Citat:
Ursprungligen postat av
Ace Ventura
Herregud! Jag skäms på riktigt. Torsk 0-2 mot värsta gärdsgårdsgänget. Fy f*n! Den där sophögen skulle vi städat undan redan i första.
Tycker Zlatan ändå gjorde en hel del av vad han skulle, och vad vi kunde förvänta oss. Dock tror jag att hans närvaro stör ut "det nya ungdomliga landslaget med massor av energi och krativitet". För av det såg vi inte så mycket av ikväll. Tvärt om var det som att kasta sig bakåt i tiden till Erik Hamrén traggliga tröskande (med Zlatan på topp).
To kill you darlings. Bland det värsta man måste göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Korder
Alldeles för mycket fokus på Zlatan här. Vi hade större problem än så idag, och det blir bara tydligare och tydligare att Sverige inte klarar av att hantera favoritskap utan sköter det på ett helt annat (betydligt sämre) sätt än när man får agera underdog.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fotbollsexperten
Zlatan gjorde en bra match. Märkligt att han får kritik.
Benägen att hålla med. Tycker Zlatan varit sisådär sedan hans comeback men han är inte boven i dramat för ikväll. Det är främst Janne som återigen visar hur urusel han är som matchcoach.
Tycker han gör bort sig totalt taktiskt likt Grekland borta, är i princip en repris där vi ska vara "styrande" men det slutar med att vi åker på bollar bakåt. Var nära att vi åkte på samma mina mot Grekland hemma (första halvlek) men på något vänster fick vi 0-0 där inför första halvlek och individuell briljans från Isak i andra som räddar oss.
Sedan att han väntar fram till matchminut 74 för ett byte är ju komiskt. Alla såg att det krävdes förändring redan efter första halvlek. Missar vi VM så ska Janne bort. Allt annat är tjänstefel.