Citat:
Ursprungligen postat av
PraktiseraTalamod
Förstår vad du menar , många kompisar till mig och jag med när jag rökte märkte för dryga 5-6 år sedan att haschet förändrades. Det blev potentare och mjukare, men eftereffekten blev jobbigare , typ huvudvärk i efterhand. Jag tror något har förändrats men vad vågar jag inte svara på.. kan vara att man börjat blanda ut det med syntetisk THC, dvs spice . Men inte tabletter , låter oekonomiskt..
Verkar vara mycket som är utblandat med spice. Tabletter skulle ju kunna vara billiga benzos eller och varianter av dessa i pulverform. Mycket billigt. Även fentanyl är ju billigt. Men ja kan ju mycket väl vara lite "råttan i pizzan" historior eller enstaka fall det handlar om.
Citat:
Ursprungligen postat av
gorillaglue
Snack. Det bästa hasch jag har provat intill vidare var stenhårt pressat, mörkt utanpå gröngrått inuti luktade ganska starkt av kattpiss. Detta blev jag bjuden på, då det inte direkt var til salu, i afresis området pakistan i slutet av 1970 början av 1980. Det har inte direkt med mjukhet att göra. Dagens hasch odlas på lågmarker istället för i bergen och det används skunkfrön eftersom det ger mer, bondens ekonomi ni vet. Haschet pressas inte lika hårt om det pressas överhuvudtaget. Det kan inte på något sätt betala sig för en bonde i bergen att använda spice eller piller. Om detta finns i rökat så har det garanterat tillkommit senare i det som inte är pressat ordentligt från början.
Man gör ju lite olika med delar av skörden. Ibland skördar man hela plantor och plockar budsen, ibland skakar man av plantorna innan för att kunna tillverka hasch av kristallerna (kodan). Fina buds går nog ofta åt lokalt eller till närliggande städer. Inte speciellt smidigt att frakta jämfört med hasch. Buschweed kanske pressas och skickas vidare eller så kokas de i butan tillsammans med övriga grenar och blad. Butanhaschet och kristallhaschet blir båda superpotenta finaste fina bruningen. Detta skickar man ofta vidare och på vägen där så kan haschet spädas ut eller kokas ur. Och då kan det ju vara "lämpligt" att tillsätta diverse syntetiska cannabinoider och även "medium" att fylla ut med. Finns ju "soap bars" som ser ut som hasch men är helt fritt från cannabinoider.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flufffen
Under 2020 så kom jag över flertalet sorter röka (både grönt och brunt) som inte gav utslag på urinprov. Söker man efter cannabis på drugsdata.org så ser det inte bra ut. "Adultered Cannabis/Hash, sold as Cannabis/Hash" syns överallt, titta själva
https://drugsdata.org/results.php?search_field=all&s=cannabis
MDMB-4en-PINACA, 4F-MDMB-BICA och ADB-BUTINACA syns överallt på provsvaren, syntetiskt skit blandat med CBD produkter som sedan säljs som vanligt röka.
Man gör nog bäst i att odla eget.
Detta är ju extremt jävla intressant alltså. Precis vad jag letade efter. Borde göra ett krafttag och börja skicka in hasch jag kommer över dit, för att testas. Om det skulle komma fram att en stor del av rökat som säljs i Sverige är syntetiskt så är det skandal.
Hur upplevde du effekten av de sorterna? Om du provade det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cheddarjoe
Hoppas innerligt att det är besprutat med dödliga doser så folk slutar röka och ägnar sig åt något mer produktivt.
Svårt att ägna sig åt något produktivt som död
Tyvärr skulle många som röker mycket dricka mycket istället om de aldrig haft rökat.