2021-11-12, 22:10
Medlem
huwies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Det är om du har otur som du behöver betala tullavgift men slinker beställningen förbi tullen så slipper du sådant, såg någon butik som har 70cl för €41,6 men blir väl inte så stor skillnad då med tanke på frakten också.
Den danska sidan jag tänker på tar 377 DKK för flaskan vilket motsvarar ca. 511 SEK, sen frakt ovanpå det på kanske 50 DKK + ytterligare 280 SEK i tullavgifter till tullverket. Yep, lönar sig att vara svensk.
Citera
2021-11-28, 15:24
Medlem
2016 fanns den Bubblig.se som körde hem alkohol från Danmark till Malmö på helger och kvällar. Jag tror de blev stoppade att fortsätta pga bröt mot lagen.

https://www.mynewsdesk.com/se/bubbli...olaget-1670853

Känner någon till något liknande?? Jag blev lite sugen nu i kväll
maila på : erik104@yahoo.se (om det är känsligt)
Senast redigerad av erik104 2021-11-28 kl. 15:43.
Citera
2021-12-18, 19:31
Medlem
frank_pes avatar
En låda sprit kom igår lägligt till högtiderna
Körde på en gammal butik som har börjat med att man får fixa frakten separat så lite fler steg men ändå rätt smidigt och bra att budet inte samarbetar med Postnord ...tomtegubbarna slår i glasen och Rudolf har röd mule samt är glada för €5 i rabatt som ny kund hos fraktbolaget.
Citera
2022-01-01, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag har aldrig behövt verifiera något alls för Amazon.
Blev bara "amazon-medlem", skrev in mitt VISA-kort som betalningsmedel. Samt telefonnummer (så posten/DHL etc. kan skicka mig notifikationer när paketet kommer) och min e-postadress.
Gå in på amazon.de och "bli medlem", så är allt fixat.

Edit: Jag struntade i whiskyn, då bolaget har den för 499.
https://www.systembolaget.se/produkt...fiddich-30801/
Hur fungerar det med tull/alkoholskatt när man beställer från Amazon.de? Skickar Amazon automatiskt information till tullverket/skatteverket så fort man gör beställningen eller hur fungerar det? Kan man skita i att betala skatten om man beställer via Amazon.de?

Edit: Försökte placera en alkoholbeställning via amazon.de men fick ett error i slutet, det står att man inte kan beställa alkohol internationellt. Är det en ny regel de har eller hur gjorde du?
Senast redigerad av pingvin1234 2022-01-01 kl. 16:22.
Citera
2022-01-04, 19:19
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingvin1234
Hur fungerar det med tull/alkoholskatt när man beställer från Amazon.de? Skickar Amazon automatiskt information till tullverket/skatteverket så fort man gör beställningen eller hur fungerar det? Kan man skita i att betala skatten om man beställer via Amazon.de?

Edit: Försökte placera en alkoholbeställning via amazon.de men fick ett error i slutet, det står att man inte kan beställa alkohol internationellt. Är det en ny regel de har eller hur gjorde du?

Jag bara beställde, alltså klickade på "köp". Enbart inloggad på amazon.de.
Vinlådorna levererades hem till min dörr med Postnords hemleverans. (Tjejen knackade på dörren och sa "förlåt att jag stör men jag har en stor låda adresserad till Kraftfoder, är det du?! Utan några som helst bekymmer!
Tysk skatt (väldigt låg) betalas till "Angela Merkels bunker i Berlin". Funkade jättebra, men det var i somras jag beställde sist/senast. Las inte på ett öre i svensk skatt. Fraktfritt också, då jag har Amazon Prime.

Jag kan rekommendera amazon.de för hemleverans av vin. Bra utbud, och några kronor billigare än Systemet. Dock är jag i "lovlig ålder", och inte en simpel tonåring längre. Amazon kräver i alla fall att man är 18+ för att registrera ett konto med kopplat kreditkort.

(Amazon.se har inga alkoholprodukter)
Citera
2022-01-04, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag bara beställde, alltså klickade på "köp". Enbart inloggad på amazon.de.
Vinlådorna levererades hem till min dörr med Postnords hemleverans. (Tjejen knackade på dörren och sa "förlåt att jag stör men jag har en stor låda adresserad till Kraftfoder, är det du?! Utan några som helst bekymmer!
Tysk skatt (väldigt låg) betalas till "Angela Merkels bunker i Berlin". Funkade jättebra, men det var i somras jag beställde sist/senast. Las inte på ett öre i svensk skatt. Fraktfritt också, då jag har Amazon Prime.

Jag kan rekommendera amazon.de för hemleverans av vin. Bra utbud, och några kronor billigare än Systemet. Dock är jag i "lovlig ålder", och inte en simpel tonåring längre. Amazon kräver i alla fall att man är 18+ för att registrera ett konto med kopplat kreditkort.

(Amazon.se har inga alkoholprodukter)
Bra att höra. Kollade lite extra på alkoholleverans, det verkar som Amazon.de inte kan skicka alkohol internationellt men tredje parts leverantörer kan göra det. Så har man otur och det bara är Amazon själva som säljer drickan så kommer det nog inte gå.

Här står det" Alcohol International shipping: not available"

Citat:
Almost all foods can be sent to German and Austrian delivery addresses. Exceptions are currently alcoholic beverages, which (except for red wine, white wine and rosé wine) we can send only to delivery addresses within Germany.

Third-party Sellers offering their goods on Amazon Marketplace may have their own delivery rates and delivery restrictions
Senast redigerad av pingvin1234 2022-01-04 kl. 20:48.
Citera
2022-01-18, 20:20
Medlem
Har någon prövat https://dryckhem.se/ ? Dom kallar sig även för https://suryoyospirits.com/ Tycker det ser lovande ut men har inte läst några omdömen. Dom säljer billig sprit med hemleverans till dörren för 79 kr inom 4-5 dagar.
Senast redigerad av Xavian 2022-01-18 kl. 20:25.
Citera
2022-01-21, 14:09
Medlem
Burkbolaget går ej lita på ännu?
Citera
2022-01-21, 19:25
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diggepang
Burkbolaget går ej lita på ännu?
Hemsidan går inte att komma in på eller är det en ny adress?
Citera
2022-01-22, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Hemsidan går inte att komma in på eller är det en ny adress?

Fick 1 mail ifrån dom .den 7 januari.
Men kommer inte jag heller.
Senast redigerad av Diggepang 2022-01-22 kl. 06:00.
Citera
2022-01-23, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Har någon prövat https://dryckhem.se/ ? Dom kallar sig även för https://suryoyospirits.com/ Tycker det ser lovande ut men har inte läst några omdömen. Dom säljer billig sprit med hemleverans till dörren för 79 kr inom 4-5 dagar.
Funkar bra, dåligt utbud men billigast frakt i branschen. Inga literflaskor tyvärr.
Citera
2022-01-25, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Funkar bra, dåligt utbud men billigast frakt i branschen. Inga literflaskor tyvärr.
Tack. Hur går det till när dom levererar? Läste att dom gör det till dörren. Meddelar dom via telefon när dom är på väg med leveransbilen? Vill gärna vara hemma och ta emot när dom kommer. Levererar dom under helgdagar med?
Senast redigerad av Xavian 2022-01-25 kl. 15:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in