Citat:
Ursprungligen postat av
Cents4
Benägen att hålla med. Tycker Zlatan varit sisådär sedan hans comeback men han är inte boven i dramat för ikväll. Det är främst Janne som återigen visar hur urusel han är som matchcoach.
Tycker han gör bort sig totalt taktiskt likt Grekland borta, är i princip en repris där vi ska vara "styrande" men det slutar med att vi åker på bollar bakåt. Var nära att vi åkte på samma mina mot Grekland hemma (första halvlek) men på något vänster fick vi 0-0 där inför första halvlek och individuell briljans från Isak i andra som räddar oss.
Sedan att han väntar fram till matchminut 74 för ett byte är ju komiskt. Alla såg att det krävdes förändring redan efter första halvlek. Missar vi VM så ska Janne bort. Allt annat är tjänstefel.
Det är ändå en bättre insats än mot Grekland borta där vi ärligt talat var stundtals utspelade. Idag hade ju matchen varit död efter första halvlek om Isak, Zlatan och kompani inte varit så förbannat ineffektiva.
I andra går vi dock bort oss, och jag håller med dig om att Janne borde ha gjort ändringar snabbare. Det här är ju dock så som han är och alltid har varit. Redan när han coachade oss i Peking så var det alla supportrar retade sig mest på att han alltid väntade alldeles för länge med att göra byten eller andra taktiska förändringar, om de skedde över huvud taget.
Det sjuka är ju att han fortfarande har en livlina ändå - skulle Sverige slå Spanien borta så kan jag garantera att detta fiasko reduceras till en notis i såväl historieböckerna som Jannes CV, och jobbet får han behålla. Hur troligt det sedan är att vi vinner låter jag vara osagt... Allt eller inget nu.