2021-11-12, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
I och med deltavariantens intåg så behövs en högre vaccineringsgrad, tveksamt om vi kommer dit. FHM vill gärna skryta med att vi har hög vaccinationsgrad och visar alltid upp siffran vaccinerade över 12 år, 81,5%. Men tittar man på befolkningen som helhet så ser det inte så lysande ut vad gäller vaccinationsgraden, 67,2%, med det sagt säger jag inte att vi ska vaccinera barnen.

Det enda som verkar ha effekt är naturlig immunitet, det ser bra ut för Sverige nu. Men det kan ändras, vi kanske får en våg till.

Men du bekräftade vad jag skrev, vaccinen har inte påverkat smittspridning. Vilken mutation det handlar om är irrelevant, vaccinen funkade inte på Gamma heller.

Bred naturlig immunitet är enda vägen ut, naturligt immuna har 99% skydd och det finns inte ett enda dokumenterat fall där någon fått återinfektion och sedan smittat någon annan. Därför har jag hela tiden sett det som positivt med den massiva smittspridning vi haft i Sverige, varje smittad är ytterligare en som inte kan bli sjuk eller smitta någon annan. Det tar stopp efter infektion, och det håller i sig. Däremot vaccinerade har ett övergående svagt skydd som innebär att de kommer bli smittade, fast senare. Det betyder att vaccinen förlänger pandemin. Utan restriktioner och vaccin så hade detta varit över nu, till ett pris givetvis.

Om det visar sig att vaccinen och viruset ger original antigenic sin, så kan inte vaccinerade få stark naturlig immunitet. Då kommer detta bli en ”pandemic of the vaccinated” som aldrig tar slut. De enda som då inte kan bli immuna på riktigt är de som vaccinerats med mRNA. Kanske är därför som Pfizer kommer med sin proteashämmare nu.

An individual’s first exposure to influenza virus biases their responses to subsequent exposures and vaccinations — a phenomenon called original antigenic sin — and researchers want to know if this occurs with SARS-CoV-2.

https://www.nature.com/articles/d41586-021-02795-x
Citera
2021-11-12, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nej

Vi kan uppdatera varandra om förändringens gång.

Jag bettar att sverige kommer införa vaccin-pass efter julen
Citera
2021-11-12, 14:45
Medlem
https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/udda-strategin-bordell-erbjuder-vaccin-till-sexk%C3%B6pare-1.58953272

"Udda strategin: Bordell erbjuder vaccin till sexköpare
VärldenEn bordell i Wien i Österrike har lanserat en strategi för att få fler att vaccinera sig och öka sitt kundklientel. Nu kan sexköpare få covid-vaccin på bordellen och efter sprutan erbjuds man en 30 minuters session med valfri tjej i bordellens bastuklubb, skriver Reuters och The Daily Mail."

Herre..
Citera
2021-11-12, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gilipolla
Vi kan uppdatera varandra om förändringens gång.

Jag bettar att sverige kommer införa vaccin-pass efter julen

Absolut, det kan mycket väl hända. Det är dock inte likhetstecken mellan covidpass och ett totalitärt samhälle som vissa galningar här verkar tro.
Citera
2021-11-12, 15:01
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Konstigt att de på andra sidan tycker exakt likadant.
I det här fallet tror jag det beror på att det inte finns någon exakt sanning ännu. Det finns otroligt många läkare/forskare/experter mm på bägge sidor, tyvärr får enbart den ena sidan höras och det gör naturligtvis att det blir en enorm slagsida i opinionen åt det hållet (människor är extremt lätta att påverka).

Går otroligt bra att jämföra med klimatdebatten, precis samma oenighet bland experter men fårskocken tror att det är glasklart vad forskningen säger pga hur ena sidan tystas i alla sammanhang.

Ja klimatdebatten är en bra jämförelse där folk sväljer msm:s narrativ rakt av. Men vad gäller vaccin tycker jag mig hittills inte höra några vettiga argument från motståndarsidan.
Citera
2021-11-12, 15:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Hur vet du att det är vi som ifrågasätter vaccinen som har fel?

Jag har inte hört några vettiga argument från motståndarsidan hittills. Släng gärna upp några sådana.
Citera
2021-11-12, 15:05
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Korkat.

Jag använder alltid bilbälte. Har aldrig krockar. Och vilken effekt anser du bilbältet varit för mig?
Du använder troligen inte bilbälte för du tänker aldrig krocka.

Inse att det är du som är rätt så korkad i ditt resonemang.
Finns ingen grundlagskyddad rättighet att vägra bilbälte (annat än att undvika färdmedel där detta krävs), däremot finns grundlagskyddad rättighet att vägra kroppsliga ingrepp. Dessutom är bilbälte reversibelt, man spänner fast och spänner loss sig själv, men ett vaccin är inte temporärt på samma sätt, man har ingen egen kontroll att ta av sig vaccinet efter några minuter eller timmar. Det är dessutom sällsynt att folk riskerar bli sjuka av bilbälte. Vad vaccinet gör i kroppen har man däremot ingen större koll på.

Har dessutom aldrig hört talas om sjukvårdspersonal som vägrar bilbälte och riskerar avsked av den anledningen.

Så hur kan du jämställa bilbälte med vaccin? Kroppens integritet bör respekteras, ett nej är ett nej. Är det svårt att ta in?
Senast redigerad av outoftheblue 2021-11-12 kl. 15:08.
Citera
2021-11-12, 15:08
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ja de där "gain of function" experimenten är lite som att experimentera med en atombomb på pojkrummet. Jag är väldigt kluven, å ena sidan kan jag se en viss nytta av dem kunskapsmässigt men tittar man på riskerna med det så är det inte värt det. Att man brister i säkerheten vid sådana labb är rent skrämmande men kineserna är inte ensamma, USA fick ju stänga Fort Detrick 2019 efter läcka.

https://en.wikipedia.org/wiki/Fort_Detrick#:~:text=Following%20the%20cease%20and %20desist,made%20on%20November%2025%2C%202019.

Det lustiga är att jag var där då och blev mystiskt sjuk i covidliknande symtom.

Fort Detrick har fuckat upp flera ggr, rekordet var visst när virus for ut med avloppsvatten och landade på en åker intill....

Så om du var där i perioden augusti till oktober 2019, var det perioden dom städade upp efter en "dödlig bakterie", finns en del artiklar i ämnet men man har också städat, solklar skillnad mellan google och Duckduckgo.

Vi har också en tråd om Wuhan-olympiaden hösten 2019 här på fb där det började hända mysko saker, och vi har i den tråden en hel personalgrupp på Sahlgrenska som blev assjuka i oktober-nov 2019 innan ens paniken bröt ut i Italien tidigt 2020

Du har inte funderat på att ta ett test för att se om du haft Covid-19 ?
Citera
2021-11-12, 15:12
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Jag har inte hört några vettiga argument från motståndarsidan hittills. Släng gärna upp några sådana.

Jag tycker likadant om vaccinhetsarna.
Citera
2021-11-12, 15:17
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ja de där "gain of function" experimenten är lite som att experimentera med en atombomb på pojkrummet. Jag är väldigt kluven, å ena sidan kan jag se en viss nytta av dem kunskapsmässigt men tittar man på riskerna med det så är det inte värt det. Att man brister i säkerheten vid sådana labb är rent skrämmande men kineserna är inte ensamma, USA fick ju stänga Fort Detrick 2019 efter läcka.

https://en.wikipedia.org/wiki/Fort_Detrick#:~:text=Following%20the%20cease%20and %20desist,made%20on%20November%2025%2C%202019.

Det lustiga är att jag var där då och blev mystiskt sjuk i covidliknande symtom.

Tror inte man kan hänga ut kineserna ensamma då Eco health alliance varit involverade i forskningen också. Så mer ett problem inom vaccinindustrin.

Tänk om ett virus med 20 procent dödlighet hade läckt ?

Nä, sån forskning är för farlig tycker jag
Citera
2021-11-12, 15:18
Medlem
Danmark rapporterade idag runt 4500 nya fall, ungefär som toppen i december 2020, så det är en brant ökning. Som jag skrev i september så blir det en ny våg i den tempererade zonen under vintern, men är något förvånad över att ökningen kommer så tidigt och så snabbt i Europa.

Ser ut att bli en jobbig vinter och vår.
Citera
2021-11-12, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Danmark rapporterade idag runt 4500 nya fall, ungefär som toppen i december 2020, så det är en brant ökning. Som jag skrev i september så blir det en ny våg i den tempererade zonen under vintern, men är något förvånad över att ökningen kommer så tidigt och så snabbt i Europa.

Ser ut att bli en jobbig vinter och vår.

Så vaccinerna funkar inte kan ju hela världen konstatera nu med denna ökning. Trodde färre skulle bli smittade när så många tagit bluffsprutorna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in