hur lång nertrappning? Ska du bli helnykterist sen då ?

Mvh
Citera
2021-11-13, 00:06
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ja kanske är bättre att ta på kvällen nu sista tiden eller iallafall ge det ett försök.

Hur länge gick du på sub, vilka doser och hur lång nertrappning? Ska du bli helnykterist sen då ?

Mvh
Ja jag tror det kan vara bättre, kommer nog vara ganska jobbigt första dagen började du ska vänta hela dagen med att ta men tror det kommer va värt det just för sömnens skull.

Har gått på det till och från sen mars men har varit dagligen 2senaste månaderna.
Missbrukat nästan alla opiater/opioider som finns också så mellan varven under denna period också.
Gått på diverse opioider i perioder innan också men det var det här året det verkligen spårade ur.
Va uppe på 24mg ett tag men sänkte till 10mg/dag så låg på det dom sista 2 månaderna.
Tappade ner från 10 till 2 mg under 2 veckor och klippte i torsdags när jag låg på 2mg.
Kommer fortsätta röka cannabis då och då men allt annat ska läggas på hyllan är planen
Citera
2021-11-13, 05:10
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:

Mvh

Att du inte ens kan få Theralen låter ju heelt galet..
Det är inte direkt nån superdödsknarkdricka liksom, utan något som kommer hjälpa dig med sömnen fram tills du får träffa läkaren.

Är ju knappast ditt fel att läkaren inte är tillgänglig förrän om 14(!) dagar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in