2021-11-11, 12:03
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
En liten spekulation från min sida, om det här stämmer kan det också tyda på att skyddet mot covid 19 består under en längre tid än ett halvår om du har haft infektionen. Kanskemycket längre. Det kan också förklara varför de yngre vanligtvis inte blir så sjuka. Coronavirus i allmänhet frodas ju på förskolor och i grundskolor nästan för jämnan.

Vi kommer antagligen inte veta detta med större säkerhet förrän mer forskning bedrivits och då måste någon vilja bekosta en sådan forskning. Frågan är vem som vill skjuta till sådana pengar när vaccinindustrin har sådan makt?

Forskningsmedel för grundforskning ansöker du om . Finns massvis med pågående studier . Gå in på Sahlgrenska, karolinska eller någon liknade så ser du olika pågående studier. Grundforskning har inget med ” Big pharma ” att göra i denna fråga då det är tillämpad forskning.
Citera
2021-11-11, 12:08
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Ursäkta men är du helt blåst ?
Tror du inte att Pziser (och de andra) lägger enorma belopp på att promota sitt vaccin ?

Observera att jag inte tagit ställning till forskningsfusk eller inte (skriver det för du brukar ha extremt svårt att läsa vad andra skriver och hålla dig till det ämnet)
Det är snarare så att jag är extremt bra på att läsa vad andra skriver. Det är dock inte helt ovanligt att dessa glömmer bort vad de själva skrivit. I ditt fall lyckades du att glömma bort det efter endast 11 minuter, och det är imponerande även för att vara du, det erkännes.

Citat:
Du menar ungefär som i fallet Paolo Macchiarini ?
När de läkare som försöker avslöja fusket blir polisanmälda av sin egen ledning.
Tror inte riktig du inser vilka enorma krafter som ligger bakom att vaccinet endast ska presenteras i god dager (oavsett vilka brister som eventuellt finns)
Citera
2021-11-11, 12:10
Medlem
The majority of SARS-CoV-2-specific antibodies in COVID-19 patients with obesity are autoimmune and not neutralizing

https://www.nature.com/articles/s41366-021-01016-9
Citera
2021-11-11, 12:14
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursäkta men är du helt blåst ?
Tror du inte att Pziser (och de andra) lägger enorma belopp på att promota sitt vaccin ?

Observera att jag inte tagit ställning till forskningsfusk eller inte (skriver det för du brukar ha extremt svårt att läsa vad andra skriver och hålla dig till det ämnet)

Och vilka betalar dessa enorma summor? Jo stater i de flesta länder inom västvärlden. Skulle de då föst betala sedan övertala kontrollmyndigheterna att se mellan fingrarna. Nä tänk till nu. Betalar man för en produkt vill man ju få det man betalar för . Skulle din teori vara sann skulle det innebära att i princip Alla politiker var mutade i alla länder . Tror du det.
Citera
2021-11-11, 12:17
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
The majority of SARS-CoV-2-specific antibodies in COVID-19 patients with obesity are autoimmune and not neutralizing

https://www.nature.com/articles/s41366-021-01016-9

Vi borde alltså ha speciella restriktioner för feta. Om de inte får neutraliserande antikroppar lär de smitta mer. Dessutom andas fetton mer vilket ökar spridningen ytterligare.

Väga alla som ska flyga, gå på restaurang mm o sätta en gräns?
Citera
2021-11-11, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nu känner jag en hel del sjukvårdspersonal och de är allt annat än roade av rådande hantering. Normalt sett upplever jag det som att de gillar sitt jobb, men situationen är allt annat än normal. Det finns ingen normal fåraherde som sparkar in ett sjukt djur i sin flock för att uppnå flockimmunitet, då har man nämligen ingen flock längre. Så jo det är hans lilla experiment och har varit det hela tiden. Som tur är fick vi ett vaccin, vilket Tegnell inte trodde att vi skulle få och till hans stora förtret.
Men alltså skippade du helt biologilektionerna i skolan? Tror du att en fåraherde vet vilka djur som är sjuka hela tiden? Flockimmunitet genom naturlig infektion är enda vägen framåt nu och har alltid varit det, långt innan vaccin som eventuell skyddar kom på marknaden!
Citera
2021-11-11, 12:20
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det är snarare så att jag är extremt bra på att läsa vad andra skriver. Det är dock inte helt ovanligt att dessa glömmer bort vad de själva skrivit. I ditt fall lyckades du att glömma bort det efter endast 11 minuter, och det är imponerande även för att vara du, det erkännes.

Du fattar verkligen inte, börjar mer tycka synd om dig än att bli irriterad.

1 Du säger att om det är forskningsfusk så kommer åklagaren ta tag i det direkt.
2 Jag ger ett exempel att så verkligen inte är fallet och tar Paolo som exempel (jag har inte tagit ställning till forskningsfusk eller inte i det här fallet)
3 Jag säger dessutom att Pziser och de andra har enorma resurser och promotar sitt vaccin, det kommer de göra så gott det går (oavsett hur bra det är)
4 Du flummar iväg som vanligt, påstår att det är foliehattsteorier (vad ???) Jag förstår inte ens vad det är du tycker jag glömt bort ? Jag kan bara anta att du tror att jag i min text utryckt att jag anser det varit forskningsfusk i det här fallet (vilket jag inte gjort)?

Du måste förstå att det är oerhört svårt att diskutera med dig, det är typ 5e gången nu som du fullständigt flummar iväg och du fattar det inte själv. Istället är du hela tiden som en översittare som är helt övertygad om din egen förträfflighet.
Citera
2021-11-11, 12:24
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Du fattar verkligen inte, börjar mer tycka synd om dig än att bli irriterad.

1 Du säger att om det är forskningsfusk så kommer åklagaren ta tag i det direkt.
2 Jag ger ett exempel att så verkligen inte är fallet och tar Paolo som exempel (jag har inte tagit ställning till forskningsfusk eller inte i det här fallet)
3 Jag säger dessutom att Pziser och de andra har enorma resurser och promotar sitt vaccin, det kommer de göra så gott det går (oavsett hur bra det är)
4 Du flummar iväg som vanligt, påstår att det är foliehattsteorier (vad ???) Jag förstår inte ens vad det är du tycker jag glömt bort ? Jag kan bara anta att du tror att jag i min text utryckt att jag anser det varit forskningsfusk i det här fallet (vilket jag inte gjort)?

Du måste förstå att det är oerhört svårt att diskutera med dig, det är typ 5e gången nu som du fullständigt flummar iväg och du fattar det inte själv. Istället är du hela tiden som en översittare som är helt övertygad om din egen förträfflighet.
Vi diskuterar ett påstått missförhållande i ett Amerikanskt bolag och du svarar med att börja svamla om "Paolo Macchiarini" och "enorma krafter som ligger bakom att vaccinet endast ska presenteras i god dager (oavsett vilka brister som eventuellt finns)".

Och just i det ögonlicket menar du att jag "flummar iväg" när jag vill diskutera sakfrågan?

Självinsikt, much?
Citera
2021-11-11, 12:25
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Men alltså skippade du helt biologilektionerna i skolan? Tror du att en fåraherde vet vilka djur som är sjuka hela tiden? Flockimmunitet genom naturlig infektion är enda vägen framåt nu och har alltid varit det, långt innan vaccin som eventuell skyddar kom på marknaden!

Tegnell visste var sjukdomen fanns när den bröt ut men gav blanka fan i att göra något åt det. "Smittan kommer inte till Sverige" var hans uttalande. Jag har naturvetenskaplig utbildning så nej jag skippade inte biologilektionerna, du verkar dock ha gjort det. Om en fåraherde ser ett sjukt djur närma sig sin flock så åker bössan fram och djuret skjuts av. Tegnell springer fram och släpar in djuret till flocken skrockandes "snart har vi flockimmunitet!".
Citera
2021-11-11, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Tegnell visste var sjukdomen fanns när den bröt ut men gav blanka fan i att göra något åt det. "Smittan kommer inte till Sverige" var hans uttalande. Jag har naturvetenskaplig utbildning så nej jag skippade inte biologilektionerna, du verkar dock ha gjort det. Om en fåraherde ser ett sjukt djur närma sig sin flock så åker bössan fram och djuret skjuts av. Tegnell springer fram och släpar in djuret till flocken 7"snart har vi flockimmunitet!".
Suck! Du har trots din påstådda utbildning inte förstårtt att smittan redsn fanns i Sverige långg innan det du pratar om? Sen tycker du alltså att man ska skjuta ihjäl djur som drabbats av mild sjukdom?
Har du förstått än att coronsviruset inte är värre än de flesta andra förkylningsvirus,? Troligen inte det heller, va? Paniken runt omkring är dock mycket värre och troligen dödligare
Citera
2021-11-11, 12:44
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Vi diskuterar ett påstått missförhållande i ett Amerikanskt bolag och du svarar med att börja svamla om "Paolo Macchiarini" och "enorma krafter som ligger bakom att vaccinet endast ska presenteras i god dager (oavsett vilka brister som eventuellt finns)".

Och just i det ögonlicket menar du att jag "flummar iväg" när jag vill diskutera sakfrågan?

Självinsikt, much?
Jag ska försöka en sista gång, det är ok att säga aha ... jag fattar !

Du påstår den otroligt naiva och felaktiga åsikten att "Det finns inga misstankar om forskningsfusk. Om det funnits dylika misstankar om fusk hade åklagaren blivit inblandad."

Det är det jag svarar på !! Så är inte alltid fallet, Det första jag kommer på (Paulo M) tar jag som ett exempel att det inte riktigt fungerar så (finns naturligtvis massa andra exempel också men tycker inte det behövs)

Om du nu ska fortsätta argumentera om forskningsfuskets vara eller icke vara då kan du göra det mot de som anser att det varit forskningsfusk.

Om du däremot ska argumentera mot mig, då ska du göra det MOT den åsikten där jag ansåg att du har fel nämligen att "Det finns inga misstankar om forskningsfusk. Om det funnits dylika misstankar om fusk hade åklagaren blivit inblandad."

Istället kommer dina vanliga floskler som "Du tänker på foliehattsteorier nu, förstår jag? Du har i själva verket inget konkret att bygga dina misstankar eller argument på? Som vanligt då.."

Dina logiska tankebanor är helt galna, du tänker känslomässigt och fortsätter att argumentera mot något som jag inte sagt, sen påstår du att jag glömt vad jag sagt.

Skärp dig !
Citera
2021-11-11, 12:45
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Suck! Du har trots din påstådda utbildning inte förstårtt att smittan redsn fanns i Sverige långg innan det du pratar om? Sen tycker du alltså att man ska skjuta ihjäl djur som drabbats av mild sjukdom?
Har du förstått än att coronsviruset inte är värre än de flesta andra förkylningsvirus,? Troligen inte det heller, va? Paniken runt omkring är dock mycket värre och troligen dödligare
Paniken nu är inte från vaccinerade utan från ovaccinerade.
Det är ni som hela tiden sprider er skräck för att bli tvungna att vaccinera er.
Även skräcken ni har som har haft covid och att ni ska få det igen och ni inte har något skydd som ni tror ni har och att det faktiskt kan bli värre gång nr 2 och nr 3

Inse att det är dig det är synd om.
En minoritetsgrupp som mår dåligt är vad du nu tillhör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in