2021-11-11, 20:03
Medlem
Korders avatar
Alldeles för mycket fokus på Zlatan här. Vi hade större problem än så idag, och det blir bara tydligare och tydligare att Sverige inte klarar av att hantera favoritskap utan sköter det på ett helt annat (betydligt sämre) sätt än när man får agera underdog.
Citera
2021-11-11, 20:04
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura

Tycker Zlatan ändå gjorde ne hel del av vad han skulle och vad vi kunde förvänta oss. Dock tror jag att hans närvaro stör "det nya ungdomliga landslaget med massor av energi och krativitet". För av det såg vi inte så mycket av ikväll. Tvärt om var det som att kasta sig bakåt i tiden till Erik Hamrén traggliga tröskande.

To kill you darlings. Bland det värsta man måste göra.

Kvällens första försvarstal för Näzan. Det kommer nog att komma några fler.
Citera
2021-11-11, 20:04
Medlem
Fotbollsexpertens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Alldeles för mycket fokus på Zlatan här. Vi hade större problem än så idag, och det blir bara tydligare och tydligare att Sverige inte klarar av att hantera favoritskap utan sköter det på ett helt annat (betydligt sämre) sätt än när man får agera underdog.
Zlatan gjorde en bra match. Märkligt att han får kritik.
Citera
2021-11-11, 20:05
Medlem
tcfmogs avatar
Svårt att se att det skulle vara ett fiasko, Georgien är nästan lika bra som Libanon och Gabon.
Citera
2021-11-11, 20:06
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollsexperten

Nej, det gjorde han inte. Men det är klart att du måste påstå det med tanke hur värdelös din tippning visade sig vara.
Citera
2021-11-11, 20:09
Medlem
Citat:

Bra skulle jag inte säga, fanns dock spelare som var sämre än han.
Citera
2021-11-11, 20:10
Medlem
Fotbollsexpertens avatar
Mot Spanien torde elvan vara solklar. Claesson gör en bra match frånsett att han inte gjorde mål. Därmed korrigerar jag min föregående elva på följande vis:

Olsen
Krafth - Lindelöf - Nilsson - Augustinsson
Claesson - Lewicki - Ekdal - Forsberg
Zlatan - Isak
Citera
2021-11-11, 20:11
Medlem
Matsu-sans avatar
Laget haverar utan Ekdal och Kung Danielsson på planen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Hur kan ett landslag/klubblag fungera öht med Ekdahl i elvan?
Som sagt det märks tydligt hur viktig Ekdahl är.
Citera
Medlem
Fotbollsexpertens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Nej, det gjorde han inte. Men det är klart att du måste påstå det med tanke hur värdelös din tippning visade sig vara.
Snyft, snyft, Zlatan borde assisterat minst ett mål idag. Straff skulle han också ha fått. Sverige borde ha gått in med 2-0 i halvtidsvila med de chanser vi skapade. Likaså borde Claesson gjort mål på Zlatan nedbröstning i andra. Ibland studsar inte bollen ens väg och Georgienmatchen är ett typexempel på detta.
Citera
2021-11-11, 20:12
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Herregud! Jag skäms på riktigt. Torsk 0-2 mot värsta gärdsgårdsgänget. Fy f*n! Den där sophögen skulle vi städat undan redan i första.

Tycker Zlatan ändå gjorde en hel del av vad han skulle, och vad vi kunde förvänta oss. Dock tror jag att hans närvaro stör ut "det nya ungdomliga landslaget med massor av energi och krativitet". För av det såg vi inte så mycket av ikväll. Tvärt om var det som att kasta sig bakåt i tiden till Erik Hamrén traggliga tröskande (med Zlatan på topp).

To kill you darlings. Bland det värsta man måste göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Korder

Citat:

Benägen att hålla med. Tycker Zlatan varit sisådär sedan hans comeback men han är inte boven i dramat för ikväll. Det är främst Janne som återigen visar hur urusel han är som matchcoach.

Tycker han gör bort sig totalt taktiskt likt Grekland borta, är i princip en repris där vi ska vara "styrande" men det slutar med att vi åker på bollar bakåt. Var nära att vi åkte på samma mina mot Grekland hemma (första halvlek) men på något vänster fick vi 0-0 där inför första halvlek och individuell briljans från Isak i andra som räddar oss.

Sedan att han väntar fram till matchminut 74 för ett byte är ju komiskt. Alla såg att det krävdes förändring redan efter första halvlek. Missar vi VM så ska Janne bort. Allt annat är tjänstefel.
Citera
2021-11-11, 20:12
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Janne är en fraud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in