2021-09-04, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liquid1
Hur kommer det sig att ingen verkar råka illa ut om nu "allt" är besprutat med spice och skit?
Jag har rökt en massa spice det finns ca 80 olika spice. Många är riktigt nice många är skit. Langarna är smarta nog att banka med de spice som har ett skönt rus med lite bieffekter.

Jag hade gärna rökt cannabis bankat med jwh-018 eller HU-210. Riktigt nice rus på de.

Är det någon som vet vad ”Genie smoke blend” innehöll Tror det var HU-210 eller AM-694 ? De släppte den runt 2009. Riktigt naaaajs
Senast redigerad av LSD-Lars 2021-09-04 kl. 08:35.
Citera
2021-09-04, 08:40
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Du kan ju inte jämföra haschet som fanns på 90 talet och det idag då redan på 90 talet började man byta ut de marockanska landrace's mot paki och afghani strains men sedan dess så har man bytt ut mot strains från Europa och de senaste åren har mer och mer strains från USA dykt upp så haschet har blivit mycket bättre och dagens standard (kommersiellt) är mycket bättre (på 90 talet bubblade aldrig standard hasch medan det nästan alltid gör det idag, helt annan standard).

Man slänger inte i nån jävla spice nere i Marocko, ni är precis som skvallerkärringar sitter och skvallrar om saker ni har noll koll på.

Har aldrig fått spice i mitt röka men nojjar mer för import gräs istället för haschet.
Jag ser varje dag vad som händer här. 1900 meter över havet. Vad ni i sverige hittar på är egalt. Här är det gamla strains, mycket gamla! Dock har mina lokala vänner/arbetare aldrig hört talas om/sett spice.
Citera
2021-09-04, 20:16
Medlem
Psychadelic1s avatar
Hörde talas om det för cirkus ett år sedan, då en vän till mig skulle köpa två heggen brunt utav en "orten kran" det hade stämpeln McDonalds eller något och man såg på färgen att det inte var gammalt hederligt hasch, han köpte det trots min avrådan och ångrade det!

Nu när cirkulationen på större vikter är åter till det normala har jag svårt att se att det skulle vara aktuellt i dagsläget.

Bless
Citera
2021-09-05, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Jag ser varje dag vad som händer här. 1900 meter över havet. Vad ni i sverige hittar på är egalt. Här är det gamla strains, mycket gamla! Dock har mina lokala vänner/arbetare aldrig hört talas om/sett spice.

Jag vet iofs inte hur utspritt det blivit med nyare strains i Marocko men att det är folk som odlar nyare strains är fakta, och att det kom mycket fröer från Pakistan som de har odlat i många år stämmer med.

Varför fortsätta odla Marockansk landrace 2021?
Citera
2021-09-05, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychadelic1
Hörde talas om det för cirkus ett år sedan, då en vän till mig skulle köpa två heggen brunt utav en "orten kran" det hade stämpeln McDonalds eller något och man såg på färgen att det inte var gammalt hederligt hasch, han köpte det trots min avrådan och ångrade det!

Nu när cirkulationen på större vikter är åter till det normala har jag svårt att se att det skulle vara aktuellt i dagsläget.

Bless

Ja det gick rykten om McDonalds, 44 och ett par till men om det stämde vet jag inte men jag undvik de plattorna och just då var det torka pga corona och det fanns en del fake hash med hörde man.
Citera
2021-09-05, 11:56
Medlem
Vet enligt en kompis att en kran har två olika

Äkta men mkt dyrt Hasch 850kr för 5g men den är riktigt bra sa min kompis.

Normalpris Haschet är fake
Han har blandat det 50/50 med äkta och fake hasch utan effekt, För att få potent effekt
har han tillsatt spice och en annan forskningskemikalie, ruset är likt äkta hasch men kanske inte så hälsosamt.

Min kompis köper ibland en 5a av honom, och han fick veta det då de är gamla klasskompisar.
Så han köper det äkta bara.
Fick höra det av min kompis.
Kranen är självklart av icke skidåkande nation.
Han säljer även heggen till andra små dealers ganska mycket av den falska tråkigt nog
fick han höra med.

Inte mycket IQ där inte, prata om det, och göra så. Sälja det i större mängder.
Köp grönt endast är mitt tips.

Själv röker jag grönt endast och väldigt sällan.
1-2 ggr år, Välidigt lite bara 0.1-0.2g totalt per tillfälle, Vilket är typ 5ggr mindre än normaldos. Någon få blåss vid speciella tillfällen endast.
Aldrig varit riktigt hög, känt bara av det lagom. Vill inte bli hög och flippa
Citera
2021-09-05, 12:07
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Jag vet iofs inte hur utspritt det blivit med nyare strains i Marocko men att det är folk som odlar nyare strains är fakta, och att det kom mycket fröer från Pakistan som de har odlat i många år stämmer med.

Varför fortsätta odla Marockansk landrace 2021?
Naturligtvis odlas det massor av nyare strains som är utvecklade. Idag odlas det även på låglandet i t.ex. marocco med frön som klarar sig bra där och ger stora mängder av god kvalite. Att frön förflyttar sig runt på jorden är något som alltid har pågått med resande som har haft intresset. Har själv flyttat frön från holland till indien men det var endast 5-6 frön jag hade i min packning. Där jag är för det mesta odlas det på mycket gamla strains och de har inte förändrat sig nämnvärt under många år. Här är de bergsbönder som sköter sitt. Alla gamla hippies vet att det bästa rökat kommer från bergen inte högre än 2000m upp.
Citera
2021-11-10, 18:45
Medlem
Någon som vet vart man kan skicka iväg det på labb om man är misstänksam?
Citera
2021-11-10, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LSD-Lars
Jag har rökt en massa spice det finns ca 80 olika spice. Många är riktigt nice många är skit. Langarna är smarta nog att banka med de spice som har ett skönt rus med lite bieffekter.

Jag hade gärna rökt cannabis bankat med jwh-018 eller HU-210. Riktigt nice rus på de.

Är det någon som vet vad ”Genie smoke blend” innehöll Tror det var HU-210 eller AM-694 ? De släppte den runt 2009. Riktigt naaaajs

Den innehöll CP47, 497 + JWH122.
Jag vet, för jag packade påsar åt SpiceSweden.

Jag har kvar några förseglade Spice Gold och Arctic Synergy från 2005/2006. Även en påse Northern Heights samt Wannabis.
Citera
2021-11-11, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Den innehöll CP47, 497 + JWH122.
Jag vet, för jag packade påsar åt SpiceSweden.

Jag har kvar några förseglade Spice Gold och Arctic Synergy från 2005/2006. Även en påse Northern Heights samt Wannabis.
Ah sjyst!

Det borde vara helt omöjligt att få tag på sedan de slutade producerade det i de kinesiska labben + blev illegalt i kina sedan 2015
Citera
2021-11-11, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LSD-Lars
Ah sjyst!

Det borde vara helt omöjligt att få tag på sedan de slutade producerade det i de kinesiska labben + blev illegalt i kina sedan 2015

JWH122 och JWH-210 har jag cirka hektot kvar av men CP47 är omöjlig att få tag på, försökt få till en custom synth av diverse lab, bla Lizard Labs, men inte ens erbjudande om 50.000/kg nappade dom på. Så, ja omöjligt var namnet.
Citera
2021-11-12, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
JWH122 och JWH-210 har jag cirka hektot kvar av men CP47 är omöjlig att få tag på, försökt få till en custom synth av diverse lab, bla Lizard Labs, men inte ens erbjudande om 50.000/kg nappade dom på. Så, ja omöjligt var namnet.
Tråkigt att ingen vill koka det längre!

Det jag kommer ihåg från Genie var att det var ett jävla uppåt-rus där det kändes som om fötterna lämnade marken och du lyftes upp i bröstet + en jävla massa eurofori.

Jag har aldrig känt en sådan effekt sedan dess.

Det kanske var CP 47,497 som gav det ruset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in