2021-11-11, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Lilla fröken Dadgostar vad ska du göra? Ska du fälla Magda om det inte blir höjda pensioner? Och kroka arm med SD istället kanske ? Skulle inte tro att dina väljare skulle uppskatta det men du kan ju prova så får vi se. Lycka till Nooshiit Dagostar !
Höjd pension är fullt rimligt. Det vill SD också, så regeringen kan få med sig V och sätta krokben för nya alliansen med ett enda förslag. Problemet är väl då egentligen bara C och hur det ska få plats i budgeten.
Citera
2021-11-11, 17:38
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Haha, ordvalen här är fantastiska.

"Vi ska inte ignorera vänsterpartiet"

Sen verkar det fruktansvärt viktigt för S att det ska kallas för "samtal".

Får ABSOLUT inte kallas för förhandlingar.

Nej då backar ju C . Det är inte lätt för Magda helt klart, men jag hoppas hon är stenhård mot Dadgostar det blir inga hemliga lappar längre utan nu blir det kallt stål istället.
Citera
2021-11-11, 17:51
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Hellre noshi än någon feg äcklig sosse-svenne.
Sa kommunisten som vill göra Sverige till ett Nordkorea i Europa.

Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Höjda pensioner är en väldigt enkel åtgärd men det fattar inte en rasse som du.
För en som inte kan räkna och inte bryr sig det minsta om ekonomi så blir det ju enkelt. Men då finns ingen verklighetskontakt heller.

Men hur skall det ordnas då?
Höjda pensionsavgifter för de arbetande. Dvs lägre såväl bruttolön som nettolön. Hur många i Sverige står och hurrar över det?
Citera
2021-11-11, 17:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Sa kommunisten som vill göra Sverige till ett Nordkorea i Europa.

För en som inte kan räkna och inte bryr sig det minsta om ekonomi så blir det ju enkelt. Men då finns ingen verklighetskontakt heller.

Men hur skall det ordnas då?
Höjda pensionsavgifter för de arbetande. Dvs lägre såväl bruttolön som nettolön. Hur många i Sverige står och hurrar över det?
Missat att man kan prioritera pengar från en post eller annat? Som migration och bistånd?

Haha din bögiga centerpartist som skänker makten till S för två små pissreformer
Citera
2021-11-11, 18:01
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Nej det är vänsterns väljare och viss mån Mp som lyfter bidrag. Dom är arbetsskygga varelser dom vill bara demonstrera och springa med i Pride-festivaler.
V-väljare är ofta anställda i offentlig sektor. Det är sådana som inser eller tror att dom inte kan överleva på egna meriter. Vilket dom måste i privat sektor.

S-väljare jobbar ofta också i offentlig sektor. Men lite mer i privat sektor.

SD-väljarna är nog de som har största tyngden bland bidragstagare. Därav hatet mot invandrare. Som i deras ögon stjäl deras bidrag.

Citat:
S är arbetarnas parti . S+LO är hjärtat i Svenskt näringsliv , lär dig det.
Nja, på 60-80 talen när vi inte hade några reallöneökningar var det nog så.
Nu ser jag att exportvärdet för datorspel-näringen i Sverige är större än för t ex lastbilar.

Det är mer utbildade människor som står för tillväxt och jobbar ihop till levnadsstandarden. De är varken S eller LO.

Det är inte i produktionen värdena skapas. Foxconn får $5 för att montera en iPhone som sedan säljs för $600. Det är inte produktionen som skapade majoriteten av de $600. Mer korrekt är att produktionen har ett försumbart bidrag.
Citera
2021-11-11, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Bra gjort av (v) att stå på sig. Jag tror att (v) har folkligt stöd för sitt raka och tydliga agerande oavsett vilket parti man själv röstar på förutom möjligen då centerpartisterna som gråter blod.

Vänstern ska inte behöva vara en dörrmatta helt enkelt.

Väldigt bra gjort sv V. Hade jag varit på den röda sidan hade jag självklart röstat V. Rak, tydlig och bestämd.
Citera
2021-11-11, 18:02
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Så fritt fram för Kristersson alltså. Det tror jag vi kan glömma.

Men det skall bli intressant följa denna kattfight. 4 kvinnor som hatar varandra plus idioten bolund. Kanske tar ännu längre tid efter detta val att vaska fram statsminister.

Problemet är inte valresultatet utan politiker som tror de lever kvar på 50-talet. 7 partier kräver komproimiss-vilja (fast nu hoppas jag bara 6 överlever nästa val).

Det kanske redan ha nämnts men Jens Ganman har citerat vad du har skrivit.

"ARGA KATTER FÅR RIVET SKINN
Var på väg att välja ”catfight” som rubrik på det här inlägget men det hade blivit för sexistiskt. Då hade jag hamnat på samma låga nivå som flashbackanvändaren som beskrev kampen om ny regering som ”fyra hagalna tokkärringar och så idioten Bolund på toppen av det”.
Så skriver man faktiskt inte."

https://www.facebook.com/jens.ganman/posts/10158672962978251
Citera
2021-11-11, 18:05
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Det kanske redan ha nämnts men Jens Ganman har citerat vad du har skrivit.

"ARGA KATTER FÅR RIVET SKINN
Var på väg att välja ”catfight” som rubrik på det här inlägget men det hade blivit för sexistiskt. Då hade jag hamnat på samma låga nivå som flashbackanvändaren som beskrev kampen om ny regering som ”fyra hagalna tokkärringar och så idioten Bolund på toppen av det”.
Så skriver man faktiskt inte."

https://www.facebook.com/jens.ganman/posts/10158672962978251
Lol, tack för tipset.
Citera
2021-11-11, 18:24
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Jag tror att Nooshi Dadgostar har tänkt sig att bli Sveriges nästa statsminister! Allt hos henne tyder på det. Hon är så smart och så snygg.. tycker hon själv!! Sverige och svenskarna ska verkligen inte ha denna dam som statsminister. Hon ska inte heller ingå i en regering. Ingen ministerpost. HON pratar om höjda pensioner. Till vilka och vilka ska betala den höjningen?
V har aldrig brytt sig om hur värden skall skapas. De bara funderar över hur de skall kunna vara goda med andras pengar.

Du hittar aldrig någon logik i vänsterpartiets resonemang.
(Därför ser Nordkorea ut som det gör).
Citera
2021-11-11, 18:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
*"vänster"sidan.

Hon gör det som ett rakryggat S skulle förväntats göra.

Precis, därför ställer hon till det för S och hela vänsterblocket som kommer, om inte nu, förlora makten iaf nästa val till de blåkonservativa. Tack och lov. Tack V.
Citera
2021-11-11, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Vänsterpartiet var ju fjärde största parti i senaste opinionsmätningen, något större än Centerpartiet och avsevärt mycket större än L, KD och MP. Nästan 10% av svenskarna röstade på V, det kan man inte ignorera. Bland väljarna märks många gamla socialdemokrater som är besvikna på sossarnas högervridning under Löfven.

Vad har de för krav för att släppa fram C och Lööf?
Citera
2021-11-11, 18:56
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
Vad säger att en förändring till det bättre skulle skapas av den BlåBruna sörjan?
Vi vet ju hur illa det gått när endast den Blåa sidan styrt, att sedan klämma in en Brun sida, som totalt saknar efterenheter av att styra...är verkligen ett Offra ett Land!

Det finns ingen BlåBrun sörja. Däremot sörja kan jag acceptera. M och KD är verkligen kapitalets trotjänare. SD är dock inte det.

Helt fel!
När högerpolitik styr så blir det mer verklighet. Men när man försöker putta in röd hypnospolitik och grönt flum, ja, då får man ett vänsterliberalt samhälle där fria rättigheter existerar...UTOM....yttrandefrihet, mötesfrihet och allt som kan kränka idioter så som muslimer, feminister, veganer, miljöhycklare och svettiga invandrare.

Skulle M, KD, SD bilda en regering tillsammans så kommer vi allt mer så en acceptans av det moder natur skapar. Vi kommer få se en mer acceptans att alla kan inte bli allt. Vi kommer se en mer acceptans att vissa är helt enkelt dåliga. Samtidigt som vi håller sätta hårt mot kriminella.

Samt invandringen lär få sig en känga också.

Så...varför inte blåbrunt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in