2021-03-15, 18:47
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexta2
Och av dom 75% män är majoriteten loser..

Har dessvärre ingen statistik på det, men såklart kan inte alla män lyckas då det är så mycket mindre andel kvinnor, det är snudd på en olöslig ekvation.
Men en del män gör vad dom kan för att aktivt sålla bort sig själva också, även om jag mest haft kontakt med vettiga och normala män.
Tänk att det är 75 st män, och 7 st kvinnor, så blir det mera överskådligt.
Männen når inte fram, och kvinnorna känner sig ofta som något villebråd som jagas, så det kan vara svårt.

Men med en bra profil, som beskriver mannen som människa i första hand kan vara en bra början, då profilen är det som kan locka till sig intresse från en kvinna.
Och ska man ha bilder, så är det lämpligt att ha smakfulla bilder och inte bara dickpicks, där faller en hel del män vad gäller den biten, då många kvinnor föredrar smakfulla bilder framför dickpicks.
En gnutta kunskap om vad det andra könet föredrar kan göra det något mindre svårt, men än hur man gör, så spelar fördelningen mellan könen in rätt hårt.
Citera
2021-03-15, 19:51
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Har dessvärre ingen statistik på det, men såklart kan inte alla män lyckas då det är så mycket mindre andel kvinnor, det är snudd på en olöslig ekvation.
Men en del män gör vad dom kan för att aktivt sålla bort sig själva också, även om jag mest haft kontakt med vettiga och normala män.
Tänk att det är 75 st män, och 7 st kvinnor, så blir det mera överskådligt.
Männen når inte fram, och kvinnorna känner sig ofta som något villebråd som jagas, så det kan vara svårt.

Men med en bra profil, som beskriver mannen som människa i första hand kan vara en bra början, då profilen är det som kan locka till sig intresse från en kvinna.
Och ska man ha bilder, så är det lämpligt att ha smakfulla bilder och inte bara dickpicks, där faller en hel del män vad gäller den biten, då många kvinnor föredrar smakfulla bilder framför dickpicks.
En gnutta kunskap om vad det andra könet föredrar kan göra det något mindre svårt, men än hur man gör, så spelar fördelningen mellan könen in rätt hårt.

75 män på 7 kvinnor? Herregud. Att könsfördelningen på kontaktsidor är skev hade jag koll på men att det skulle vara så illa trodde jag inte.

Visst tar du upp vettiga saker och jag håller i mångt och mycket med dig. Könsbilder, (dålig grammatik) och/eller ofullständigt ifyllda profiler tror jag ytterst få kvinnor tycker om.

Däremot kan jag tänka mig att många män som faktiskt lagt ner tid på att göra en ordentlig profil ändå går lottlösa. Jag menar, hinner du som kvinna överhuvudtaget gå igenom alla meddelanden du får? På många kontaktsidor syns ju dessutom bara sändarens användarnamn och en eventuell meddelanderubrik. Då kan inte ens den bästa profilen/profilbilden i världen hjälpa mannen i fråga att locka intresse.

Då känns det som att det snarare handlar om ren och skär tur för männens del. Att man råkar vara den man som skickar iväg det meddelande som hamnar högst upp i kvinnans inkorg när hon loggar in igen. Såvida kvinnan inte är en sådan som går igenom precis vartenda meddelande såklart. Men av vad jag förstått är det få kvinnor som tillhör den kategorin.
Citera
2021-03-15, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
75 män på 7 kvinnor? Herregud. Att könsfördelningen på kontaktsidor är skev hade jag koll på men att det skulle vara så illa trodde jag inte.

Visst tar du upp vettiga saker och jag håller i mångt och mycket med dig. Könsbilder, (dålig grammatik) och/eller ofullständigt ifyllda profiler tror jag ytterst få kvinnor tycker om.

Däremot kan jag tänka mig att många män som faktiskt lagt ner tid på att göra en ordentlig profil ändå går lottlösa. Jag menar, hinner du som kvinna överhuvudtaget gå igenom alla meddelanden du får? På många kontaktsidor syns ju dessutom bara sändarens användarnamn och en eventuell meddelanderubrik. Då kan inte ens den bästa profilen/profilbilden i världen hjälpa mannen i fråga att locka intresse.

Då känns det som att det snarare handlar om ren och skär tur för männens del. Att man råkar vara den man som skickar iväg det meddelande som hamnar högst upp i kvinnans inkorg när hon loggar in igen. Såvida kvinnan inte är en sådan som går igenom precis vartenda meddelande såklart. Men av vad jag förstått är det få kvinnor som tillhör den kategorin.

Köper ditt resonemang här rakt av....
Citera
2021-03-15, 20:44
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse

Men visst blir det så, om man omvandlar procenten till antal människor och räknar med 100 st totalt? Endast tagit hänsyn till män resp kvinnor nu, då paren mest söker andra par, och därför fattas det från 83 till 100, som män, kvinnor och par utgör tillsammans.

Nu tillhör jag den typen av kvinna som inte själv har någon profilbild, och det gör att jag hinner både läsa alla mail jag får och även svara på dom. Jag har medvetet låtit bli att ha bild, för att jag vill nå dom män som inte går bara på utseendet, och att jag inte gillar att visa upp mig för mer än den jag tänker träffa. Jag vill alltså inte vara någons runkmaterial rent krasst. Och jag läser alla mail, men en hel del av dom är bara "sugen på stor kuk i kväll", och dom får bara ett helt rakt "nej tack" till svar utan att kolla in profilen. Fortsätter dom blir det en block. För om man uttrycker sig så, så är man definitivt inte rätt man för mig, och har då inte heller läst min profil, vilket jag anser vara obligatoriskt innan man skriver till någon så att man matchar och respekterar det som söks.

Många män går säkert lottlösa trots både välskrivet mail och trevlig profil, inkl trevligt bemötande och trevliga bilder. Men här spelar nog antalet in? Orimligt att varje kvinna ska "ta sig an" drygt 10 män var för att varje man ska lyckas.

Men fortfarande, så är det många män, enligt mig, som inte förstått vikten av en profil som skiljer sig från mängden, för att öka sina chanser. Dom jag valt att gå vidare med, och träffat för sex, har alla haft något i sin profil som inte alla andra har.
Dom har inte haft "fråga om det är nåt ni undrar", för det mest viktiga bör framgå redan i profilen enligt mig. För jag vill inte behöva skriva till en massa människor för att få reda på grundläggande saker, men en del män förstår inte att man kan se profilen som ett skyltfönster. Och en butik som skyltar dåligt, eller inte visar vad dom har för sortiment, lär inte få sälja så mycket.
Jag ber om ursäkt för liknelsen med skyltfönster och butik, men det är profilen som kan bana väg för vidare kontakt, så det är väldigt angeläget att den visar vem människan bakom profilen är på ett ungefär.
Citera
2021-03-17, 15:38
Medlem
Ja det går inte....
Citera
2021-04-15, 00:14
Medlem
Tycker dinchat.com är bäst just nu. Är en chatt också så kan träffa folk som är online just nu så man slipper vänta flera dagar på svar.
Citera
2021-04-20, 18:48
Medlem
Nån som vet om ligga.com är bra?
Citera
2021-11-11, 09:01
Medlem
Hej!

Jag gjorde misstaget och reggade mig på en okänd sex dejting sajt, någon som hade rekommenderat den här eller på familjeliv minns inte tillsammans med BC, hemligg, klubb6 så det verkade legit. Tabben I incognito mode stängdes ner och jag minns för mitt liv inte vad sidan hette och hur mkt jag än söker hittar jag inte tråden. Jag har lagt upp bilder och allt, bara vanliga bilder men ändå, känns så där att ha en profil och inte veta var den är.

Kan någon hjälpa mig komma på vad sidan kan heta? Börjar på: H och är ganska kort inte Happn eller HP, men lite vitsigt ungefär som Hemligg.

Vore oerhört tacksam för hjälp 🙏
Citera
2021-11-11, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArnoldoDeTroja
Hej!

Jag gjorde misstaget och reggade mig på en okänd sex dejting sajt, någon som hade rekommenderat den här eller på familjeliv minns inte tillsammans med BC, hemligg, klubb6 så det verkade legit. Tabben I incognito mode stängdes ner och jag minns för mitt liv inte vad sidan hette och hur mkt jag än söker hittar jag inte tråden. Jag har lagt upp bilder och allt, bara vanliga bilder men ändå, känns så där att ha en profil och inte veta var den är.

Kan någon hjälpa mig komma på vad sidan kan heta? Börjar på: H och är ganska kort inte Happn eller HP, men lite vitsigt ungefär som Hemligg.

Vore oerhört tacksam för hjälp 🙏
Happy panncake?
Citera
2021-11-11, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Happy panncake?

Inte Happypancake (HP) det var något kortare .
Citera
2021-11-11, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArnoldoDeTroja
Inte Happypancake (HP) det var något kortare .

ok
Citera
2021-11-14, 21:33
Medlem
Här är min erfarenhet när det kommer till sex dejting sidor. 99% är fejk till och med de som tipsas om här. Varför skriver ni om ni inte vet era tomtar (de som gjort det kan ta åt sig)

BC: har haft det i flera år och fått till det med kanske 6 stycken. Just nu är det kanske 8000 online när det är som mest max 500 av dem är tjejer och av dessa är 400 runt 100 kilo. Av de 100 "normala" kräver säkert 50 av dem någon som har 20+ cm kuk och/eller är 185cm+ av nordiskt utseende. Så är man medellång och har en medelkuk är det fruktansvärt svårt att hitta något. Med mina 6 har jag absolut överpresterat, 3 av dem var inte mer än 4poängsre. Så kort och gott, ungefär som Tinder, ser du inte ut som en nordisk vikingagud är du körd. 99% av brudarna är tjockisar eller bottenskrapet som inte får ligga. För några år sedan var det bättre, nu har tjejerna tröttnat för att alla killar som skriver till dem är dumma i huvudet.

Klubb6: Jättebra om man är par och söker trevlgheter. För singlar är det slöseri med tid. Medlemmar (brudar) som inte är par eller söker par i Stockholm är ungefär 20stycken och kvalitén är sämre än BC.

Hemligg: grym sida och de gör ett jättebrajobb att hålla det städat. Utbudet är inte så stort men verkar inte bli bättre. Typ 10 brudar i Stockholm som är online som mest. När jag filtrerar på alla åldrar, Stockholm, vältränad till mullig i vikt som är intresserade av killar så finns det tot 80 medlemmar och av dem är hälften inaktiva. Så lite samma här en medelsvensson har förbannat svårt att sticka ut.

HP: är en vanlig dejtingsajt och inte en sexdejtingsajt.

Tjejer var håller ni hus? Kan någon tjej här skriva om vilka sidor ni föredrar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in