2021-11-10, 23:56
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Den amerikanska konstitutionen har blivit upplöst bit för bit de senaste 100 åren, vi börjar nu på riktigt se effekterna. Rättsväsendet är redan jävligt skamfilat. Chauvin fälldes pga en hotad jury och politisk påtryckning, det skulle kunna hända Rittenhouse också.

Ja, men i Chauvin fallet så var videon inte till fördel för försvaret. Då det helt enkelt inte såg bra ut på film, även om jag tyckte att försvaret hade en bra alternativ förklaring på händelseförloppet om en eventuell överdos.

Men i det här fallet så är dem presenterade videos till fördel för Kyle Rittenhouse eftersom det visar att Rosenbaum jagade honom, och därefter visar när han blir fysiskt attackerad utav en mobb däribland Huber som blir skjuten när han slår Rittenhouse i huvudet med sin skateboard samt Grosskreutz som blir skjuten när han siktar mot Rittenhouse huvud.

Det bör inte finnas något frågetecken i juryn om att dessa händelser är ett resultat utav självförsvar utav Kyle Rittenhouse.
Senast redigerad av winningfeast 2021-11-10 kl. 23:59.
2021-11-10, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Dagarna efter morden partajade han och poserade med högerextremister som ville ta selfies med honom. Han har inte tidigare visat tillstymmelse till ånger. Hans tårar är mer fejk än Sverigedemokraternas nolltolerans mot rasism.
Hahah dagarna efter..
Ni kan verkligen inte sluta ljuga kan ni?
För fn

Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
hahahaha köper man detta är man bränd, han fejkar ju, har man panikångest över en händelse ses man inte bagatellisera en händelse genom att bära en sån här tischa:

https://www.the-sun.com/news/2108893/kenosha-shooter-kyle-rittenhouse-free-shirt-beer-wisconsin/
Vad i helvete är kopplingen där ’tänker’ du?
2021-11-11, 00:14
Medlem
otellos avatar
Citat:
hahahaha köper man detta är man bränd, han fejkar ju, har man panikångest över en händelse ses man inte bagatellisera en händelse genom att bära en sån här tischa:

https://www.the-sun.com/news/2108893/kenosha-shooter-kyle-rittenhouse-free-shirt-beer-wisconsin/
Är du efterbliven eller trollar du? Självklart kan man få en panikattack i en sådan situation, han är enormt pressad och idiotjävlar som du önskar livet ur honom.
2021-11-11, 00:15
Medlem
PK-befriads avatar
Såg hur Kyle bröt ihop i vittnesbåset. Känner med killen. Skickar styrketankar till honom.
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Hahah dagarna efter..
Ni kan verkligen inte sluta ljuga kan ni?
För fn
Vänsterklåparna har inget annat än lögn, ljug och bedrägeri att komma med. De är totalt förlorade. Man förstår varför Hitler var så arg på dem.
2021-11-11, 00:15
Medlem
Citat:
..har man panikångest över en händelse ses man inte bagatellisera en händelse genom att bära en sån här tischa:

Så Kyle kan inte haft panikångest idag när han tvingades återuppleva en hemsk händelse som oförlåtligt påtvingades honom av ett gäng brottslingar, för att han några månader efter händelsen hade på sig en t-shirt som hyllar att han inte bor i ett muslimskt förtryckt land, utan en del av den fria världen? Hur tänkte du där, med dina bevisligen icke-medicinska kunskaper?

För en god medborgare är frihet är något bra, och givetvis något man ska vara glad över och kanske hylla med en fin t-shirt som trycker till alla som står på brottslingarnas sida.

Citat:
Dagarna efter morden partajade han och poserade med högerextremister som ville ta selfies med honom. Han har inte tidigare visat tillstymmelse till ånger.

Ska han visa ånger över att framgångsrikt har försvarat sitt liv emot brottslingar som sannolikt ville döda honom? Låter bakvänt. Du menar att han ska vara stolt och glad över sitt exemplariska självförsvar.

Gällande dina fantasier om att dom han poserar med är högerextremister, du blandar nog ihop goda nationalistiska amerikaner med dom slavägande demokraterna och deras hemliga rasist-klubb KKK.

Eftersom du överlag inte verkar veta vad du pratar om så har jag överseende med att du har en gravt felaktig bild av tidsförållandena.

Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Han kan väl fortfarande vara ångerfull och ledsen över att han var tvungen att skjuta och döda två personer och skada en personer medan han är glad över att komma ut ifrån häktet. Man är helt bränd om man tror att han är empatistörd och är glad över den situation han är försatt i.

Just så, det var en fruktansvärd situation som brottslingarna tvingade in honom i, han borde stämma den överlevande och övrigas föräldrar för lidande och men, men kanske bäst att avvakta eventuell kommande mordförsöks-rättgång mot Mr. Biceps.

Tyvärr har det inte varit i samband med att jag framgångsrikt försvarade mig mot brottslingar som ville döda mig och gav dom vad dom förtjänade, men jag har själv vid något tillfälle i livet för många år sedan upplevt en liknande panik-attack då jag tvingats återberätta en tidigare otäck incident, jag kände igen hans reaktion obehagligt väl, och led med honom.
2021-11-11, 00:18
Medlem
otellos avatar
Citat:
Dagarna efter morden partajade han och poserade med högerextremister som ville ta selfies med honom. Han har inte tidigare visat tillstymmelse till ånger. Hans tårar är mer fejk än Sverigedemokraternas nolltolerans mot rasism.
Otippat att du skulle kryp fram och försvara vänsterslöddret.

Lyssna nu, Kyle var på plats för att städa efter och hjälpa (plåster osv) alla våldsamma vänstermänniskor. Dessa våldsamma vänstermänniskor blev arga och bestämde sig för att attackera Kyle med (olagliga) vapen. Kyle försvarade sig och vann mot dessa värdelösa vänstermänniskor. Det finns videobevis på allt detta. Sluta önska livet ur en tonåring, din dumma jävla vänstertomte.
2021-11-11, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latinonilund
Utan att veta vad lagen säger så tycker jag det är problematiskt för en minderåring att färdas med en AR-15 mellan delstatsgränser.
(Han färdades från Illinois till Wisconsin )
Vapnet korsade aldrig någon delstatsgräns. Det köptes av Kyles vän i Wisconsin och var hans vid tillfället för händelsen och förvarades hemma hos honom i Wisconsin.

Tanken var att skriva över vapnet på Kyle när han hade åldern inne. Tydligen så var det dock helt ok att tex jaga eller skjuta på skjutbana med under vuxens uppsikt dvs person över 18 år med vapenlicens.

Däremot var det ett brott av böteskaraktär att knalla runt med det på stan utan licens och åldern inne, vilket typ både åklagare och försvarare är helt med på.
2021-11-11, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Det blir inte mer eller mindre mord baserat på vapnets legalitet.
Mord kräver uppsåt. Hade jag varit en smart ållagare så hade jag åtalat för dråp istället.
2021-11-11, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Mord kräver uppsåt. Hade jag varit en smart ållagare så hade jag åtalat för dråp istället.
Uppsåt är om du utan anledning avfyrar ett vapen utan att bry dig om att det kan döda någon. Du behöver inte ha för avsikt att döda någon. Kallas för ”likgiltighetsuppsåt”.

Försvaret hävdar att Kyle Rittenhouse hade skäl att avfyra sitt vapen vid tre tillfällen och det är detta åklagaren misslyckats med att motbevisa och då är det inte ens dråp utan lagligt självförsvar.
2021-11-11, 00:46
Bannlyst
Citat:

Jag tycker det är uppenbart för de flesta att han blivit coachad och fejkar rejält men det får man räkna med. Killen försöker undvika en livstidsdom genom att pressa fram några tårar, och nu är det upp till åklagarna att lägga fram dessa videoklipp på "sjukvårdaren kyle rittenhouse" före skjutningen
https://www.youtube.com/watch?v=DpDZJ_dPxYo

och sedan jämföra detta med "polisaspiranten kyle rittenhouse" som gång på gång provocerar demonstranter så att han får skjuta ihjäl några
https://www.youtube.com/watch?v=VpTW2AJE9MQ&t=1108s
(enligt vittnesmål)
2021-11-11, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Fast vad gjorde en 17 åring på platsen med en AR-15! Skulle han "hjälpa" polisen. Vilket idiot!
Han var ju knappast ensam på stan beväpnad med den typen av vapen. Både den grupp av personer han tillhörde och flera andra grupper av miliskaraktär som var ute den aktuella kvällen var ju beväpnade med liknande vapen allesammans.

Skillnaden var bara att Kyle inte hade åldern inne för att bära vapen offentligt, vilket de flesta andra troligtvis hade.

AFA/BLM packet som härjade runt bar ju också på skjutvapen. Killen som drog pistol mot Kyle hade ju tex inte licens för sitt vapen, vilket framkom i rätten.
2021-11-11, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puterealba
Domen mot Kyle Rittenhouse faller snart.
/../
Vad tror ni händer om han frias /../ eller får livstid?
Förmodligen bara en massa liv i sociala medier och på forum - oavsett hur domstolen än dömer. Måhända någon T-shirt som trycks upp, något talesätt som myntas men glöms lika fort, på sin höjd någon futtig lokal demonstration/eller mindre upptåg av allmänheten - i synnerhet om domen faller mot självförsvar. Inte mycket mer, tror jag.

Min åsikt överlag: extremt omdömeslöst, av Rittenhouse, andra beväpnade där, likaså dom som leker självpåtagen lynchmobb mot honom. Ren tragikomik faktiskt. Men samtidigt kan jag förstå en del av var mans synvinkel, även lite av den kultur som formar det här. Känner mig rätt övertygad om att ingen inblandad hade detta för avsikt, någonting av det. Ändå orsakade dom det, kunde inte se det här komma en mil i förväg. Däri ligger omdömeslösheten.

Skjutvapen har nästan aldrig den avskräckande effekt som beväpnade inbillar sig att dom borde ha. Istället har synliga skjutvapen - i synnerhet på gatan - en närmast osviklig förmåga att locka fram rubbade hetsiga personer rakt upp i ansiktet på dig, folk som vill etablera att 'du ska inte tro du är nåt bara för du har ett gevär'. Folk som är obeväpnade själva, extremt pushiga, backar inte en endaste millimeter och lyssnar inte till vare sig vett eller reson. Även en tendens att locka fram andra skjutvapen som finnss i omgivningen.
Till slut tappar du ditt cool på dom påstridiga jävlarna, känner dig förbannad som fan, fysiskt hotad, och kanske höjer skjutvapnet lite mot dom, kommenderar dom bakåt, varav den påsiktade formligen går i taket av raseri och gör stötvis utfall fram mot dig. Du fattar att han inte är 'riktig i huvet', så du skjuter inte, du väntar (för länge och förgäves) på att personen ska fatta nån slags reson och backa för ditt skjutvapen (vilket han aldrig gör). Och skjuter du en obeväpnad på gatan i USA, utan synnerligen påvisbara skäl, inför vitten, då är det fängelse resten av livet typ (fast bara om du klarar dig undan den jagande mobben efteråt).
Plötslig, kanske en annan person verkar smyga förbi runt dig snett bakom, rakt framför dig har du 5 människor med hat i blicken som alla tävlar om att skrika så hela din förmåga att tänka rationellt börjar koagulera. PANG! Ett skott brinner av, nånstans. Var, vem, vad, hur, varför … pulsen hamrar, synen bluddras … nån verkar ta ett steg fram ...

Vad gör du nu?

Mm, exakt. Eller så ser man till att inte försätta sig och alla omkring sig i en sånhär situation överhuvudtaget, håller sig hemma istället. Däri ligger oförståndet, omognaden.

Plus, ta bort skjutvapnen ur ekvationen, helst knivar och liknande med, så hade nada av detta hänt. Då hade resultatet istället blivit några knockouts, blåtiror, fläskläppar, hjärnskakningar och några utslagna tänder, plus en jävla massa hesa stämband och några kränkta självkänslor. That's it.

Sydstatater och vapenlobbyister känner sig så beroende av sina vapen. Dom fattar bara inte att detta är vad som händer när dom använder dom. Dom tänker mer datorspelsprincipen: 1) Misstänkt hot?, 2) Poff!, 3) hot borta, 4) fortsätt framåt.

Så, welcome to reality, vapenförespråkare Rittenhouse och alla andra i det där sammanhanget. Jag är, i sanning, ledsen för att ni inte såg det här komma, långt i förväg, eller fick lära er visdomar som t.ex. boken ”Flugornas Herre” innan. Vad domstolen än dömer, det är bara juridik. Vad som verklighen hände, är blott tragikomik. Inget mindre.
Senast redigerad av Robbinist 2021-11-11 kl. 01:24.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in