Citat:
Ursprungligen postat av
JeppeNil
De förhörde personalen på Skandia om hans kläder, så jag tror inte han trodde att det skulle vara möjligt att uppge någonting annat för polisen. Min tolkning är att han initialt trodde att det var en tidsfråga innan han skulle bli avslöjad. Det var därför han återkom hela tiden till "Jag har blivit förväxlad med mördaren".
Är han GM så ligger det ju väldigt nära tillhands att ana att han kommer att bli igenkänd och
att vakterna kommer att både tala om att han gick ut precis innan mordet sker. Att han sedan kommer tillbaka till vakterna och spelar/är totalt chockad är väl också ett bra sätt att placera sig som vittne och inte GM i väktarnas ögon.
Den rädslan kan mycket väl förklara just det faktum att han lever rövare med polis och media.
En sak att grubbla lite på OM det nu är så att SE har pratat med JA och har varit inne på Bohemia, var i ligger rimligheten att han fortfarande är så chockad så att han nästan inte är redig när han kommer tillbaka till Skandia efter 20 min?
Jag trodde först att han gick tillbaka till Skandia för att göra sig av med vapnet, men om jag minns rätt finns det inget stöd i väktarnas vittnesmål om att SE varit inne i huset efter mordet? OM han inte har kunnat använda bakdörren in och ut förstås.
Åkte SE in till Skandia på lördagen, någon som vet?
Är det någon som vet om det finns uppgifter på ett SE var "mytoman" dvs skarvade historier som
är lätt för en normalt tänkande människa att belägga som lögn?
I serien så uppges det ju att han tagit fram visitkort med SE som reklamchef, är detta vederlagt eller endast en dramaturgisk detalj som lagts till?