Citat:
Ursprungligen postat av
frank_pe
Är minneskortet formaterat som delat internt lagringsutrymme eller flyttbart media?
Det kan hända att du kommer åt innehållet om du har möjlighet att ta in kortet i en dator via adapter.
Den verkar vara ingendera.
I Cubot så följs meddelandet "SD-kort (sandisk stöds inte)" av 2 alternativ, där jag kan välja antingen "Använd för mer mobil lagring" samt "Använd för
bärbar lagring"
(Formaterad som bärbar lagring kan den knappast varit med tanke på att jag har kunnat
öppna enheten i MTP-USB mode på datorn, eller vad tror du?)
Vilket av dom två inställnings-alternativen jag än väljer så står det att kortet kommer måste formateras innan, & detta är det onormala att det inte finns något rätt eller fel i förhållande till deafult (det ska formateras oavsett) gör att jag tror att det inte handlar om det du skriver här
Citat:
Ursprungligen postat av
frank_pe
Om kortet var formaterat som delat minne så var det anpassat för din Cubot och fungerar därför inte längre när kortet inte kan läsas från en anpassad enhet, kan vara samma sak även om du bara formaterade i mobilen som flyttbar.
Hur omställer jag Cubot till att inte längre vara fel-
anpassad? då?, eftersom jag nyss formaterat enheten borde den vara deafult snarare än anpassad? därför tror jag inte att någonting vitalt har kunnat ändras från förra gången?.
Det andra onormala är att SD-kortet i Windows 7 beter sig som om det inte finns någon data alls på kortet, i en micro-SD-adapter bör kortet vara neutralt avläsningsbart, eller hur?
Det skulle isåfall vara att skälet till att datorn inte känner av kortet vore att ett SDHC kort
https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/datortillbehor/lagring/minneskort/sandisk-microsdhc-ultra-32gb-98mbs/248665.8916/
krävde en speciell SDHC-Micro SD adapter, men så är det väl inte?
Citat:
Ursprungligen postat av
frank_pe
Det kan också ha betydelse vad för slags minne du hade och klass t.ex gamla microSD, SDHC, SDXC, klass 4 eller 10 m.m. ...vissa av mina minneskort kan strula mer som var billigare med lägre klass och äldre modell.