2021-11-11, 21:16
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det som gnager och besviker i SE-ärendet är att SE uppgav att han hade vida fler kontakter med polisen än vi kan hitta protokoll till.

Jag hör redan nu hur det rasslade till i tråden när TPs hästlögntravarbrigad piggnade till, men faktum är att "dokumentet" som Nils Linder skrev 1986 "gömdes i en låda" till 2017 innan KP lade in det i PU, eftersom det behagade honom.

Hur många andra "hemliga dokument" som friar SE helt har KP "glömt att efterregistrera"?

Linders "dokument" om SE skrevs 1986 och hemligt till registrering 2017!

https://drive.google.com/file/d/1vqiWHuIHN3SfrUwb4vBKZhKEBTG7Ve3e/view

Mina nyfikna och pigga näsborrar anar en däven lukt här.
Är de hemliga dokumenten makulerade nu?
Citera
2021-11-11, 21:30
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Är de hemliga dokumenten makulerade nu?

Jag editerade mitt inlägg. Nils Linders "Dokument" från 1986 var helt försvunnet och icke existerade i PU fram till 2017 då det fick ett diarienummer.

Det refereras till just NLs dokument i förhöret med PH på Skandia. Förhöret som "släpptes av misstag inför rättegången mot CP" enligt H Ölvebro. Skoglunds chef är just Nils Linder (för er som ens orkar läsa förhören.)

Att PU "hemlighåller" detta dokument fram till 2017 är på något sätt talande. Notera också att NL är smart nog att inte skriva vilken typ av "dokument" det rör sig om i "brevhuvudet". Hade det varit ett PM hade ju Linder förbrutit sig mot svensk rättsordning!

Att KP på fri vilja kan välja ut vilka dokument som "är värdiga att dyka upp 2017" är inte smickrande för KP som valde att defenestrera sitt sunda förnuft.

Jag misstänker att det finns mycket mer i "Lotjo-lajban-lådan" hos PU (dokument som av någon anledning inte var "rumsrena nog" för bland annat chefen för våldsroteln, Nils Linder att ens diarieföras) som inte fick något diarienummer.

Detta om vi ska tro SE som påstår att han blivit kontaktad av polisen vida fler gånger än vi har protokoll från!

Nils Linder. Utskrivet med handjagad skrivmaskin med typsnitt från 1986 och även daterat 1986. Diariefört först 2017 av KP!

Edit: Glömde att svara på din fråga: Jag hoppas att de "glömda" och icke diarieförda dokumenten finns kvar, men misstänker att papperstuggen gick varm på kvällen 2020-06-10. Något skulle ju "glömmas" eller "gömmas" på den famösa pressträffen. Det uppfattade de flesta i hela världen med någon typ av andning och åtminstone minst oregelbunden puls!
Senast redigerad av ursprungligen 2021-11-11 kl. 21:41.
Citera
2021-11-11, 21:30
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Vilka vittnen var där vid den tidpunkten? Om man reder ut det så kan man se vad det finns för alternativ. Jag har inte det i huvudet, du eller någon annan kanske har det?

De vittnen som befann sig i höjd med Dekorima en minut efter skotten:

AB stod i porten, SE stod så att han kunde se LJ inne på Tunnelgatan, JÅS parkerade framför JA och LL -- och gick fram till dem. (Bakom dem stod väl HJ i sin taxi, personerna i taxin var framme vid kroppen?)

Tyvärr har jag inte läst alla förhör, men andra får gärna fylla på!
Citera
2021-11-11, 21:35
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Få saker som skrattats ut och krattats ut i media under åren är väl den farsartade utredningen om mordet på OP?

Nu ville KP basunera ut misslyckandet globalt och det blev tvärtom hur KP tänkte inte mindre misslyckat för det. Inga vittnen pekar på SE som GM. Inga tekniska bevis pekar på SE som GM.

KP har defenestrerat sitt sunda förnuft! Hela nationens fick skämmas! KP är nog "Nationens fiende" om ni frågar mig och New York Times!
Om man tittar på klippet från början så var GW skeptisk till att man skulle kunna knyta ett vapen till kulorna även om man hade rätt vapen, det har NFC också slagit fast. Sedan sa han att en försvårande omständighet för utredningen är att den misstänkte är död.

KP var tyvärr ingen trollkarl, det var väl en sådan som skulle behövts för att verkligen lösa fallet så att alla hade blivit nöjda. För att vara en vanlig dödlig kan man nog säga att han "nådde så långt man kan begära", under rådande omständigheter.
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-11-11 kl. 21:49.
Citera
2021-11-11, 21:41
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Goldenfold
Gunnar Wall vill inte att det ska vara SE som utförde mordet, eller ens att morder ska klaras upp. Då faller hela hans privatspanarkarriär. Här så går han ju på vad SE uppger. SE stämplade ju ut 20:19.

Det är lite oklart åt vilket håll stämpeluret gick en minut fel. Det vi däremot vet till 100 procent är att det bara visade hela minuter.

Om vi går på din linje så stämplade SE ut någon gång mellan 23.19.00 och 23.19.59. Därefter gick han en bit, stannade hos väktarna och pratade om väder och vind, övertidsarbete, fjällsemester.

Som bl a LGWP visat så blir det snävt rent tidsmässigt att SE ska hinna ut på Sveavägen och ifatt Palme, få syn på och känna igen Palme, bli avsnäst och dra fram det vapen han aldrig haft och mörda statsministern och även försöka mörda hans fru.

Detta är objektiva fakta.

Lägg därtill att åklagaren ljuger när han säger att ingen har sett SE på Sveavägen efter mordet.

Och att vittnen t.o.m. utesluter honom som mördare eftersom de såg honom komma efter mordet.
Citera
2021-11-11, 21:42
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Det som gnager och besviker i SE-ärendet är att SE uppgav att han hade vida fler kontakter med polisen än vi kan hitta protokoll till.

Jag hör redan nu hur det rasslade till i tråden när TPs hästlögntravarbrigad piggnade till, men faktum är att "dokumentet" som Nils Linder skrev 1986 "gömdes i en låda" till 2017 innan KP lade in det i PU, eftersom det behagade honom.

Hur många andra "hemliga dokument" som friar SE helt har KP "glömt att efterregistrera"?

Linders "dokument" om SE som skrevs 1986 och förblev oregistrerat fram till registreringen 2017!

Mina nyfikna och pigga näsborrar anar en däven lukt här.

Det där ser ut att vara en nedkortad version av av PH:s PM. Texten hänvisar till en "internutredning".

Så de jämfört med väktarnas uppgifter felaktiga klockslag som PH präntat ner, förs vidare i kedjan.

Skoglund och Petrell, som hörde personalen på Skandia, lydde under Linder.

Antar att alla förhör av personalen på Skandia, samt PH:s alla alster, hamnade på hans bord.

EDIT: Ser att det här hade du förstås redan koll på. Ja, intressant att det har skett ett urval ...

Precis som i tv-serien, där allt som kan bidra med ett kryddmått av tvivel har sållats bort.
Senast redigerad av Dalulven 2021-11-11 kl. 21:48.
Citera
2021-11-11, 21:52
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Om man tittar på klippet från början så var GW skeptisk till att man skulle kunna knyta ett vapen till kulorna även om man hade rätt vapen, det har NFC också slagit fast. Sedan sa han att en försvårande omständighet för utredningen är att den misstänkte är död.

KP var tyvärr ingen trollkarl, det var väl en sådan som skulle behövts för att verkligen lösa fallet så att alla hade blivit nöjda. För att vara en vanlig dödlig kan man nog säga att han nådde så långt man kan begära, under rådande omständigheter.

Ursch! Kan man enligt ditt inlägg utpeka en godtycklig GM kan också jag vara skyldig! Jag låg visserligen och sov hemma ensam när Palme sköts. Det passar in precis på hur du tycker utredningen borde genomförts.

Jag är inte död visserligen, men har inget alibi för mordnatten när "kling och klang" knackar på!
Jag har gått runt hörnet där OP blev skjuten också och "speglat" mördarens beteende. Inte på mordnatten, men jag har rundat hörnet!

Jag känner också till reglerna i Bridge och har gjort lumpen. Skjutvapen är inte främmande för mig. Jag har varit både i Storlien och Idre! Jag har haft både rock som fladdrar och lite tjockare rockar. Kepsar är något jag skamlöst använt under åren.

Hm. SE låter lite som mig i vissa avseenden. Jag sov i Sundsvall på mordnatten... (Inte så långt från Storlien som Stockholm?)
Citera
2021-11-11, 21:57
Medlem
Sobrilbils avatar
Vad gör KP nu för tiden?
Citera
2021-11-11, 21:58
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det där ser ut att vara en nedkortad version av av PH:s PM. Texten hänvisar till en "internutredning".

Så de jämfört med väktarnas uppgifter felaktiga klockslag som PH präntat ner, förs vidare i kedjan.

Skoglund och Petrell, som hörde personalen på Skandia, lydde under Linder.

Antar att alla förhör av personalen på Skandia, samt PH:s alla alster, hamnade på hans bord.

EDIT: Ser att det här hade du förstås redan koll på. Ja, intressant att det har skett ett urval ...

Precis som i tv-serien, där allt som kan bidra med ett kryddmått av tvivel har sållats bort.

Tycker du att det är rimligt att diarieföra ett dokument 2017 som skrevs redan 1986?

Vi inser ju båda två att det KP "väljer att diarieföra" är lite av "best of"-karaktär för att genomföra karaktärsmordet på SE, som blev ett magplask.

Hur mycket mer "hemliga dokument" finns det i PU? De kan vi inte ens få ut helt svartmålade. Vad är det man försöker dölja?

"Read my klips:"Att SE skulle vara GM är knappast något Knäpp-KP skulle vilja dölja. Man döljer något annat....

(Sydafrika är ett intressans spår hördes från kulissen..)
Citera
2021-11-11, 21:59
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursch! Kan man enligt ditt inlägg utpeka en godtycklig GM kan också jag vara skyldig! Jag låg visserligen och sov hemma ensam när Palme sköts. Det passar in precis på hur du tycker utredningen borde genomförts.

Jag är inte död visserligen, men har inget alibi för mordnatten när "kling och klang" knackar på!
Jag har gått runt hörnet där OP blev skjuten också och "speglat" mördarens beteende. Inte på mordnatten, men jag har rundat hörnet!

Jag känner också till reglerna i Bridge och har gjort lumpen. Skjutvapen är inte främmande för mig. Jag har varit både i Storlien och Idre! Jag har haft både rock som fladdrar och lite tjockare rockar. Kepsar är något jag skamlöst använt under åren.

Hm. SE låter lite som mig i vissa avseenden. Jag sov i Sundsvall på mordnatten... (Inte så långt från Storlien som Stockholm?)
Men SE stämplade in på mordplatsen 23.19, "han var faktiskt där och vid den tidpunkt etc …" som GW uttryckte det. Om GW ansåg att det var rätt saker polisen höll på med, då kan du väl inte klandra oss amatörer för att tycka samma sak? Men KP var som sagt ingen trollkarl så på så sätt kan man säga att han var en felrekrytering.
Citera
2021-11-11, 22:04
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen

Lägg därtill att åklagaren ljuger när han säger att ingen har sett SE på Sveavägen efter mordet.

Och att vittnen t.o.m. utesluter honom som mördare eftersom de såg honom komma efter mordet.

Källa på det?
Citera
2021-11-11, 22:05
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Vad gör KP nu för tiden?

KP vägrar att ge pinsamma "segerintervjuer". Jag tror han är en både bespottad och illa respekterad pensionär.

KP ägnar sig åt att undvika meda. Efter att JO och JK slutfört sina utredningar borde väl "vinnaren" KP mosa upp sitt ansikte inför vilken uthorad kameralins som helst?

Eller åtminstone en enda? Nada än så länge.

Än så länge jobbar KP på det och håller sig undan som en sparkad hund efter att ha pekat ut SE felaktigt som OPs baneman inför världspressen!
Senast redigerad av ursprungligen 2021-11-11 kl. 22:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in