2021-11-11, 20:16
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Benägen att hålla med. Tycker Zlatan varit sisådär sedan hans comeback men han är inte boven i dramat för ikväll. Det är främst Janne som återigen visar hur urusel han är som matchcoach.

Tycker han gör bort sig totalt taktiskt likt Grekland borta, är i princip en repris där vi ska vara "styrande" men det slutar med att vi åker på bollar bakåt. Var nära att vi åkte på samma mina mot Grekland hemma (första halvlek) men på något vänster fick vi 0-0 där inför första halvlek och individuell briljans från Isak i andra som räddar oss.

Sedan att han väntar fram till matchminut 74 för ett byte är ju komiskt. Alla såg att det krävdes förändring redan efter första halvlek. Missar vi VM så ska Janne bort. Allt annat är tjänstefel.

Det är ändå en bättre insats än mot Grekland borta där vi ärligt talat var stundtals utspelade. Idag hade ju matchen varit död efter första halvlek om Isak, Zlatan och kompani inte varit så förbannat ineffektiva.

I andra går vi dock bort oss, och jag håller med dig om att Janne borde ha gjort ändringar snabbare. Det här är ju dock så som han är och alltid har varit. Redan när han coachade oss i Peking så var det alla supportrar retade sig mest på att han alltid väntade alldeles för länge med att göra byten eller andra taktiska förändringar, om de skedde över huvud taget.

Det sjuka är ju att han fortfarande har en livlina ändå - skulle Sverige slå Spanien borta så kan jag garantera att detta fiasko reduceras till en notis i såväl historieböckerna som Jannes CV, och jobbet får han behålla. Hur troligt det sedan är att vi vinner låter jag vara osagt... Allt eller inget nu.
Senast redigerad av Korder 2021-11-11 kl. 20:24.
Citera
2021-11-11, 20:17
Medlem
Antagligen det sämsta jag har sett svenska landslaget prestera i min livstid.
Resultatet emot Costa Rica 1990 sved naturligtvis mera i realtiden..men spelmässigt sett så tycker jag ändå att det var bättre den gången..och Costa Rica 1990 var ett bättre fotbollslag än Georgien 2021.

Det här är naturligtvis oacceptabelt.Huvudskälet till debaclet är att Zlatan Ibrahimovich ännu en gång är uttagen i startelvan.DET har aldrig funkat innan..och som 40 årig föredetting och staty funkar det fortsatt inte.

Zlatans blotta närvaro gör av någon outgrundlig anledning den övriga startelvan sämre.
Alexander Isak spelade som en division sex spelare idag till exempel.Emil Forsberg spelade som en snorunge.

Ansvaret ligger hos Janne Andersson.Han bär huvudansvaret och det är han som tog ut det klassiska debacellaget som spelade bort sig emot Georgien.

Tar han ånyo ut Zlatan i startelvan emot Spanien finns ingen som helst chans.Då bör han sparkas.
Sverige förtjänar faktiskt en förbundskapten som inte är helt starstruck Zlatan 40 årig föredetting.
Vi förtjänar alla bättre än så..bättre än Erik Hamren light 2.
Citera
2021-11-11, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
.
Sämre än Turkiet i EM 2000?

Jag har sett sämre svenska insatser efter VM 1990. Kvalen efter att Brolin gick sönder var inte bra.
Citera
2021-11-11, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Sämre än Turkiet i EM 2000?

Jag har sett sämre svenska insatser efter VM 1990. Kvalen efter att Brolin gick sönder var inte bra.

Knappa förluster och oavgjort emot Italien om minnet inte sviker.
Ja,losar man 2-0 emot 93 rankat motstånd i en måste match så är det ju sämre.
Citera
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Resultatet emot Costa Rica 1990 sved naturligtvis mera i realtiden..men spelmässigt sett så tycker jag ändå att det var bättre den gången..och Costa Rica 1990 var ett bättre fotbollslag än Georgien 2021.

Det här är naturligtvis oacceptabelt.Huvudskälet till debaclet är att Zlatan Ibrahimovich ännu en gång är uttagen i startelvan.DET har aldrig funkat innan..och som 40 årig föredetting och staty funkar det fortsatt inte.

Zlatans blotta närvaro gör av någon outgrundlig anledning den övriga startelvan sämre.
Alexander Isak spelade som en division sex spelare idag till exempel.Emil Forsberg spelade som en snorunge.

Ansvaret ligger hos Janne Andersson.Han bär huvudansvaret och det är han som tog ut det klassiska debacellaget som spelade bort sig emot Georgien.

Tar han ånyo ut Zlatan i startelvan emot Spanien finns ingen som helst chans.Då bör han sparkas.
Sverige förtjänar faktiskt en förbundskapten som inte är helt starstruck Zlatan 40 årig föredetting.
Österrike hemma (1-4) 2015 är mitt värsta men detta är inte långt därifrån.

Rent spelmässigt är inte detta ett haveri. Tycker vi gör det bra i första där Zlatan men framförallt Isak bara ska göra mål.. Andra blir det total fiasko efter att Claesson bränt vårt tredje jätteläge.. Usch..

Zlatan ska bänkas mot Spanien. Märks att laget letar efter honom i tid och otid å hade fotboll handlat om att befinna sig offside skulle Zlatan haft x antal utmärkelser för det är vad han är bäst på nuförtiden.
Citera
Medlem
Janne vaskar ett kval till ett VM ingen ändå är intresserad av och ser samtidigt till att Den Store Zlatan får stå i centrum för misslyckandet. Det är fan genialt.
Citera
2021-11-11, 20:28
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Zlatan ska bänkas mot Spanien. Märks att laget letar efter honom i tid och otid å hade fotboll handlat om att befinna sig offside skulle Zlatan haft x antal utmärkelser för det är vad han är bäst på nuförtiden.

Tror inte Zlatan hade varit aktuell att starta mot Spanien oavsett utgång idag. Hans kropp är inte redo för den typen av matchande, dessutom är det helt fel matchbild då vi kommer behöva anfallare som klarar av att sätta press på spanjorerna.
Citera
2021-11-11, 20:29
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Det är ändå en bättre insats än mot Grekland borta där vi ärligt talat var stundtals utspelade. Idag hade ju matchen varit död efter första halvlek om Isak, Zlatan och kompani inte varit så förbannat ineffektiva.

I andra går vi dock bort oss, och jag håller med dig om att Janne borde ha gjort ändringar snabbare. Det här är ju dock så som han är och alltid har varit. Redan när han coachade oss i Peking så var det alla supportrar retade sig mest på att han alltid väntade alldeles för länge med att göra byten eller andra taktiska förändringar, om de skedde över huvud taget.

Det sjuka är ju att han fortfarande har en livlina ändå - skulle Sverige slå Spanien borta så kan jag garantera att detta fiasko reduceras till en notis i såväl historieböckerna som Jannes CV, och jobbet får han behålla. Hur troligt det sedan är att vi vinner låter jag vara osagt... Allt eller inget nu.

Skulle Grekland på något sjukt sätt kunna plocka poäng borta mot Spanien ikväll så har vi allt i egna händer. Då kan vi spela på resultat borta mot Spanien, något vi för engångsskull varit bra på.
Citera
2021-11-11, 20:31
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Kvalen efter att Brolin gick sönder var inte bra.
Ha ha! Nu är vi och rotar i botten av lådan. Men visst. Kanske inte DEN värsta matchen kanske men nog tusan kvalar kvällens prestation in på fotbollslandslagets topp-20 "skämmes ta me f*n!!?"

Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Tror inte Zlatan hade varit aktuell att starta mot Spanien oavsett utgång idag. Hans kropp är inte redo för den typen av matchande, dessutom är det helt fel matchbild då vi kommer behöva anfallare som klarar av att sätta press på spanjorerna.
Håller helt med. Min gissning också.
Senast redigerad av Ace Ventura 2021-11-11 kl. 20:33.
Citera
2021-11-11, 20:31
Medlem
Har Sveriges herlandslag blivit sönderlästa?

Sverige har nu mött såväl Grekland och Georgien på bortaplan förlorat båda mötena varav att man slog Georgien knappt i första kvalmatchen . Sveriges spel har överlag hackat betänkligt från och till flera matcher detta kval. Enda riktigt bra matchen var Spanien hemma . Självklart finns det inga ursäkter till att vi inte klarar av att slå Georgien borta men frågan måste ändå ställas. Har vi blivit sönderlästa? Under dom dryga 6 år som JA varit förbundskapten kan jag inte minnas mig att vi dels gjort 2 såna rejäla plattmatcher i samma kval men också att vi väldigt sällan spelar bra fotboll i 90 minuter längre. Första 45 mot Grekland hemma kan ha varit dom sämsta jag sett under Jannes ledning . Jag noterar att vi har väldigt svårt att föra matcher även mot sämre motstånd. Är materialet för dåligt eller är vi helt enkelt sönderlästa? Har Janne suttit för länge? Jag älskar Janne men känns lite som att vi tappat rejält . Ut redan i åttondelen i EM och nu riskerar vi även att missa VM. Vad är felet ?
Citera
2021-11-11, 20:32
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:

Du menar att han ska sparkas för att han följer sin arbetsgivares order? Fan vad folk hackar på Janne. Han har gjort succe med detta lag tills han tvingades ta med Zlatan. Tro inte annat än att det inte är hans val, utan andras. Var ju SVFF som från första början hade en massa telefonkontakter med Zlatan och bad honom komma tillbaka. Janne följer bara sin arbetsgivares order.
Citera
2021-11-11, 20:33
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Skulle Grekland på något sjukt sätt kunna plocka poäng borta mot Spanien ikväll så har vi allt i egna händer. Då kan vi spela på resultat borta mot Spanien, något vi för engångsskull varit bra på.
Grekland lirar hemma.

Det som ABSOLUT INTE får ske är att Grekland vinner. Då är play-off platsen hotad på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in