2021-11-12, 22:14
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Det finns inget som visar att Esbjörn historiskt är en rättshaverist - blev han det i samband med Ebbaaffären då?

Du måste backa bandet. Esbjörn ångrade sig i ett tidigt skede och ville återbetala därav fanns ingen mening att dyka upp på Swedbank den dag resterande köpeskilling skulle erläggas

Det är Ebba som ville att huset skulle säljas. Han sa nej först men hon tjatade.

Det räcker inte med att betala tillbaka handpenningen, har du svårt att fatta?
2021-11-12, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Inte kan väl Majkgård påverka Esbjörn så att han anmäler sin kompis MPL, eller är hon totalt hänsynslös i sin hunger efter fastigheten?

Problemet är ju, enligt esb själv, så var MPL med att tvinga honom dit när han sa nej.

Så han borde anmäla MPL ihop med advokaterna.
Senast redigerad av nighter825 2021-11-12 kl. 22:16. Anledning: Tillägg
2021-11-12, 22:18
Medlem
Citat:
Och varför kontaktade inte vältaliga Ebba farbror Esbjörn när hon fick veta att han ångrat sig?

Det gjorde hon.

Varför läser du inte på, så du slipper komma med alla dessa tokiga inlägg!?
2021-11-12, 22:19
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Nog tycker jag att det är ansvarslöst att ta med så små barn om både tomt, ekonomibyggnader och huset i sig betraktas som närmast fallfärdigt. Trappan tex ser ju mycket lömsk ut.

Barn vill ju undersöka allt och det är ju spännande om det inte ser ut som hemma. Ebbafansen har ju sagt att allt är rivningsfärdigt i princip (även om det inte får rivas) därför tycker jag att det är en helt olämplig miljö. Jag tror ju iofs inte att Ebba utsätter barnen för den risken utan att de är i den välmående närliggande villan om dagarna. Detta utspel är bara för att vinna sympatipoäng, enligt mig.

Så till det sista stycket i ditt svar:
Personligen tror jag inte att Esbjörn har samma förmåga som i yngre dar. Bilolyckan är ett exempel. Jag tror också att han anstränger sig ordentligt när han gör demenstestet, det är mycket vanligt bland de som har en begynnande demens att de vill prestera så bra som möjligt. Var han bara en slug och grinig gubbe hade han ju spelat ett helt annat spel, bland annat vid testet

Har du stått och spanat hur de har rört sig på fastigheten?

Att stå i trädgården och titta på huset har nog ingen tagit någon skada av.

Du har fantasi som ett barn.
2021-11-12, 22:20
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Och varför kontaktade inte vältaliga Ebba farbror Esbjörn när hon fick veta att han ångrat sig?

Ebba kontaktade Esbjörn flera gånger och bad om möten, Esb vägrade.
2021-11-12, 22:23
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ett köpeavtal där ena parten är framträdande partiledare i ett av Sveriges stora partier, och att denne därmed vet att alla privata förehavanden såklart kan komma att granskas.
.

Affären har uppkommit helt på Ebbas intiativ, Det är HON som sökt upp honom. Det är HON som ordnat kontrakt (genom kompismäklare) och värdering(senare daterad) - det är HON som stått med taktpinnen. Detta är ett faktum.

En klok person, med en förtroendeställning i ett riksdagsparti (stort var väl ändå att ta i !) backar omgående om en fastighetsaffär börjar spricka i sömmarna. Speciellt när det handlar om en äldreäldre som vi särskilt ska värna om.

Tyvärr lider Ebba av högmod
2021-11-12, 22:24
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Problemet är ju, enligt esb själv, så var MPL med att tvinga honom dit när han sa nej.

Så han borde anmäla MPL ihop med advokaterna.

Han kallar fortfarande MPL för vän.
2021-11-12, 22:26
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Det räcker inte med att betala tillbaka handpenningen, har du svårt att fatta?
Det är väl du som är trög Du tjatar ju om att han skulle betala tillbaka handpenningen, smock
2021-11-12, 22:26
Avslutad
Citat:
Nog tycker jag att det är ansvarslöst att ta med så små barn om både tomt, ekonomibyggnader och huset i sig betraktas som närmast fallfärdigt. Trappan tex ser ju mycket lömsk ut.

Barn vill ju undersöka allt och det är ju spännande om det inte ser ut som hemma. Ebbafansen har ju sagt att allt är rivningsfärdigt i princip (även om det inte får rivas) därför tycker jag att det är en helt olämplig miljö. Jag tror ju iofs inte att Ebba utsätter barnen för den risken utan att de är i den välmående närliggande villan om dagarna. Detta utspel är bara för att vinna sympatipoäng, enligt mig.

Så till det sista stycket i ditt svar:
Personligen tror jag inte att Esbjörn har samma förmåga som i yngre dar. Bilolyckan är ett exempel. Jag tror också att han anstränger sig ordentligt när han gör demenstestet, det är mycket vanligt bland de som har en begynnande demens att de vill prestera så bra som möjligt. Var han bara en slug och grinig gubbe hade han ju spelat ett helt annat spel, bland annat vid testet

Är man en slug grinig gubbe så är man bra på att skådespela, dvs låtsas göra sitt bästa på ett test för att det inte ska vara uppenbart.
2021-11-12, 22:27
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Affären har uppkommit helt på Ebbas intiativ, Det är HON som sökt upp honom. Det är HON som ordnat kontrakt (genom kompismäklare) och värdering(senare daterad) - det är HON som stått med taktpinnen. Detta är ett faktum.

En klok person, med en förtroendeställning i ett riksdagsparti (stort var väl ändå att ta i !) backar omgående om en fastighetsaffär börjar spricka i sömmarna. Speciellt när det handlar om en äldreäldre som vi särskilt ska värna om.

Hon var uppenbart bered att backa men det krävs att bägge parterna är med på det.
Problemet är att Esbjörn trodde att han skulle kunna pressa henne till att backa och behålla handpenningen, svinig utpressning.
2021-11-12, 22:29
Medlem
rotesaus avatar
Citat:

Vad du skriver är tyvärr otroligt tunt. Det håller inte alls.

Det är fö en vän till Ebba som förmedlat kontakten med Esbjörn. Tror du det skett utan Esbjörns medgivande och att Ebba plötsligt sladdat in på gårdsplanen?

Samt till sist, har inte Esbjörn skrivit på först ett köpeavtal, och sedan en förlikning?
Kom igen nu...
2021-11-12, 22:29
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Det är väl du som är trög Du tjatar ju om att han skulle betala tillbaka handpenningen, smock

Du ljuger som vanligt, har hela tiden påpekat att det inte räcker att betala tillbaka handpenningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in