Citat:
Ursprungligen postat av
pingvin1234
Hur fungerar det med tull/alkoholskatt när man beställer från Amazon.de? Skickar Amazon automatiskt information till tullverket/skatteverket så fort man gör beställningen eller hur fungerar det? Kan man skita i att betala skatten om man beställer via Amazon.de?
Edit: Försökte placera en alkoholbeställning via amazon.de men fick ett error i slutet, det står att man inte kan beställa alkohol internationellt. Är det en ny regel de har eller hur gjorde du?
Jag bara beställde, alltså klickade på "köp". Enbart inloggad på amazon.de.
Vinlådorna levererades hem till min dörr med Postnords hemleverans. (Tjejen knackade på dörren och sa "förlåt att jag stör men jag har en stor låda adresserad till Kraftfoder, är det du?! Utan några som helst bekymmer!
Tysk skatt (väldigt låg) betalas till "Angela Merkels bunker i Berlin". Funkade jättebra, men det var i somras jag beställde sist/senast. Las inte på ett öre i svensk skatt. Fraktfritt också, då jag har Amazon Prime.
Jag kan rekommendera amazon.de för hemleverans av vin. Bra utbud, och några kronor billigare än Systemet. Dock är jag i "lovlig ålder", och inte en simpel tonåring längre. Amazon kräver i alla fall att man är 18+ för att registrera ett konto med kopplat kreditkort.
(Amazon.se har inga alkoholprodukter)