Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Förslagsvis läser du de dokument som finns i tråden, börja gärna med det sista, E*björns överklagan aktbilaga 174) så kanske det klarnar för dig, har ju följt dina inlägg och du verkar mer och mer förvirrad för varje dag som går.
Hur kommer det sig att denna sak fortfarande inte är avslutad om det du framför är relevant, undrar jag. Jag visste, likt alla andra, från början att Esbjörn inte vill sälja, och då borde saken vara avslutad.
Det som framkommer här är att Ebba Busch hamnat i en situation där hennes "fiende" inte är vad hon normalt haft att göra med. Esbjörn nöjer sig inte att gå med en knuten näve i byxfickan.
Jag ser på saker i stort och smått. Micro och Macro, där man måste se det lilla för att förstå det stora. De problem vi har i dag med kriminalitet handlar om en massa individer som farit illa i den välmenande svenska myllan som nu slår tillbaka genom att gå till uppror.
Varför vill folk att Esbjörn ska förlikas, när han vill behålla sitt hus, är det absurda tänket. I ett rättssamhälle är det är domstolarnas plikt att lösa uppkomna tvister. Att komma överens och förlikas till varje pris är att neka medborgarna rättvisa och det är ett agerande som strider mot rättsstatens principer.
Det talas om vårdskuld efter Pandemin, men inte om rättviseskuld med domstolar som är mer överbelastade än vården. För folk som far illa finns det ingenstans att vända sig. Polisen utreder inte, soc har gett upp, domstolarna vill ha förlikningar, och folk får inte vård och operationer.
Jag som medborgare märker det. Men inte Ebba Busch, som utnyttjar detta förfall i statens åtaganden för egen vinning skull.