Citat:
Ursprungligen postat av
FranzMarc
Han borde sprungit ihop med Jeppson efter han kommer ut på baksidan. Hur kunde han då veta att Palme var utanför? Varför står han då och pratar med väktaren? Han borde ha haft svårt att hinna ut för att faktiskt se detaljer som Jeppson i gränden.
Varför borde han det, finns det någon tidsuppgift som visar att LJ och SE tvunget måste ha sammanstrålat på baksidan av Skandiahuset?
SE kan ha stått i radio eller telefonförbindelse med en organiserad övervakning. (Låst rum, vad fanns i rummet?)
Efter mordet fanns det ett skäl till att prata med väktarna i receptionen. De ser SE komma ut i receptionen och de tänker då att SE just har stämplat ut, men det gjorde SE innan mordet och väktarna kan inte uppge exakt tid för samtalet med SE. Väktarna, polis, media och allmänhet utgår ifrån att SE stämplade ut i samband med samtalet med väktarna. SE och konspiratörerna skapade en illussion, inte särskilt märkligt om det är vad som hände. Finns väl inget som motbevisar hypotesen?
Det fanns ett antal personer i anslutning till mordplatsen som bevittnade vad som hände, finns det något som bevisar att ingen kan ha varit i maskopi med SE och också berättade i efterhand att LJ stod där han stod? Finns det något som utesluter att polis i efterhand har berättat om LJ för SE?
Egentligen är det inte jag som skall svara på frågor, det är du som bör visa att min hypotes inte kan vara sann, tycker jag.
Jag påstår inte att hypotesen är vad som hände, men den kan väl inte uteslutas, i så fall visa hur?