2021-11-12, 11:14
Medlem
xxduaixxs avatar
Hallå där! Nu är det så att jag och några vänner har planer på att besöka hemsökta platser såsom stugor, herrgårdar, lägenhetshus, grottor. Läskiga/spännande platser helt enkelt. Mycket jag hittar på googlingar har rivits och finns idag inte längre kvar, såsom de övergivna husen på björkallén i Grängesberg där den i dag har rustat upp flera av husen och människor bor där nu. Gärna i närheten av bergslagen, södra Dalarna, norra Västmanland. Kära flashbackare, hjälp oss nu.
Citera
2021-11-12, 11:33
Medlem
Alltså jag vill inte raljera, men är inte hela Bergslagen läskigt ödsligt och hemsökt per definition?
Citera
2021-11-12, 17:56
Medlem
Det ska finnas massa övergivna platser om man följer riksväg 61 mellan Kil och Arvika. Nu vettefan om det tillhör bergslagen egentligen, det gör det nog inte, men ändå. Annars finner man mycket i de nordvärmländska finnskogarna, ovanför Torsby. Testa, vettja!
Citera
2021-11-13, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemkuk
Det ska finnas massa övergivna platser om man följer riksväg 61 mellan Kil och Arvika. Nu vettefan om det tillhör bergslagen egentligen, det gör det nog inte, men ändå. Annars finner man mycket i de nordvärmländska finnskogarna, ovanför Torsby. Testa, vettja!

Om ni vill ha luriga ställen så är det i denna ni skall söka.
(FB) Sveriges riksbunkrar och det som har koppling till dessa

Den skapades av Sniffdog som läste igenom den förra och startade denna. Tyvärr finns han inte längre bland oss och det var nog hans bortgång 2015 som tråden började tappa fart. Dessutom började det bli allt mer riskabelt och därmed ännu mer spännande.
Att det inte finns någon fungerande "riksbunker" får nog hänföras till för lite läsning.
Kör hårt ni som orkar, själv är jag snart 80 år med nästan alla krämpor man kan ha utan att trilla av pinn.
Citera
2021-12-22, 13:02
Medlem
Hela Filipstad är rätt läskigt skulle jag säga. Inte så kul dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in