2021-10-10, 08:03
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CTMtv
Vad är det jag ska göra och...
Kontakta DHL (eller liknande) så hämtar de, och fixar med alla papper.
Citera
2021-10-16, 07:07
Medlem
Ska beställa några plattor nu vid löning.
Något att tänka på vid beställning?
Nån som varit med om att paketen stoppas?
Citera
2021-10-20, 08:50
Medlem
Jag har anlitat DETRAFIK två gånger och andra gången lämnade de ut ett av tre kollin i Tyskland. Oklart vad som hänt med det eftersom de gått under jorden och inte svarar på mina frågor, varken via mail eller telefon. Så det är bra att kalkylera med lite risk.
Fram tills detta var jag nöjd, men om det här ska upprepas är det billigare att beställa det man vill ha på systemet.
Jag återkommer om de mot förmodan skulle svara och ge någon slags kompensation, men fram till dess avråder jag från att använda DETRAFIK.
Citera
2021-10-25, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonannan
Jag har anlitat två gånger och andra gången lämnade de ut ett av tre kollin i Tyskland. Oklart vad som hänt med det eftersom de gått under jorden och inte svarar på mina frågor, varken via mail eller telefon. Så det är bra att kalkylera med lite risk.
Fram tills detta var jag nöjd, men om det här ska upprepas är det billigare att beställa det man vill ha på systemet.
Jag återkommer om de mot förmodan skulle svara och ge någon slags kompensation, men fram till dess avråder jag från att använda.

Hur länge har paketen varit borta? Någon uppdatering?
Citera
2021-10-27, 21:41
Medlem
facerapeforfriendss avatar
Godkväll i tråden!. Jag letar efter sidor som säljer polsk öl till Sverige! Någon som sitter på något vettigt
Pm gäller självklart!
Citera
2021-11-02, 08:54
Medlem
Skulle beställa med upphämtning men frakten går på 350€ för en låda med 12 flaskor . Hur Fan hittar ni frakt för några hundra ? Vart ska man beställa då eller vilket bolag . Jag vill beställa wiskey
Citera
2021-11-02, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Handlar där det är lägre priser än bara 50kr/flaska och det räcker med en låda på 6 flaskor för att det skall löna sig som kostar €30,8 i frakt ...ett exempel 1 liter Glenfiddich 12 årig kostar €35,3 som blir ca 408 kr med frakten inräknat men literpriset hos Systembolaget är 570 kr.
En annan butik som jag har handlat från förr tar just nu bara €29,95 för 12 flaskor i frakt

bart hittar du sån billig frakt ?
Citera
2021-11-02, 15:50
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happyfeet666
bart hittar du sån billig frakt ?
Är det denna grabben du tänker på

Skämt åsido så vill jag inte skylta med butiker i tråden längre men kollar du tillbaka någon sida i tråden eller de taggade sidorna längst ner så hittar du med frakt för några hundra.
Citera
2021-11-10, 16:05
Medlem
Kan någon snälla PMa mig en bra sajt att köpa ifrån. Det vore mycket uppskattat!
Citera
2021-11-10, 18:12
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hnjn
Kan någon snälla PMa mig en bra sajt att köpa ifrån. Det vore mycket uppskattat!
Du måste ha minst 50 inlägg för att kunna ta emot eller skicka ett PM.
Citera
2021-11-12, 19:30
Medlem
huwies avatar
Försöker på tag på en Domaine de Canton Ginger Liqueur, finns på danska hemsidor och för att importera till Sverige därifrån lär jag ju behöva betala tullavgiften på typ 280 kr/liter. Känns rätt så saftigt när flaskan kostar runt 500 svenska kronor. Någon som har tips?
Citera
2021-11-12, 20:51
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huwie
Försöker på tag på en Domaine de Canton Ginger Liqueur, finns på danska hemsidor och för att importera till Sverige därifrån lär jag ju behöva betala tullavgiften på typ 280 kr/liter. Känns rätt så saftigt när flaskan kostar runt 500 svenska kronor. Någon som har tips?
Det är om du har otur som du behöver betala tullavgift men slinker beställningen förbi tullen så slipper du sådant, såg någon butik som har 70cl för €41,6 men blir väl inte så stor skillnad då med tanke på frakten också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in