2021-11-11, 23:00
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Han kan ju omöjligt varit på Bohemia och "irrande på mordplatsen vilka flera
"fastställt" SE vara pga JAs vittnesmål tre månader senare.

Bestäm er var han var någonstans och länka gärna flera vittnesuppgifter som stödjer detta...

Ingen behöver motbevisa att SE är mördaren.

(Kan nästan sätta en slant på att du är en s.k. millennial.)

Lägg först fram ett enda fakta som bevisar att SE ens skulle vara tänkbar som mördare.
Citera
2021-11-11, 23:03
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Jag har nog inte mer otur när jag tänker än andra som vrider och vänder på detta case.
Har SE uppgivit att han var inne på Bohemia?

Hur mannen på Bohemia beskrivs passar bättre in i tid, beteende och utseende på SE än YNs observation med mannen utan dubbelhaka, med fladdrande rock och ett väska som verkade hård utan remmar på DBG.

Det är betydligt enklare att dra slutsatsen att SE befann sig på Bohemia med "armarna framför sig och utan att beställa något eller ta av sig ytterkläderna" i en blå vinterjacka några minuter då inga vittnen runt SE eller SEs eget vittnesmål motsäger detta.

SE var sen fram till mordplatsen. SE lufsade efter poliserna fram till Bohemia. SE satt på Bohemia chockad några minuter och missade ambulansernas ankomst till mordplatsen.

Många gör en "grej av att" SE var borta för länge efter sin "Språngmarsch" i gränden. Vittnet på Bohemia förklarar dessa "saknade minuter".

Att vittnen på mordplatsen inte känner igen SE kan förklaras av att SE satt inne på Bohemia.

SE återvände på södra sidan av barackerna till Mordplatsen och fick höra att mordoffret var OP. SE blev "hörd" av polisen på platsen men också avfärdad som så många andra vittnen på platsen då SE aldrig sett GM.

SE återvände till Skandias reception lika chockad som på Bohemia.

Har SE varit inne på Bohemia som vittnet påstår finns det inga pusselbitar som inte passar i pusslet att SE var ett oskyldigt vittne!

Edit: Svaret på din fråga är att SE verken uppgivit att han är GM, vilket kräver en massa krystade abrovinkler för att passa in i pusslet, eller att SE varit inne på Bohemia som vittne vilket får alla pusselbitarna att falla på plats. Jag är trygg i att vittnet på Bohemia såg SE där.
Senast redigerad av ursprungligen 2021-11-11 kl. 23:46.
Citera
2021-11-11, 23:03
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Nej, det är dessvärre JÅS som beskrivs, vilket framgår om man jämför med förhöret av JA i tingsrätten.

Men det hindrar ju inte att det är SE som pekas ut på bilden ...

Aha,

Synd.

Tack.
Citera
2021-11-11, 23:06
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen

Lägg först fram ett enda fakta som bevisar att SE ens skulle vara tänkbar som mördare.

Nej jag är äldre än så, jag var förövrigt på krogen i alperna när dådet förövades och fick veta det i bussen på väg hem mot Svedala.

Nej jag kan inte lägga fram andra fakta än de som redan presenterats såklart. Detta är en teori
så god som någon.

Vissa teorier håller ju till och med för fällande dom i Tingsrätten (vilket iofs inte betyder ett skit).

Men det finns enligt min uppfattning betydligt mer substans i denna teori än den som fällde och friade CP.
Senast redigerad av Snowsmile 2021-11-11 kl. 23:08.
Citera
2021-11-11, 23:17
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Nej jag är äldre än så, jag var förövrigt på krogen i alperna när dådet förövades och fick veta det i bussen på väg hem mot Svedala.

Nej jag kan inte lägga fram andra fakta än de som redan presenterats såklart. Detta är en teori
så god som någon.

Vissa teorier håller ju till och med för fällande dom i Tingsrätten (vilket iofs inte betyder ett skit).

Men det finns enligt min uppfattning betydligt mer substans i denna teori än den som fällde och friade CP.

Jag anar att du främst tänker på SEs mordvapnen då innan du begår intellektuellt självmord här i tråden?
Senast redigerad av ursprungligen 2021-11-11 kl. 23:35.
Citera
2021-11-11, 23:21
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det är alltså NFC som påstår detta, inte KP.

https://sverigesradio.se/artikel/7498034
Sannolikt har det aldrig gått att knyta ett vapen till de kulor som dödade statsminister Olof Palme. Det säger Mikael Högfors, chef för vapengruppen på Nationellt forensiskt centrum, NFC.

Men du litar väl mer på den gamle vapenexperten Sonny än på sådana moderna påfund som NFC

Detta blev alltså ”sannolikt” efter 3,5 års intensivt jakt på ett vapen för att sätta dit den oskyldige SE…;0)

Hade KP glömt att fråga NFC?

Ja, med tanke på detta - och Peterssons dokumenterat fula metoder - så litar jag mer på Sonny än nån NFC-tönt.

https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/inrikes/forre-vapenutredaren-forvanad-finns-tillrackligt-mycket-detaljer
Citera
2021-11-11, 23:28
Medlem
Draifoss avatar
Citat:

Naturligtvis behöver vi inte bevisa att SE inte är gm, men det skadar väl inte att försöka? Och t.ex. är väl just det här med att SE tycks kunna beskriva gm:s rörelsemönster i gränden 5-10 sek efter skotten riktigt intressant. För om SE nu som han själv säger har sett gm stanna upp, vända sig om och titta mot mordplatsen en stund, och sedan sprungit vidare igen. Då kan ju SE själv omöjligen vara gm, eller hur?
Senast redigerad av Draifos 2021-11-11 kl. 23:44.
Citera
2021-11-11, 23:31
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Detta blev alltså ”sannolikt” efter 3,5 års intensivt jakt på ett vapen för att sätta dit den oskyldige SE…;0)

Hade KP glömt att fråga NFC?

Ja, med tanke på detta - och Peterssons dokumenterat fula metoder - så litar jag mer på Sonny än nån NFC-tönt.

https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/inrikes/forre-vapenutredaren-forvanad-finns-tillrackligt-mycket-detaljer

Det tillhör väl också "fablernas värld" att först skjuta "nollbom" på vapenhandlarens puffra och seda i desperat besvikelse beordra fram ett dokument som "bevisar" att alla provskjutningar är värdelösa?

Låg TP månne bakom detta bakvända arbetssätt eller "lyckades" KP själv hitta på det?

KP har defenestrerat sitt förstånd! (TP har aldrig haft något.)
Senast redigerad av ursprungligen 2021-11-11 kl. 23:41.
Citera
2021-11-11, 23:49
Avstängd
Dalulvens avatar
Citat:
Han kan ju omöjligt varit på Bohemia och "irrande på mordplatsen vilka flera
"fastställt" SE vara pga JAs vittnesmål tre månader senare.

Bestäm er var han var någonstans och länka gärna flera vittnesuppgifter som stödjer detta...

Den som är aktiv på mordplatsen är JÅS. Det konstaterades i denna tråd för en tid sedan.

Samtalet mellan JA och SE (eller den 50-årige mannen i keps) skedde innan poliserna kom.

D.v.s. 1-3 minuter efter skotten. Därefter kom det en polisbil och en piket.

Personalen i piketen rusade ganska snart, såvitt jag förstår, in på Tunnelgatan efter GM. Kort därpå följer SE efter för att meddela det signalement han och LP har sett. Men poliserna är borta. Detta torde ha skett en 3-4 minuter in, d.v.s. runt kl. 23:25 ...

Det verkar dock som om SE kommer tillbaka ungefär när OP lastas in i ambulansen, cirka 23:28?

Här verkar det alltså fattas ett par minuter för SE. Kan han ha spenderat dem inne på Bohemia?

Eller stod han bara och funderade i en minut bortom barackerna?

Herregud. Länkar IGEN. Det känns som om detta börjar ta över ens liv ...

Får nog ta semester från Skandiamannen ett tag.
Senast redigerad av Dalulven 2021-11-11 kl. 23:54.
Citera
2021-11-11, 23:50
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Naturligtvis behöver vi inte bevisa att SE inte är gm, men det skadar väl inte att försöka? Och t.ex. är väl just det här med att SE tycks kunna beskriva gm:s rörelsemönster i gränden 5-10 sek efter skotten riktigt intressant. För om SE nu som han själv säger har sett gm stanna upp, vända sig om och titta mot mordplatsen en stund, och sedan sprungit vidare igen. Då kan ju SE själv omöjligen vara gm, eller hur?

Det bygger väl bara på vad journalisterna i Aftonpsten i Oslo skriver. SE dök rimligtvis upp på mordplatsen tidigast 20 sekunder efter skotten.

Att SE är GM är bara fria fantasier, det är vi ändå helt överens om!
Senast redigerad av ursprungligen 2021-11-12 kl. 00:33.
Citera
2021-11-11, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Hur menar du nu ?

Om SE såg GM vända sig o titta mot mordplatsen då kan ju inte SE vara GM ?
Citera
2021-11-11, 23:55
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Den som är aktiv på mordplatsen är JÅS. Det konstaterades i denna tråd för en tid sedan.

Samtalet mellan JA och SE (eller den 50-årige mannen i keps) skedde innan poliserna kom.

D.v.s. 1-3 minuter efter skotten. Därefter kom det en polisbil och en piket.

Personalen i piketen rusade ganska snart, såvitt jag förstår, in på Tunnelgatan efter GM. Kort därpå följer SE efter för att meddela det signalement han och LP har sett. Men poliserna är borta. Detta torde ha skett en 3-4 minuter in, d.v.s. runt kl. 23:25 ...

Det verkar dock som om SE kommer tillbaka ungefär när OP lastas in i ambulansen, cirka 23:28?

Här verkar det alltså fattas några minuter för SE. Kan han ha spenderat dem inne på Bohemia?

Herregud. Länkar IGEN. Det känns som om detta börjar ta över ens liv ...

Får nog ta semester från Skandiamannen ett tag.

Här är länken:
https://drive.google.com/file/d/1YfAj61nc9pqi3k7niwuz660noHOnGJLA/view

Notera att tidpunkten är samma som när SE borde anlända till korsningen där Bohemia ligger och att det chockade beteendet och vinterklädsel passar exakt in på SE. Inga andra vittnen än SE påstår att de är i korsningen förutom SE när han dyker upp inne på Bohemia.

De "förlorade minuterna" för SE när han missar ambulansernas ankomst kan logiskt förklaras med dessa minuter inne på Bohemia. Alla pusselbitar runt SE som vittne faller på plats då.
Senast redigerad av ursprungligen 2021-11-12 kl. 00:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in