Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Jag håller med om att det är extremt mycket konstigheter i den här affären, vilket får mig att misstänka att det finns politiska intressen som drar i trådarna.
Har svårt att se det men värre saker har ju hänt.
Men om du tar det från början.
Ebba Busch kontaktar någon gemensam vän för att få kontakt med Esbjörn för att titta på huset.
Ebba Busch påbörjar en övertalningskampanj där hon kommer till Esbjörn med kaffe och bullar, sitter i huset och pratar om det, minnen och allt.
Efter några träffar börjar Ebba Busch prata med Esbjörn om vad man kan göra med huset för att återställa det i sin forna glans.
Ebba Busch börjar prata om att bo där i huset med barn, Esbjörn kan komma förbi när han vill för att äta och umgås och se barn som leker i ett levande hus igen.
Ebba Busch frågar om hon inte ska se över om det går att fixa till lite på huset.
Ebba Busch säger att hon kan kolla upp vad huset är värt och kontaktar två mäklare.
Ebba Busch säger att hon kan kolla upp var hur illa skick det är på huset och kontaktar en besiktningsman.
Ebba Busch förklarar för Esbjörn att huset bara är värt drygt 2,4 miljoner något han inte tror på.
Ebba Busch återkommer senare och säger att 3,9 är mer rättvist men då har jag dragit av 300 tusen kronor för att återställa trädgården.
Ebba Busch kontaktar själv en mäklare och tar fram ett köpeavtal och berättar att om han skriver under så ska hon se till att huset blir fixat och att han får hänga där som han vill.
Märkligt är det nog.
Notera att Esbjörn inte gjorde en enda aktiv sak för att sälja utöver att skriva på pappret hon stack in under näsan på han. Inte en enda aktiv sak! Inte ens ett samtal med sin bank! Total passivitet!!