2021-11-10, 19:40
Medlem
Nu har det snart gått ett år...och nu måste det hända något! Hur kan en person bara försvinna, utan vittnen eller nämnvärda spår?! Så många som har letat, och fortfarande gör...
Är det så här det ska få gå till? Att ett barn (för det var han ju vid fösvinnandet) bara går upp i rök. Stackars mamma, pappa, syskon och övrig släkt och vänner. Jag lider med dem och önskar att de snart får veta vad som hänt.
Citera
2021-11-10, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnR.Sweden
Sikten, strömmen och att botten rör på sig är största skillnaden. Hundarna har begränsat området väldigt mycket. Så det är hundarnas markeringar man dyker på hela tiden. Så någon typ av mänskliga kvarlevor finns i zonerna som dyks av allt efter som.

Mvh SnR Sweden

Hej.
Det verkar som ni dykt och sökt mest strax efter bron, men inte nära kraftverket (eller vad det nu är). Betyder det att hundarna bara känt doft av död kropp strax efter bron ?

Finns det någon risk att stockar på botten kommit i rullning och att M på så vis ligger därunder stockarna ?
Citera
2021-11-10, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnR.Sweden
Vi dyker varannan helg så som det är nu.
Brukar bli runt 15h i vattnet varje dykhelg.

Mvh SnR Sweden
Bra kämpat, heja er!
Citera
2021-11-10, 20:48
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBlanche
Nu har det snart gått ett år...och nu måste det hända något! Hur kan en person bara försvinna, utan vittnen eller nämnvärda spår?! Så många som har letat, och fortfarande gör...
Är det så här det ska få gå till? Att ett barn (för det var han ju vid fösvinnandet) bara går upp i rök. Stackars mamma, pappa, syskon och övrig släkt och vänner. Jag lider med dem och önskar att de snart får veta vad som hänt.
Ja det är helt sjukt att han inte har hittats än. Hoppas dykningarna snart ger resultat.
Citera
2021-11-10, 22:35
Medlem
SnR.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Hej.
Det verkar som ni dykt och sökt mest strax efter bron, men inte nära kraftverket (eller vad det nu är). Betyder det att hundarna bara känt doft av död kropp strax efter bron ?

Finns det någon risk att stockar på botten kommit i rullning och att M på så vis ligger därunder stockarna ?

Det finns mänskliga kvarlevor vid bron ja. Då det bara är där hundarna markerar. Inga andra hundmarkeringar vi kan gå på.

Stockarna på botten rör på sig hela tiden och det är enormt mycket stock på vissa ställen.
Tittar man på den senaste filmen 5min in ungefär. Och på andra ställen i filmen.

https://youtu.be/KPenNR6T3LE

Mvh SnR Sweden
Citera
2021-11-11, 01:52
Avstängd
Dedär med att flickan och pappan åkte ut med bilen efter mattias hade plingar på. Stämmer de. Och varför åkte de ut med bilen mitt i natten för att leta efter honom. Vad hade de för oroskänslor? eftersom han beteende sig normalt enligt texten här i tråden.
Säger de att de åkte ut med bilen för de har något med försvinnandet att göra? för att grannar kan ha sett bilen åka iväg.
Kan han råkat ta en överdos och pappan och flickan va de enda som va nyktra och kunde köra?
har tänkt på detta och tycker allt låter lite oklart. är de bara jag?
tänker själv, skulle jag åkt ut och letat direkt efter pojken om han betede sig normalt? åkte dem direkt eller åkte de ut och letade när polisen blev inblandad ?
Är de samma pappa som också har ett mindre barn som sagt på dagis att pappan skadat mattias? Eller handlar de om en annan pappa? tänker att denna pappan måste haft någon koppling till försvinnandet eller mattias eftersom barnet antagligen sätt själv eller hört de prata om detta, varför skulle barnet annars säga så?
bilen som erika inte fick gå fram till för polisen, någon som bråkade vid en bil, om de sitter i bilen borde de åkt förbi mattias och varit klara i huvudet och uppmärksammat mattias om de såg honom.
Rätta mig om jag har fel i några uppgifter.
Citera
2021-11-11, 10:12
Medlem
han sitter fast i älven nånstans
Citera
2021-11-11, 10:32
Medlem
Kan de inte tömma Lagan på vatten?
Citera
2021-11-11, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ying-CreUyang
Varje dag läser jag här. Det berör mig så djupt att han fortfarande är borta.
Hur ofta gör ni dykningar?
Det är beundransvärt det ni gör.
Jag hoppas att det snart ska få ett slut, att Mattias hittas.
För mamman och broderns skulle.
Jag brukar swisha en slant för att göra något, i sökarbetet.
Jag och en vän söker själva så gott det går. Vi planerar en rutt mellan Ljungby och tutaryd. Nu börjar det bli kallt och blött i skogarna. Ska gå på måndag mellan sickinge och tutaryd,. Har inga stora förväntningar men gör det för att det kan komma fram något.
Citera
2021-11-11, 11:38
Medlem
SnR.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Kan de inte tömma Lagan på vatten?

Lagan rinner från Jönköping till Skåne. Så det är enorma mängder vatten.

Det skulle krävas dammar innan och efter sökområdet. Också pumpa vattnet runt dammarna.
Det är några astronomiska kostnader.
Allt går men tror ingen är villig att ta den notan när man inte ens med säkerhet kan säga att han finns i ån.

Mvh SnR Sweden
Citera
2021-11-11, 11:39
Medlem
SnR.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sniper33
Jag och en vän söker själva så gott det går. Vi planerar en rutt mellan Ljungby och tutaryd. Nu börjar det bli kallt och blött i skogarna. Ska gå på måndag mellan sickinge och tutaryd,. Har inga stora förväntningar men gör det för att det kan komma fram något.

Hittar ni några större vattendrag får ni gärna säga till. Dom flesta som syns på kartor är sökta. Men allt syns inte på kartor tyvärr.

Mvh SnR Sweden
Citera
2021-11-11, 12:43
Medlem
Stämmer det att det är mycket lera och dy längs med åkanten? Så pass att man kan sjunka ner och inte lyckas ta sig upp? Skrevs om det här i början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in