2021-11-11, 00:45
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
Adel kände einar sen han var liten ,sen han var 14 år ,einar såg Jan som en storebror

Hann han skämma ut Adel som han gjorde med alla dalen barnen? Trots att dom gav hans tramadolpåtända arsle 1000 chanser att bete sig som en normal människa...

Lätt att gråta krokodiltårar nu men kanske några av hans "barndomsvänner" han pundade ner sig med skulle sagt till han sluta apa sig någon gång under alla dom åren... Men dom ville punda med han istället.

Den kriminellas värld funkar inte riktigt som pundarnas värld vettu. Och det dessutom bortskämda pundare som ska leka hobbykriminell.

Adel, Alex ceesays tjej alla dom skulle sagt åt han bete sig istället för han ska låtsats vara torped för sälja kriminell musik.
Citera
2021-11-11, 00:50
Medlem
Om det var en svart hyena, varför grips då 3 vita? Släpps men misstanken kvarstår.

De lär ju haft anledningar genom vittnen mm att gripa just dom och ingen av svart hudfärg. Saker går ej ihop, de bli knappt en kärringknut av allt

Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Precis detta jag skrev häromdagen. Jag kan konkretisera detta nu när hela Västerort redan pratar om det ändå. Nisse har inte betalat för en tjänst som han beställt. Vem som helst med lite hjärna kan ju räkna ut vad för sorts tjänst det skulle vara. Nisse menar dock att han har betalat. Förmodligen har pengarna försvunnit på vägen gissningsvis Adel och Dumle, som också nekar att man tagit pengarna. Det uppstår konflikt om pengarna som i slutändan leder till att Dumle och Adel krävs på en kanin var eller så skulle man klippa Nisse och casha in potten på honom som betalning. Adel var samarbetsvillig men Dumle har inga pengar. Så det blev en go.
Hela Nosh & Chow konflikten handlade om detta och det är inte Z.E eller Nisse som huggit Lelle utan det är en svart hyena.
Citera
2021-11-11, 00:52
Medlem
Den som postat bilden på instakontot #fuckeinar är #lifekiller164. 164 är ju Husby/Kista/Akalla. Vad som då är skumt är att han taggar freeyasin, freehaval, freeeuro m.fl. Detta tyder ju snarare på en Shottaz/FLG eller Vårby/Dalen -sympatisör.
Citera
2021-11-11, 00:58
Medlem
Alteregot573s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Einar har varit vän med Adel sedan flera år tillbaka. Jag tvekar inte en sekund på att Einar kände tillit till Adel.

Man ser Adel i introt till Einar's första officiella låt "Katten i trakten" Värt att nämna att Einar var en nobody när denna musikvideon spelades in, så det är uteslutet att Adel utnyttjade Einar vid den tidpunkten för streams.

Jag ser det snarare som att Adel vill ge Einar's första officiella låt en boost genom att synas i introt, då Adel runt den punkten hade slagit igenom i Sverige.

Skärmdumpar:
https://anonfiles.com/pen0k3U7uf/Screenshot_2021-11-11-00-04-40-643_com.google.android.youtube_jpg

https://anonfiles.com/Z4mekcU9u0/Screenshot_2021-11-11-00-04-40-643_com.google.android.youtube_jpg
Adel har även hängt med May*kill en gång i tiden, Vårby's stora fiende. Så kanske därför han också kände en tillit till Adel.
Citera
2021-11-11, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Om det var en svart hyena, varför grips då 3 vita? Släpps men misstanken kvarstår.

De lär ju haft anledningar genom vittnen mm att gripa just dom och ingen av svart hudfärg. Saker går ej ihop, de bli knappt en kärringknut av allt

Enda förklaringen till det är väl att polisen kastat ett brett nät, råkade plocka in Nisse & co, insåg att det var fel och pudlade genom att säga "misstanken kvarstår". Om det sistnämnda nu är sant. Detta hävdades ju av MSM. Lite konstigt är ju det hela, eftersom de har hittat kniven. Den borde ju i så fall gå att knyta till Nisse & co. Det går väl inte att undgå att det fastnar dna/fingeravtryck på en kniv. Man går liksom inte omkring med den i en plastpåse i fickan och sätter handskar på sig när den skall användas.
Citera
2021-11-11, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Hann han skämma ut Adel som han gjorde med alla dalen barnen? Trots att dom gav hans tramadolpåtända arsle 1000 chanser att bete sig som en normal människa...

Lätt att gråta krokodiltårar nu men kanske några av hans "barndomsvänner" han pundade ner sig med skulle sagt till han sluta apa sig någon gång under alla dom åren... Men dom ville punda med han istället.

Den kriminellas värld funkar inte riktigt som pundarnas värld vettu. Och det dessutom bortskämda pundare som ska leka hobbykriminell.

Adel, Alex ceesays tjej alla dom skulle sagt åt han bete sig istället för han ska låtsats vara torped för sälja kriminell musik.

va svamlar du om ditt miffo? ”Skämt ut dalen barnen ” de va Einar som satte trötta dalen på kartan förfan din mupp gå o göm dig din menlösa nolla
Citera
2021-11-11, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Vad hände på nosh&chow? Om du har vänner som hänger med Adel, så lär du veta vad som egentligen hände där inne?

Det är inget man frågar om, hade jag vetat hade jag väll inte varit här och spekulerat? Och hade jag vetat hade ja absolut inte skrivit det här 😂
Citera
2021-11-11, 01:32
Medlem
Vidare stoltserar en av gärningsmännen med att rånsällskapet är en del av det ökända Rinkebygänget Dödspatrullen

Där är kanske svaret varför Nisse kände de han upplevs ha känt gentemot Dumle. Han hängde nu faktiskt med de han såg mest upp till. (Är ej ute efter att raljera, försöker snarare förstå och Nisse är dömd för ett rån där han hotar med att han är en del av DP)
Citera
2021-11-11, 01:33
Medlem
darkSkyes avatar
Expressen skriver

’’Enligt Aftonbladet intresserar polisen sig dessutom för två Facetime-samtal som ska gjorts strax innan och direkt efter mordet. Samtalen ska ha gått till en person med gängkriminella kopplingar.
Två personer som kände rapparen Nils ”Einár” Grönberg, 19, är högintressanta i polisens utredning efter mordet, skriver Aftonbladet.
Enligt tidningens uppgifter har husrannsakningar gjorts hos personerna. Kläder de haft på sig ska ha skickats för teknisk analys för att undersökas för blod och rester av krut.
Einár sköts till döds på nära håll i Hammarby sjöstad den 21 oktober. Två gärningsmän flydde från platsen till fots.’’

Vad kan vi säga om det här? Vilka mer vet vi med säkerhet var på platsen förutom Dumle & Adel?
Hur kan dom veta att någon pratat med en specifik ”gängkriminell” person i FaceTime-samtal?

Vem är det som har vikt sig?
Citera
2021-11-11, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudlarmedris
Det är inget man frågar om, hade jag vetat hade jag väll inte varit här och spekulerat? Och hade jag vetat hade ja absolut inte skrivit det här 😂

Vad är då din poäng med att skriva en uppsats kring händelseförloppet? De är ju i relationen Nisse och Adel de skaver och aldrig riktigt sätter sig. Är det någon som bötar någon, så är de rimligtvis adels vän som bötar Nisse för sveda och verk mm. Han lär väl knappast böta sin vän Adel med.
Citera
2021-11-11, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Expressen skriver

’’Enligt Aftonbladet intresserar polisen sig dessutom för två Facetime-samtal som ska gjorts strax innan och direkt efter mordet. Samtalen ska ha gått till en person med gängkriminella kopplingar.
Två personer som kände rapparen Nils ”Einár” Grönberg, 19, är högintressanta i polisens utredning efter mordet, skriver Aftonbladet.
Enligt tidningens uppgifter har husrannsakningar gjorts hos personerna. Kläder de haft på sig ska ha skickats för teknisk analys för att undersökas för blod och rester av krut.
Einár sköts till döds på nära håll i Hammarby sjöstad den 21 oktober. Två gärningsmän flydde från platsen till fots.’’

Vad kan vi säga om det här? Vilka mer vet vi med säkerhet var på platsen förutom Dumle & Adel?
Hur kan dom veta att någon pratat med en specifik ”gängkriminell” person i FaceTime-samtal?

Vem är det som har vikt sig?

Ingen?
De hittade väl mobilen, min chansning på vem det är så pekar det nog mot Lui*

Alltså att han fick se det live
Citera
2021-11-11, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Precis detta jag skrev häromdagen. Jag kan konkretisera detta nu när hela Västerort redan pratar om det ändå. Nisse har inte betalat för en tjänst som han beställt. Vem som helst med lite hjärna kan ju räkna ut vad för sorts tjänst det skulle vara. Nisse menar dock att han har betalat. Förmodligen har pengarna försvunnit på vägen gissningsvis Adel och Dumle, som också nekar att man tagit pengarna. Det uppstår konflikt om pengarna som i slutändan leder till att Dumle och Adel krävs på en kanin var eller så skulle man klippa Nisse och casha in potten på honom som betalning. Adel var samarbetsvillig men Dumle har inga pengar. Så det blev en go.
Hela Nosh & Chow konflikten handlade om detta och det är inte Z.E eller Nisse som huggit Lelle utan det är en svart hyena.

Men hur kan Nisse då va så dum att han sen träffar adel och dumle den kvällen då han blir skjuten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in