2021-11-11, 00:14
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudlarmedris
Ja men inget annat e rimligt varför hade han annars träffat adel o dumle som står leis så nära? De självmord.

Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Han hade tillit till Adel. De har känt varandra länge & Einar såg honom säkert som en storebror. Kanske förlitade han sig på Adel som sagt att de ska lösa problemen tillsammans?
Detta är ju rena spekulationer, men det låter ju inte så konstigt.
Einar har varit vän med Adel sedan flera år tillbaka. Jag tvekar inte en sekund på att Einar kände tillit till Adel.

Man ser Adel i introt till Einar's första officiella låt "Katten i trakten" Värt att nämna att Einar var en nobody när denna musikvideon spelades in, så det är uteslutet att Adel utnyttjade Einar vid den tidpunkten för streams.

Jag ser det snarare som att Adel vill ge Einar's första officiella låt en boost genom att synas i introt, då Adel runt den punkten hade slagit igenom i Sverige.

Skärmdumpar:
https://anonfiles.com/pen0k3U7uf/Screenshot_2021-11-11-00-04-40-643_com.google.android.youtube_jpg

https://anonfiles.com/Z4mekcU9u0/Screenshot_2021-11-11-00-04-40-643_com.google.android.youtube_jpg
Citera
2021-11-11, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Nej dom härmar från O-block.

https://youtu.be/hzt31eJTGxo
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Parkway_Garden_Homes

I krig med ett område bredvid, STL/EBT där bland annat den lilla tjejen från tyqwaan (mördad vän) world kommer ifrån.

https://youtu.be/eTgohwUE0YE

https://youtu.be/oV_9xy_UAvM

Det är sånt här skådesspelarbarnet och missbrukaren S:t Einar influenserades av och ville sprida till svenska barn.

YoungMayor, hans pillesnoppish är dödskall men instämmer. Det finns flera som borde hoppa av den snorren ja.

Grattis! Det är det första av värde du har postat i denna tråden. King Von kan i motsats till sina svenska/somaliska kollegor i alla fall rappa.
Citera
2021-11-11, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Så O i oblock står inte för opps som kommer från opponents (motståndare på svenska)?

Det finns en medlem i hyenorna som kallar sig för MMG, MoneyMakingG. Högt rankad medlem.

ZE har ju självklart kontakter uppvuxen i Tensta som han är och var väl också med i ett gäng förut. Har han inte brutit helt med sina gamla vanor kan han nog samla ihop en grupp.

Snyggt, tack! Bra att du kan bekräfta.

https://rapdictionary.com/meaning/oblock/
Citera
2021-11-11, 00:18
Medlem
Vad hände på nosh&chow? Om du har vänner som hänger med Adel, så lär du veta vad som egentligen hände där inne?

Citat:
Ursprungligen postat av nudlarmedris
Einar eller z.e högg Leis o einar stod iaf bakom det. Sen efter det så vill leis hämnas och ser då chansen att få ut pengarna Einár tidigare haft på sitt huvud.
Han säger då till adel o dumle att dom får välja sida. Detta markeras mot dom genom skottlossningen i Sätra och det är mycket möjligt att leis gått ihop med Vårby i detta för att adel o dumle valde att ta deras sida. Jag skulle gissa på att adel o dumle då ska ha stämt träff med Einár för att undvika att berätta saker på telefon. Dom chillar och röker en joint i garaget. I garaget tar dom upp detta med Einár samtidigt som dom som pressat han på detta väntar utanför i området (alt deras springisar som utfört uppdraget) adel o dumle tar upp en överenskommelse att Einár måste lägga fram pengarna annars blir han klippt. Einar går inte med på det och bestämmer sig för att dra hem då han absolut inte räknar med att några väntar utanför, han går sedan ut och möts av skyttarna och springer mot porten eftersom det var dit han hade tänkt att gå. Adel o dumle springer åt andra hållet för dom vill inte se vad som ska hända. Vet att adel är en bra person och har hjärtat på rätt ställe då ja har nära vänner som hänger med han.
Iallafall, einar blir skjuten med skott och faller ihop vid porten, innan hans sista andetag ska tas så ska han be om ursäkt på FaceTime till ? Kanske och antagligen( Leis) om man tänker utifrån denna teori. Kan oxå va till ngn nära haval och dara.
Citera
2021-11-11, 00:20
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Fjärde spåret mot Top Class Music:

Både jag och Illincognito har idag intresserat oss för den som påstod sig ha sett en mängd kommentarer på Youtube som skulle peka ut två från Skarpnäck.

Flera har gjort det tidigare också.

Har lagt några timmar idag på att granska detta och finner flera intressanta saker.

Den som publicerat detta inlägg på FB är användare Manny123.

Han skriver att TRE stycken pekar ut dessa påhittade gärningsmän i ett kommentarsfält på YouTube, men skickar aldrig länk eller namn på alla tre.

Men för att det ska verka trovärdigt så säger han att någon Zulunet har gjort det.

Problemet här är att Zulunet troligen sitter bredvid Manny123 och att han glömt att han har skrivit ut sitt förnamn i en kommentar på en egen video.

En ”Arko” frågar där: Vem är du?

ZN svarar: Julius.

ZN har även lagt upp en spellista med Drill-rap. Inte helt vanligt kanske.

Söker på Instagram efter Julius och hittar någonting bra där redan i toppen.

Nu kan det bli känsligt för killen är själv född 05, (om ni minns ”05:a” i kommentaren). Så nämner inget mer.

Hur som, jag hittar alltså en ung och musikproducent. Som arbetar med inga mindre än 🥁

Top Class Music

Och det första samarbetet var med:

Man… förlåt, Marti!

Åter dyker han upp denne Marti.

@m4rti.1 var han som är Dree Lows ”nya stjärna” och även från Märsta. Vän sedan länge med A.D.A.A.M och VC Barre.

(För nytillkomna läsare så) Videon som publicerades här: https://streamable.com/3c5kby

Användare med nick Odee är Dree Lows lillebror.

Vill ni ha mer kött på benen så går det bra att läsa mina andra inlägg.

Har även hittat fler kopplingar idag, ett till mot Husby bland annat. Sök på ex. #fuckeinar så står raketforskarna på rad.

Gå gärna in och läs lite vad Manny123 skriver så kan ni kanske gissa er till vart han kommer från, vem det kanske kan vara, och när han VET saker – då ska man nog tänka ett varv kring det.

Vilka skyddar han?
(Psst… Polisen)

Tror att det är rätt många här i tråden med anknytning tyvärr till antingen HH eller TCM. Men de är lätta att känna igen.
Jag får bara upp tre inlägg på Instagram när jag söker på #fuckeinar?

Ett inlägg på ett grabbar i Husby från Februari, någon tjackpundare från 2020 som tror att han kan rappa och en bild på Elvis?

Bra research förövrigt, intressant minst sagt!
Hatten av till dig
Citera
2021-11-11, 00:22
Medlem
Citat:
Fjärde spåret mot Top Class Music:

Både jag och Illincognito har idag intresserat oss för den som påstod sig ha sett en mängd kommentarer på Youtube som skulle peka ut två från Skarpnäck.

Flera har gjort det tidigare också.

Har lagt några timmar idag på att granska detta och finner flera intressanta saker.

Den som publicerat detta inlägg på FB är användare Manny123.

Han skriver att TRE stycken pekar ut dessa påhittade gärningsmän i ett kommentarsfält på YouTube, men skickar aldrig länk eller namn på alla tre.

Men för att det ska verka trovärdigt så säger han att någon Zulunet har gjort det.

Problemet här är att Zulunet troligen sitter bredvid Manny123 och att han glömt att han har skrivit ut sitt förnamn i en kommentar på en egen video.

En ”Arko” frågar där: Vem är du?

ZN svarar: Julius.

ZN har även lagt upp en spellista med Drill-rap. Inte helt vanligt kanske.

Söker på Instagram efter Julius och hittar någonting bra där redan i toppen.

Nu kan det bli känsligt för killen är själv född 05, (om ni minns ”05:a” i kommentaren). Så nämner inget mer.

Hur som, jag hittar alltså en ung och musikproducent. Som arbetar med inga mindre än 🥁

Top Class Music

Och det första samarbetet var med:

Man… förlåt, Marti!

Åter dyker han upp denne Marti.

@m4rti.1 var han som är Dree Lows ”nya stjärna” och även från Märsta. Vän sedan länge med A.D.A.A.M och VC Barre.

(För nytillkomna läsare så) Videon som publicerades här: https://streamable.com/3c5kby

Användare med nick Odee är Dree Lows lillebror.

Vill ni ha mer kött på benen så går det bra att läsa mina andra inlägg.

Har även hittat fler kopplingar idag, ett till mot Husby bland annat. Sök på ex. #fuckeinar så står raketforskarna på rad.

Gå gärna in och läs lite vad Manny123 skriver så kan ni kanske gissa er till vart han kommer från, vem det kanske kan vara, och när han VET saker – då ska man nog tänka ett varv kring det.

Vilka skyddar han?
(Psst… Polisen)

Tror att det är rätt många här i tråden med anknytning tyvärr till antingen HH eller TCM. Men de är lätta att känna igen.

Snyggt!
Ja allt pekar på HH fortfarande, inget ändrat där.

Citera
2021-11-11, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag får bara upp tre inlägg på Instagram när jag söker på #fuckeinar?

Ett inlägg på ett grabbar i Husby från Februari, någon tjackpundare från 2020 som tror att han kan rappa och en bild på Elvis?

Bra research förövrigt, intressant minst sagt!
Hatten av till dig

Tack! Ja precis, det är raketforskarna på rad. Men på en bild. Förstår att det kanske lät som många bilder på rad…
Citera
2021-11-11, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Einar har varit vän med Adel sedan flera år tillbaka. Jag tvekar inte en sekund på att Einar kände tillit till Adel.

Man ser Adel i introt till Einar's första officiella låt "Katten i trakten" Värt att nämna att Einar var en nobody när denna musikvideon spelades in, så det är uteslutet att Adel utnyttjade Einar vid den tidpunkten för streams.

Jag ser det snarare som att Adel vill ge Einar's första officiella låt en boost genom att synas i introt, då Adel runt den punkten hade slagit igenom i Sverige.

Skärmdumpar:
https://anonfiles.com/pen0k3U7uf/Screenshot_2021-11-11-00-04-40-643_com.google.android.youtube_jpg

https://anonfiles.com/Z4mekcU9u0/Screenshot_2021-11-11-00-04-40-643_com.google.android.youtube_jpg
Adel kände einar sen han var liten ,sen han var 14 år ,einar såg Jan som en storebror
Citera
2021-11-11, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
De sägs att adel o dumle va tvungna att ge varsin kanin för att rädda nisse. Att adel tog fram en mille o dumle hade inte han valde o goa istället, adel blev kanske tvingad o pressad att göra det.

Precis detta jag skrev häromdagen. Jag kan konkretisera detta nu när hela Västerort redan pratar om det ändå. Nisse har inte betalat för en tjänst som han beställt. Vem som helst med lite hjärna kan ju räkna ut vad för sorts tjänst det skulle vara. Nisse menar dock att han har betalat. Förmodligen har pengarna försvunnit på vägen gissningsvis Adel och Dumle, som också nekar att man tagit pengarna. Det uppstår konflikt om pengarna som i slutändan leder till att Dumle och Adel krävs på en kanin var eller så skulle man klippa Nisse och casha in potten på honom som betalning. Adel var samarbetsvillig men Dumle har inga pengar. Så det blev en go.
Hela Nosh & Chow konflikten handlade om detta och det är inte Z.E eller Nisse som huggit Lelle utan det är en svart hyena.
Citera
2021-11-11, 00:39
Medlem
Citat:
Tack! Ja precis, det är raketforskarna på rad. Men på en bild. Förstår att det kanske lät som många bilder på rad…

Hm. Det fanns en användare här som påstod att mordet aldrig hade hänt om Dree varit ute. Har de yngre agerat överilat kanske?

Låter ju lite skumt med folk från Skarpnäck, de borde väl snarare jobba för Vårby/Dalen. Och de i sin tur har väl nåt ihop med Shottaz/FLG om man går efter kidnappningen i alla fall. Vet inte hur relationerna mellan Vårby/Dalen och HH/SP är. Märsta är väl i så fall troligare. Hade inte Z.E nån connection med Märsta?
Citera
2021-11-11, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Det är samma här, jag får inte ihop relationen Adel och Nisse i allt detta. För de måste rimligtvis varit en no brainer för adel att välja sin vän sen många år framför en ung kollega.

Klippet med Nisse, dumle och nån mer på en bar/restaurang, när Nisse spelar gevärets motsvarighet till luftgitarr, är de klippet före eller efter Nosh?

De kanske rent av är så att Nisse ej förstår att Adel kommer närvara på mötet med Dumle. Därför är han så avslappnad utan både väst och vapen. Köper helt HH spåret, ju mer man läser PJ och Dree's texter, ju tydligare kan de spåret bli. (Även om de inte helt är läge att erkänna detta just nu)
Just ja Illincognito, det var Mr Allchronix69 som hade målat den bilden här om dagen. Nedan har personen i princip sagt det igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Precis detta jag skrev häromdagen. Jag kan konkretisera detta nu när hela Västerort redan pratar om det ändå. Nisse har inte betalat för en tjänst som han beställt. Vem som helst med lite hjärna kan ju räkna ut vad för sorts tjänst det skulle vara. Nisse menar dock att han har betalat. Förmodligen har pengarna försvunnit på vägen gissningsvis Adel och Dumle, som också nekar att man tagit pengarna. Det uppstår konflikt om pengarna som i slutändan leder till att Dumle och Adel krävs på en kanin var eller så skulle man klippa Nisse och casha in potten på honom som betalning. Adel var samarbetsvillig men Dumle har inga pengar. Så det blev en go.
Hela Nosh & Chow konflikten handlade om detta och det är inte Z.E eller Nisse som huggit Lelle utan det är en svart hyena.
Citera
2021-11-11, 00:44
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
Adel kände einar sen han var liten ,sen han var 14 år ,einar såg Jan som en storebror
Alright!

Jag kan bara utgå från vad som är bekräftat, men skulle det vara så långt tillbaka så styrker det ännu mer att Einar kände tillit för Adel.

"Nils Grönberg började även undvika vissa miljöer där personer han inte kände kunde befinna sig och tackade nej till flera inbjudningar trots garantier om säkerhet."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dnGq2A/uppgifter-tva-kartlaggs-av-polis--klader-undersoks

Att han uppenbarligen kände tillit för Dumlee också är för mig svårt att förstå med tanke på Dumlees bakgrund. Att han ens överhuvudtaget ville vara i samma krets som denna våldtäktsman är också ett stort frågetecken för mig, men det var kanske tack vare att han var kusin till Adel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in