2021-11-12, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.sueddeutsche.de/leben/corona-aerzte-ungeimpfte-klinik-erschoepfung-1.5455802?reduced=true

Synd att man bara kan läsa rubrik och ingress. Någon som prenumererar som kan lägga ut lite mer..? I alla fall så är det en läkare (eller kanske sköterska) som säger:

"För en patient som har vägrat att vaccinera sig, skulle jag inte kämpa."

Så kanske vårdpersonalen tänker i Sverige också..? De är ju utmattade, och har säkert hunnit bli cyniska. Det är farligt att komma in på sjukhus nu, särskilt med covid.
Det där är ju helt galet tänk från vårdpersonal speciellt med tanke på att de kämpar för kriminella alkoholister och fartdårar! Eller gör de inte det heller?
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-11-12 kl. 09:14.
Citera
2021-11-12, 09:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det där är ju helt galet tänk från vårdpersonal speciellt med tanke på att de kämpar för kriminella alkoholister och fartdårar! Eller gör de inte det heller?

De kanske inte gör det där lilla extra? Som kan vara skillnaden mellan liv och död, om det står och väger. Jag tror inte att de direkt drar ut kontakten till respiratiorn...
Citera
2021-11-12, 09:48
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
https://www.sueddeutsche.de/leben/corona-aerzte-ungeimpfte-klinik-erschoepfung-1.5455802?reduced=true

Synd att man bara kan läsa rubrik och ingress. Någon som prenumererar som kan lägga ut lite mer..? I alla fall så är det en läkare (eller kanske sköterska) som säger:

Så kanske vårdpersonalen tänker i Sverige också..? De är ju utmattade, och har säkert hunnit bli cyniska. Det är farligt att komma in på sjukhus nu, särskilt med covid.

Jag kan inte heller se den artikeln men jag tror att denna artikel som inte är låst kan ha samma uttalande i sig. Eller i all fall något liknande. Också från Tyskland från ungefär samtidigt.
En 36-årig sjukgymnast säger "Süddeutsche": "Tankarna kommer att det ena eller det andra inte förtjänar min hjälp. Det borde inte hända, jag vet. Men jag skulle inte slåss för en patient som vägrar. Jag tror att det vore bra om patienter som inte vaccinerade sig fick betala för sin behandling själva."
https://www.focus.de/gesundheit/coronavirus/bericht-aus-krankenhaus-corona-party-am-intensivbett-klinikpersonal-verzweifelt-an-coronaleugnern_id _24404158.html
Citera
2021-11-12, 09:53
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:

Typiskt feministiskt, vänster, idiotiskt, masspsykostänk.
De skulle ALDRIG uttala sig så om en kriminell skjuten förortsblatte som inte gör annat än förstör för andra människor och bidrar noll.
Citera
2021-11-12, 09:56
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Så varför är inte det här en större nyhet? Mörkar media?

Gäller väl att inte skrämma upp fårskocken för mycket....
Citera
2021-11-12, 09:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Jag kan inte heller se den artikeln men jag tror att denna artikel som inte är låst kan ha samma uttalande i sig. Eller i all fall något liknande. Också från Tyskland från ungefär samtidigt.
En 36-årig sjukgymnast säger "Süddeutsche": "Tankarna kommer att det ena eller det andra inte förtjänar min hjälp. Det borde inte hända, jag vet. Men jag skulle inte slåss för en patient som vägrar. Jag tror att det vore bra om patienter som inte vaccinerade sig fick betala för sin behandling själva."
https://www.focus.de/gesundheit/coronavirus/bericht-aus-krankenhaus-corona-party-am-intensivbett-klinikpersonal-verzweifelt-an-coronaleugnern_id _24404158.html

Ja, de citerar ur den artikeln. Tack! Det är ord och inga visor, från en kvinnlig läkare:

"Då säger jag alltid: antingen gör ni som vi vill. Eller så får ni själv ta konsekvenserna. Ända in i döden." (Handlade om att patienter som ligger inne klagar över typ allt.)

Ska kanske ta tillbaka det där jag skrev, att personlaen i alla fall inte lär dra ut respirator-sladdarna ur väggen... :-o
Senast redigerad av Merwinna 2021-11-12 kl. 10:00.
Citera
2021-11-12, 09:57
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Typiskt feministiskt, vänster, idiotiskt, masspsykostänk.
De skulle ALDRIG uttala sig så om en kriminell skjuten förortsblatte som inte gör annat än förstör för andra människor och bidrar noll.

Hehe, du har onekligen en poäng där.. skrämmande iofs men korrekt
Citera
2021-11-12, 10:35
Medlem
revodnebs avatar
Här kan ni se vilka det är som inte vaccinerar sig:

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistikdatabaser-och-visualisering/vaccinationsstatistik/statistik-for-vaccination-mot-covid-19/uppfoljning-av-vaccination/vaccinationstackning-i-undergrupper/

Det är som jag sagt från början, den här pandemin är ett IQ-test och drabbar mest utlandsfödda, lågutbildade och fattighjon.
Citera
2021-11-12, 10:50
Bannlyst
"Nederländerna planerar att återinföra nya restriktioner, rapporterar Reuters.

Detta efter att landet rapporterat över 16 000 nya coronafall under torsdagen.

Enligt regeringskällor på fredagen kommer de nya restriktionerna innebära att restauranger, barer och andra icke nödvändiga inrättningar måste stänga klockan 19.00.

Enligt uppgifterna kommer människor även uppmanas jobba hemifrån igen.

Restriktionerna planeras gälla från och med i morgon, lördag, och tre veckor framåt"

Omkring 85 procent av Nederländernas vuxna befolkning är fullt vaccinerade.

Så alltså trots hela 85 procent fullt vacinnerade så blir det i alla fall att jobbsa hemifrån och nya restriktioner.

15% håller resten av landet som gisslan
Citera
2021-11-12, 10:56
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistikdatabaser-och-visualisering/vaccinationsstatistik/statistik-for-vaccination-mot-covid-19/uppfoljning-av-vaccination/vaccinationstackning-i-undergrupper/

Det är som jag sagt från början, den här pandemin är ett IQ-test och drabbar mest utlandsfödda, lågutbildade och fattighjon.

Och som jag sagt tidigare, du får lägga till en grupp med extremt hög IQ (även fast dessa inte är så många) I den gruppen är det ganska 50/50.

I den lydiga fårskocken i mitten är vaccinationsviljan hög.
Citera
2021-11-12, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb

Som tur är rör sig nog inte dom här stora ovaccinerade grupperna så mycket utanför sin hood(till skillnad från andra länder?) Dom smittar nog mest ned sig själva bara tills dess att flockimmunitet är nådd och övriga dött, men dessvärre jobbar nog en och annan på äldreboenden också. Internetkrigarna sitter förstås bara hemma och är inte heller så stort problem om dom är vaccinerade eller ej.

Man kan nog se den här statistiken som att vi är lite bättre rustade än vad totalen indikerar, då vaccineringen bland svenskar är jämn och hög genom hela landet. Samtidigt blottar den våran totalt misslyckade integration.
Citera
2021-11-12, 11:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Och som jag sagt tidigare, du får lägga till en grupp med extremt hög IQ (även fast dessa inte är så många) I den gruppen är det ganska 50/50.

I den lydiga fårskocken i mitten är vaccinationsviljan hög.

Vilken grupp skulle det vara? Du har det svart på vitt i länken socialklass 3 = antivaxx. Men det går att få fart på dem med, använd vaccinpasset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in