Citat:
Ursprungligen postat av
Sobrilbil
Är de hemliga dokumenten makulerade nu?
Jag editerade mitt inlägg. Nils Linders "Dokument" från 1986 var helt försvunnet och icke existerade i PU fram till 2017 då det fick ett diarienummer.
Det refereras till just NLs dokument i förhöret med PH på Skandia. Förhöret som "släpptes av misstag inför rättegången mot CP" enligt H Ölvebro. Skoglunds chef är just Nils Linder (för er som ens orkar läsa förhören.)
Att PU "hemlighåller" detta dokument fram till 2017 är på något sätt talande. Notera också att NL är smart nog att inte skriva vilken typ av "dokument" det rör sig om i "brevhuvudet". Hade det varit ett PM hade ju Linder förbrutit sig mot svensk rättsordning!
Att KP på fri vilja kan välja ut vilka dokument som "är värdiga att dyka upp 2017" är inte smickrande för KP som valde att defenestrera sitt sunda förnuft.
Jag misstänker att det finns mycket mer i "Lotjo-lajban-lådan" hos PU (dokument som av någon anledning inte var "rumsrena nog" för bland annat chefen för våldsroteln, Nils Linder att ens diarieföras) som inte fick något diarienummer.
Detta om vi ska tro SE som påstår att han blivit kontaktad av polisen vida fler gånger än vi har protokoll från!
Nils Linder. Utskrivet med handjagad skrivmaskin med typsnitt från 1986 och även daterat 1986. Diariefört först 2017 av KP!
https://drive.google.com/file/d/1vqiWHuIHN3SfrUwb4vBKZhKEBTG7Ve3e/view
Edit: Glömde att svara på din fråga: Jag hoppas att de "glömda" och icke diarieförda dokumenten finns kvar, men misstänker att papperstuggen gick varm på kvällen 2020-06-10. Något skulle ju "glömmas" eller "gömmas" på den famösa pressträffen. Det uppfattade de flesta i hela världen med någon typ av andning och åtminstone minst oregelbunden puls!