2021-11-11, 16:10
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Annie Lööf och Magda blir ett riktigt radarpar tror jag. Grattis Sverige som har två så kompetenta politiker . Jämför med Åkesson och Dvärgen
Citera
2021-11-11, 16:16
Bannlyst
Magdalena Andersson bjuder in Nooshi Dadgostar till samtal, enligt SVT:s Mats Knutsson.

Så nu tillåter Annie Lööf förhandlingar med ytterkantspartier 😂😂😂👏👏👏🇸🇪✌️
Annie Lööf är Sossarnas dörrmatta 🤮🤮🤮🤮🤮
Citera
2021-11-11, 16:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Jag tror att Nooshi Dadgostar har tänkt sig att bli Sveriges nästa statsminister! Allt hos henne tyder på det. Hon är så smart och så snygg.. tycker hon själv!! Sverige och svenskarna ska verkligen inte ha denna dam som statsminister. Hon ska inte heller ingå i en regering. Ingen ministerpost. HON pratar om höjda pensioner. Till vilka och vilka ska betala den höjningen?
Hellre noshi än någon feg äcklig sosse-svenne.

Höjda pensioner är en väldigt enkel åtgärd men det fattar inte en rasse som du.
Citera
2021-11-11, 16:19
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Magdalena Andersson bjuder in Nooshi Dadgostar till samtal, enligt SVT:s Mats Knutsson.

Så nu tillåter Annie Lööf förhandlingar med ytterkantspartier 😂😂😂👏👏👏🇸🇪✌️
Annie Lööf är Sossarnas dörrmatta 🤮🤮🤮🤮🤮

Annie Lööf och S bildar regering. Magda blir statsminister och Annie vice statsminister
Citera
2021-11-11, 16:20
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Jag tror att Nooshi Dadgostar har tänkt sig att bli Sveriges nästa statsminister! Allt hos henne tyder på det. Hon är så smart och så snygg.. tycker hon själv!! Sverige och svenskarna ska verkligen inte ha denna dam som statsminister. Hon ska inte heller ingå i en regering. Ingen ministerpost. HON pratar om höjda pensioner. Till vilka och vilka ska betala den höjningen?

Jag tänker mest ur ett SD perspektiv och då ska pensionerna ökas på motsatt sätt som de sänktes, alltså genom att styra om pengar som går till invandringen, till våra pensioner i stället.

Att dagens pensioner är så låga jämfört med våra grannländer beror på att vi har tagit emot 2 miljoner invandrare, inget av våra grannländer har varit så tokiga... Så de har inte haft samma behov av att styra om pengar från pensioner till invandring som vi har haft...
Citera
2021-11-11, 16:28
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Precis. Jag reagerade också på att V knep igen käften när LO godkände försämrad LAS.

Mycket genomskinligt.

Vad vi ser nu är en teater, där V får flexa sina muskler, vinna medieutrymme och ökad respekt bland sina väljare. Allt är planerat i förväg och regeringsbildningen är redan spikad.

LAS nämns inte alls i motkraven.
Vad var det som vi sa?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1OrxgJ/v-ledaren-efter-talmansmotet-kan-ta-en-avsevard-tid
Citera
2021-11-11, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Hellre noshi än någon feg äcklig sosse-svenne.

Höjda pensioner är en väldigt enkel åtgärd men det fattar inte en rasse som du.

Om inte du fattar det så fattar jag att skall pensionerna höjas så måste det finnas pengar till det. Var tar vi de pengarna ifrån? Det kan du kanske svara på istället för att kalla mig för rasse.

Sosse-svenne! Vad är det för något? Är det de som tjänar in pengarna till din pension.
Citera
2021-11-11, 16:45
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Lilla fröken Dadgostar vad ska du göra? Ska du fälla Magda om det inte blir höjda pensioner? Och kroka arm med SD istället kanske ? Skulle inte tro att dina väljare skulle uppskatta det men du kan ju prova så får vi se. Lycka till Nooshiit Dagostar !
Citera
2021-11-11, 16:56
Avslutad
Citat:
Om inte du fattar det så fattar jag att skall pensionerna höjas så måste det finnas pengar till det. Var tar vi de pengarna ifrån? Det kan du kanske svara på istället för att kalla mig för rasse.

Sosse-svenne! Vad är det för något? Är det de som tjänar in pengarna till din pension.
Om du tittar på nuvarande statsbudget så finns det massor med pengar att prioritera från strunt till garantipension. Svårare än så är det inte, samtidigt som man ökar inbetalningarna in till pensionssystemet.

Finns ingen sosse-svenne som tjänar in pengarna till någons pension eftersom sossar inte jobbar utan lever på bidrag.
Citera
2021-11-11, 17:01
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Hehe, det var kul att höra Talmannen Norlén i Studio Ett.

Teg som muren och sa inget med någon som helst substans (vilket han ju är förhindrad att göra).

Enda gången han sken upp och blev riktigt verbal var när han skulle prata om de hembakade bullarna och chokladpralinerna!

https://www.svtstatic.se/image/custom/992/21099884/1550466373?format=auto&ratio=1.91
Citera
2021-11-11, 17:02
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Om du tittar på nuvarande statsbudget så finns det massor med pengar att prioritera från strunt till garantipension. Svårare än så är det inte, samtidigt som man ökar inbetalningarna in till pensionssystemet.

Finns ingen sosse-svenne som tjänar in pengarna till någons pension eftersom sossar inte jobbar utan lever på bidrag
.

Nej det är vänsterns väljare och viss mån Mp som lyfter bidrag. Dom är arbetsskygga varelser dom vill bara demonstrera och springa med i Pride-festivaler.

S är arbetarnas parti . S+LO är hjärtat i Svenskt näringsliv , lär dig det.
Citera
2021-11-11, 17:20
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Haha, ordvalen här är fantastiska.

"Vi ska inte ignorera vänsterpartiet"

Sen verkar det fruktansvärt viktigt för S att det ska kallas för "samtal".

Får ABSOLUT inte kallas för förhandlingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in