Citat:
Ursprungligen postat av
kungenslillapiga
Det finns inget som visar att Esbjörn historiskt är en rättshaverist - blev han det i samband med Ebbaaffären då?
Du måste backa bandet. Esbjörn ångrade sig i ett tidigt skede och ville återbetala därav fanns ingen mening att dyka upp på Swedbank den dag resterande köpeskilling skulle erläggas
Det är Ebba som ville att huset skulle säljas. Han sa nej först men hon tjatade.
Nej han har troligtvis varit rättshaverist länge.
Att hon tjatat och han har sagt nej, finns inga som helst belägg för - Det är bara ena partens utsago.
Det enda man med säkerhet vet, är att ett köpeavtal skrivits på.
Personligen har jag omöjligt att se att man ger med sig på en fastighet pga tjat. Låter det rimligt tycker du?
Ett köpeavtal där ena parten är framträdande partiledare i ett av Sveriges stora partier, och att denne därmed vet att alla privata förehavanden såklart kan komma att granskas.
Den andre parten vet vi egentligen inte så mycket om.
Men vi vet att bägge dessa parter slutit upp i förlikning efter visst jabbande.
Nästa sak vi vet, är att århundradets mest makalösa överklagan har inkommit från ena parten.
En överklagan som slår vilt kring avtal, ombud, grannar, vänner, rätten, lag & ordning.
Vad är mest rimligt att tro/tycka om bägge dessa parter, anser du?
Ska man välja att svälja vad ena parten säger med hull & hår baserat på en feeling man får, eller ska man se till vad som faktiskt hänt dessa emellan?
Jag talar mer om sådant som står svart på vitt, medans du mfl låter er feeling ta över.
Inse, att gubbdjävulen är en knarr tillika fullbordad rättshaverist, som dessutom verkar vara omgiven av gränsöverskridande psykopater.
Hans agenda är okänd, men han beter sig som en rättshaverist snarare än politiskt styrd individ.
Jag fattar att vissa av er investerat i att välja sida i detta sedan första början, det här ärendet har ju levt på och tuggats.
Men att i ljuset av denna överklagan fortsätta omhulda gubben är på samma nivå som att satsa alla sina pengar på en häst utan ben.