2021-11-10, 22:45
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krutgumman
Expressen skriver oxå:
Utöver mordet på Einar utreds oxå ett mordförsök vid skjutningen. Personen var på platsen när mordet skedde…

Ja den har också diskuterats. Adel, Dumle eller vittne. Oklart. Kan fortfarande vara hopklipp av gamla nyheter eftersom dom har torka.
Citera
2021-11-10, 22:47
Medlem
De sägs att adel o dumle va tvungna att ge varsin kanin för att rädda nisse. Att adel tog fram en mille o dumle hade inte han valde o goa istället, adel blev kanske tvingad o pressad att göra det.
Citera
2021-11-10, 22:47
Medlem
mastarns avatar
Om inte aftonbladet vilseleder och kommer med gamla info... dvs att det är några andra än dumle och adel som avses...

Så mins jag ett gammalt inlägg som sa att Einár kände skyttarna...

Detta blir ju ganska intressant i förhållande till dagens uppdatering... (om inte aftonbladet vilseleder vill säga)

Ska se om jag kan hitta det, eller om någon annan har det sparat?
Citera
2021-11-10, 22:48
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSu
Sant, men tvivlar på det

Ja han har lite dåligt rykte tydligen, men vi vet ju inte. Jag vet inte i alla fall.
Citera
2021-11-10, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Kanske är det en ren tillfällighet, men kollade vilka Nisse följer (eftersom media uppger att de är folk han känner) om det fanns någon abbe eller ghost

Han följer en Salmanghost som verkar kalla sig Gorro.

Han följer även en abbebrownie

Även om de delar namnet på de som skrivits på nån youtube kanal, kan de självklart bara vara slumpen.

Adouli känns som en joker i allt detta, om man ska gå på vänskapsband, längd signalementet, region i Stockholm och kanske även om de finns någon rimlig chans i relation till brotts cv
( (FB) Känd rap-artist med liga härjar vid Mälarhöjdens IP)

Salmanghost e död han blev stampad t döds i Tensta 2020
Citera
2021-11-10, 22:50
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
De sägs att adel o dumle va tvungna att ge varsin kanin för att rädda nisse. Att adel tog fram en mille o dumle hade inte han valde o goa istället, adel blev kanske tvingad o pressad att göra det.

sägs från vem? Allchronix69 eller någon annan?
Citera
2021-11-10, 22:52
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
Var kommer detta rykte från?

Varför skulle inte dom som isåfall pressade A&D på två miljoner istället be dom prata med Einar och säga till honom att betala?

Att utpressaren skulle förvänta sig att en råtta som Dumlee har en miljon är bara skrattretande.

Nja, vet inte om jag köper det där ryktet. Skulle utpressaren försöka få sina två miljoner så borde han snarare fokuserat på att få sina två miljoner från den som faktiskt satt med bra mycket pengar, Einar.
Senast redigerad av Fricky 2021-11-10 kl. 22:54.
Citera
2021-11-10, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Det är fejk. Som alla andra som skriker Skarpnäck eller typ 24K.

Därför vi ingen fått någon länk. Han tog det vanligaste smeknamnet typ och ”Ghost”.

Killen gjorde ett misstag dock… återkommer om det.

Intressant! Vi gräver i lite olika sandlådor, 24K och detta känns extremt långsökt dock. Däremot så verkar ju deras relation med Haval varit sådär
Citera
2021-11-10, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
sägs från vem? Allchronix69 eller någon annan?
De går rykten i Husby o lite överallt, att båda skulle lägga fram en kanin
Citera
2021-11-10, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
Salmanghost e död han blev stampad t döds i Tensta 2020

Ajfan! Ursäkta, hade verkligen inte koll på att de va han.
Citera
2021-11-10, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Mindre känd.

Jovars. Men likväl mördad. Du frågade om det fanns någon annan som hade blivit mördad.
Citera
2021-11-10, 23:04
Medlem
Eviies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Ta allt med en nypa salt, som även PappasKebab skrev tidigare.

Aftonbladet har dock oftast betydligt mer källkritik jämfört med t.ex. Samnytt. (Tack och lov).

När Aftonbladet skriver "källa" så kan det vara allt från en journalist som är insatt i detta ämne till något så enkelt som ett inlägg från denna tråd. När det är en officiell källa så hänvisar dom till den, t.ex. SVT, Expressen osv.

Det är inte lagligt om en Polis delar med sig utav sekretessbelagd information till media. Jag är inte insatt i hur straffet skulle se ut, men absolut skulle det kunna leda till ett åtal om det fanns tillräckligt med bevisning.

Den minan trampade jag på och svalde allt som sanning när jag läste, samnytt alltså. Tur att jag blev upplyst av flashbackare och numer lite mer källkritisk. Vissa inlägg här kan jag tillochmed tro på rent av, det låter för bra för att inte tro på helt enkelt.

Pappaskebab’s inlägg är förövrigt en av de trevligaste och mest informativa här, även om det är spekulationer osv. Du verkar vara likadan. Det behövs mer än bara arga skribenter som tycker man är dum i huvudet av en simpel fråga. Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in