2021-11-10, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Har du ens någon som helst koll på rättssystemet i Sverige!?
Einar var tvungen att närvara, annars hade det blivit polishämtning.
Han hade kunnat sitta tyst eller med ”no comments” men på plats är man tvungen att befinna sig.

Jo. Om polisen hittar honom. Han kunde lätt stannat kvar i Dubai, eller chillat nån annanstans.
Citera
2021-11-10, 23:14
Medlem
Eviies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Om inte aftonbladet vilseleder och kommer med gamla info... dvs att det är några andra än dumle och adel som avses...

Så mins jag ett gammalt inlägg som sa att Einár kände skyttarna...

Detta blir ju ganska intressant i förhållande till dagens uppdatering... (om inte aftonbladet vilseleder vill säga)

Ska se om jag kan hitta det, eller om någon annan har det sparat?

Om jag inte missminner mig så var det skribenten Allchronix69 som skrev en del väldigt intressanta inlägg om det, bland annat att E ska känt skyttarna väl.
Citera
2021-11-10, 23:15
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eviie
Den minan trampade jag på och svalde allt som sanning när jag läste, samnytt alltså. Tur att jag blev upplyst av flashbackare och numer lite mer källkritisk. Vissa inlägg här kan jag tillochmed tro på rent av, det låter för bra för att inte tro på helt enkelt.

Pappaskebab’s inlägg är förövrigt en av de trevligaste och mest informativa här, även om det är spekulationer osv. Du verkar vara likadan. Det behövs mer än bara arga skribenter som tycker man är dum i huvudet av en simpel fråga. Tack!
Ingen fara alls.

Jag försöker alltid att gå in på andra nyhetssajter när jag läser en artikel som får mig att lyfta på ögonbrynen, finns nyhetsrapporteringen enbart hos t.e.x Expressen så finns det enligt mig skäl till att vara källkritisk.

(Ett exempel är att det var enbart Expressen som rapporterade att en tonåring erkänt delaktighet i mordet på Einar. Något som en timma senare visade sig vara felaktiga uppgiter)

Citera
2021-11-10, 23:20
Medlem
Kan de inte varit einar eller ngn av dom svarta från hej som högg z.e eller hans bror på n&c. Sen släpper z och hans bror skott mot adel och dumle o dom ringer då einar för dom ska ses o prata om allt. Sen dom bestämmer att dom ska lösa det med z.e och dom går då t garaget sen z.e kommer o skjuter dom me sin bror.
Citera
2021-11-10, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Har du ens någon som helst koll på rättssystemet i Sverige!?
Einar var tvungen att närvara, annars hade det blivit polishämtning.
Han hade kunnat sitta tyst eller med ”no comments” men på plats är man tvungen att befinna sig.

Man har en skyldighet att närvara men är inte tvungen
Konsekvenserna blir vite eller hämtning
Han hämtades aldrig inför tingsrätten för man viste inte var han var.

Einár var målsägande efter att ha utsatts för ett rån och en kidnappning – men han tänkte*inte*komma till*rättegången. ”Han ville*inte*medverka i hovrättsförhandlingarna, precis som han*inte*ville medverka i tingsrätten”, säger målsägarbiträdet Rodney Humphreys.

Nils Grönberg vägrade medverka under polisutredningen och dök inte upp under rättegången i tingsrätten.

https://sverigesradio.se/artikel/advokaten-einar-tankte-aldrig-vittna-i-rattegangen

Så. Har du inte bättre koll bör du heller inte yttra dig 🙂
Citera
2021-11-10, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
De sägs att adel o dumle va tvungna att ge varsin kanin för att rädda nisse. Att adel tog fram en mille o dumle hade inte han valde o goa istället, adel blev kanske tvingad o pressad att göra det.

Alltså att dom skulle betala hans skuld eller goa?
Citera
2021-11-10, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudlarmedris
Kan de inte varit einar eller ngn av dom svarta från hej som högg z.e eller hans bror på n&c. Sen släpper z och hans bror skott mot adel och dumle o dom ringer då einar för dom ska ses o prata om allt. Sen dom bestämmer att dom ska lösa det med z.e och dom går då t garaget sen z.e kommer o skjuter dom me sin bror.

Kompis, hur har du fått detta om bakfoten?
Varken Z eller hans bror blev huggna. Den huggna är Le*s (är han HH eller HSL? Minns inte.) Einar, Z.E + bror blev ju gripna på misstanke om mordförsök efter att de hade lämnat N&C (släpptes dagen efter).
Citera
2021-11-10, 23:27
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:

Skitsnack. Det var inte Z.E som blev knivskuren.
Citera
2021-11-10, 23:28
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Alltså att dom skulle betala hans skuld eller goa?
Låter som att skribenten syftar på att A&D skulle betala totalt två miljoner för att Einar skulle få vara vid liv.
Citera
2021-11-10, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
De sägs att adel o dumle va tvungna att ge varsin kanin för att rädda nisse. Att adel tog fram en mille o dumle hade inte han valde o goa istället, adel blev kanske tvingad o pressad att göra det.
Om adel ville rädda nisse o bajsa 1mille så kunde han ha förvarnat honom utan att få skit. Vad ska adel göra om nisse valde lämna landet. Skulle inte vafit konstigt. Han har gjort det innan.
Citera
2021-11-10, 23:30
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Skitsnack. Det var inte Z.E som blev knivskuren.
Le*s (*=i) som blev knivskuren, så slipper vi ha en vidare diskussion vem som faktiskt är BO.
Citera
2021-11-10, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Om adel ville rädda nisse o bajsa 1mille så kunde han ha förvarnat honom utan att få skit. Vad ska adel göra om nisse valde lämna landet. Skulle inte vafit konstigt. Han har gjort det innan.

Fast om HH, tex, pressat/hotat Adel & dumle på 1 kanin vardera för att skydda Einar (kaninen låter dem själva undkomma oskadda också), eller att goa honom så finns det ju inte så mycket val. Adel kan säkert hosta upp en kanin, men inte Dumle. Tänk på det som en form av böter typ, för att Einar ställt till med problem & inte har cashat in för ”använda tjänster” (skydd).

Vet att det låter långsökt, men det var någon tidigare i tråden som la fram detta scenario, rent krasst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in