2021-11-12, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Under hela tiden har Ebbaklanen skanderat här i tråden att minsan till hösten då skall Esbjörn få veta hut. Förhandlingarna i Tingsrätten var enda rätta, fanns inte ett enda alternativ, de som skrev att Ebba Busch inte kommer att låta saken gå till Tingsrätten hånades.
Men ooops, plötsligt så ställs förhandlingarna in och lika plötsligt så vänder hela Ebbaklanen sin kappa efter vinden (igen) och har helt glömt vad man tjatat om i inlägg efter inlägg.

Så varför vek sig esb? Varför gick han med på förhandla?
Ni i ebbaklanen har svårt att förstå jordabalken.
Du hylla ju förlikning och nu byter du åsikt för det passar ditt hat.
Förhandlingen är klar. Båda skrev på förlikningen.
2021-11-12, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Du har inte heller alla hästar hemma i stallet.
Esbjörn har visat missnöje med priset, om isf betala gubben det han vill ha så skiten tar slut, Ebba har viktigare saker att syssla med än detta.
Dessutom har Ebba kassan full så det är inte pengabrist som skulle stoppa en mindre ökning av priset så att gubben blir nöjd.

Du verkar inte ha något alls hemma.
Du vill Busch ska lämna tillbaka huset.
Du vill Busch ska betala mer för huset.
Hur mycket mer ska hon betala?
Kommer esb betala städningen och saneringen av fastigheten?
2021-11-12, 16:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Vad händer nu, kommer det åter till tinget?

Det är ju det som är det riktigt konstiga i den överklagan som inlämnats, E*björn vill ju häva den förlikning som hans advokater och MPL (misstänker jag) förhandlat fram, Ebba Busch kan ju inte på något sätt påverka vad advokaterna accepterar i en förhandling, advokaterna stämmer av med E*björn och får beskedet att E*björn är nöjd.

I överklagan så uttrycker E*björn sitt missnöje över hur hans advokater har skött hans ärende men de kan ju inget göra om han säger blankt nej till en förhandling, då är det ju Tinget som gäller.

Min tro är att Hovrätten kommer att avvisa E*björns överklagan men det kommer givetvis att ta lite tid i och med att det nya snyggot till juridiskt ombud för E*björn givetvis begärde uppskov med att precisera vad det egentligen E*björn är missnöjd med.

Jag väntar med spänning på den anmälan till advokatsamfundet som måste komma, det är ju sina advokater som E*björn är missnöjd med.
2021-11-12, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du ville ha bevis på att Esbjörns ombud ville ha en förlikning, du fick bevis. Du ville ha en motivering till varför Ebba Busch inte ville ha en rättegång även om det hade gynnat henne. Det var för att hon för över ett år sedan kontaktade Esbjörn för att få köpa hans hus. Nu fick hon via förlikningen köpa huset. Varför i hela världen skulle hon då gå till tinget med kravet att få köpa hans hus?

Om du ens försökte få igång din tankeverksamhet hjälpligt så skulle denna tråd minskas med gissningsvis 90%.

Nu snurrar det i nattmössan din!
Var har jag skrivet att jag vill ha bevis på att Esbjörns ombud ville ha en förlikning?

Eftersom ni i Ebba-klanen o Ebba hävdar att Ebba/hon gjort allt rätt o riktigt o Esbjörns"vänner" är de som hela tiden sätter krokben på denna affär o agerar i bakgrunden är det ofattbart att man/Ebba inte tar chansen för att genomlysa affären o rentvå sig från alla tvivel.

Nu valde Ebba att inte gör det! Återigen vill hon inte att det ska bli offentligt hur det gick till!

Vad har hon att dölja denna farsartade kvinna?
2021-11-12, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Var har jag skrivet att jag vill ha bevis på att Esbjörns ombud ville ha en förlikning?

Eftersom ni i Ebba-klanen o Ebba hävdar att Ebba/hon gjort allt rätt o riktigt o Esbjörns"vänner" är de som hela tiden sätter krokben på denna affär o agerar i bakgrunden är det ofattbart att man/Ebba inte tar chansen för att genomlysa affären o rentvå sig från alla tvivel.

Nu valde Ebba att inte gör det! Återigen vill hon inte att det ska bli offentligt hur det gick till!

Det känns märkligt att behöva svara på din fråga om var du skriver att du vill ha bevis på att Esbjörns ombud ville ha en förlikning med ett citat där du efterlyser sanningen/fakta att det bara var Esbjörn ombud som var angelägna om att få till en förlikning.

Tycker du själv att du håller en någorlunda rimlig och intellektuell nivå på dina inlägg eller har jag rätt när jag uppfattar det som att du bara spyr ur dig en samling osammanhängande inlägg?

Citat:
Jag tar det igen så du slipper att upprepa ditt påhittade intetsägande "svar"

Var finns sanningen/fakta om att det, enligt den numera farsartade Ebba-klanen, bara var Esbjörns ombud som var "ytterst angelägna om att få till en förlikning"?

Vad ville Ebba o hennes ombud? Ville de dra det hela vägen till tinget o offentligt vaskande av byken.
Nä! För isåfall hade de gjort det!
2021-11-12, 16:47
Medlem
Citat:
...ofattbart att man/Ebba inte tar chansen för att genomlysa affären o rentvå sig från alla tvivel.

Det kan vara så enkelt att hon och hennes ombud är fullt medvetna om att det eventuellt inte kommer gå att bevisa att det är någon bakom Esbjörn som roddat det hela.
Det enda som finns är ju ett par hjälpsamma damer (varav en förvisso sitter på en generalfullmakt, men varit smart nog att inte använt i hela denna process) och diverse personkopplingar mellan folk, vilket inte i sig talar för att de agerat i samförstånd.

Således valde man att vinna på "tystast" möjliga vis. Det finns ju redan protokollfört att Esbjörn erkänner att han skrev på av fri vilja. Att han sedan påstår sig ångrat det är en annan sak.

Jag finner det osannolikt att Esbjörn vid en eventuell förhandling skulle bryta ihop och peka ut sina "vänner" som skurkar, men vem vet. jag kan ju ha fel
2021-11-12, 16:50
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är ju det som är det riktigt konstiga i den överklagan som inlämnats, E*björn vill ju häva den förlikning som hans advokater och MPL (misstänker jag) förhandlat fram, Ebba Busch kan ju inte på något sätt påverka vad advokaterna accepterar i en förhandling, advokaterna stämmer av med E*björn och får beskedet att E*björn är nöjd.

I överklagan så uttrycker E*björn sitt missnöje över hur hans advokater har skött hans ärende men de kan ju inget göra om han säger blankt nej till en förhandling, då är det ju Tinget som gäller.

Min tro är att Hovrätten kommer att avvisa E*björns överklagan men det kommer givetvis att ta lite tid i och med att det nya snyggot till juridiskt ombud för E*björn givetvis begärde uppskov med att precisera vad det egentligen E*björn är missnöjd med.

Jag väntar med spänning på den anmälan till advokatsamfundet som måste komma, det är ju sina advokater som E*björn är missnöjd med.
Jag får intryck av att Esbjörn, vill äta kakan och ha den kvar, han vill ha mer för huset, men övriga villkor skall gälla.
För mig som ickejurist, känns det som att antingen är det avtal som man följer, eller så sätts hela avtalet ur spel, då är det tinget som gäller.
Förhoppningsvis skall hon inte behöva vänta så länge denna gång, det finns goda skäl till förtur.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-11-12 kl. 16:58.
2021-11-12, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
Jag fattar inte om anti-Ebba-inläggen är ett utslag av okunskap eller kommer från en socialdemokratisk trollfabrik.

Klart är att senaste turerna visar att gubben inte agerar snyggt.

Ebba hinner väl inte fira jul där redan i år – men nästa år. Och då som minister.
Det är vi flera som undrar ibland….

Jag har för min del gjort följande slutsats:
Det kan inte finnas folk som är så okunniga efter att ha fått så mycket info om vad som gäller om lagar och vad som står i aktbilagorna och som även faktiskt kan skriva relativt läsbara inlägg gång efter gång….som är så faktaresistenta så det är fascinerande och skulle göra Trump avundsjuk…

Detta leder då till en slutsats som inte behöver nämnas och som gäller för en del signaturer här….
2021-11-12, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det känns märkligt att behöva svara på din fråga om var du skriver att du vill ha bevis på att Esbjörns ombud ville ha en förlikning med ett citat där du efterlyser sanningen/fakta att det bara var Esbjörn ombud som var angelägna om att få till en förlikning.

Tycker du själv att du håller en någorlunda rimlig och intellektuell nivå på dina inlägg eller har jag rätt när jag uppfattar det som att du bara spyr ur dig en samling osammanhängande inlägg?

Läs hela inlägget igen o igen o gärna en gång till!

Kanske du behöver backa tillbaks o se på vilket inlägg jag svarade på för att du ska fatta!
2021-11-12, 16:54
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:

Men din dumjävel! Du måste väl fatta att Ebba tar en förlikning om hon får igenom vad hon vill med en förlikning. Det finns inget självändamål med att gå till en domstolsförhandling om man ändå kan få som man vill.
2021-11-12, 16:55
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Jag får intryck av att Esbjörn, vill äta kakan och ha den kvar, han vill ha mer för huset, men övriga villkor skall gälla.

Spelar ingen roll vad E*björn vill i det här läget, han kommer att få ta striden om bättre rätt i Tinget i så fall, Ebba Busch har redan erlagt full likvid för köpet och inget får mig att tro att hon ger efter för utpressning nu.
2021-11-12, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Det var Esb som inte ville ha mäklare för att spara.
Esb och Ebba bodde i samma samhälle så det var ju inte en helt okänd person vare sig hon eller han.
Sen så skickade hon ju en gemensam bekant at fråga om han ens var intresserad till att starta med.
Han hade ju tackat nej till tidigare spekulanter med lägre bud och ingen värdering alls.

Repris på reprisen

Enligt Ebba ja.

Men om Ebba, som hon hävdar, gjort allt för att detta skulle gå rätt och riktigt till borde hon inte varit nöjd med att hon hade tre kompisar på sin sida i denna affär, varav en är pr-konsult och en MÄKLARE, och Esbjörn satt ensam.
Theo hade dessutom åkt dit för att ha brutit mot god mäklarsed om han inte friskrivit sig ansvar i en liten paragraf längst bak i kontraktet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in