2021-11-10, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Var det någon som hittade om dessa kommentarer verkligen fanns på någon video?

Zulunet Verkar ha en egen kanal med ett 2 år gammalt klipp och säger sig heta Julius.

Om det nu finns någon substans överhuvudtaget i detta.

Jag har oxå läst dom kommentarerna men minns inte under vilket klipp.
Citera
2021-11-10, 21:53
Medlem
Eviies avatar
Jag skrev långt tillbaka om min teori att det är Dumle och Adel som gjort detta i samförstånd och att det kanske inte finns några andra GM annat än anstiftare isf.

Skrev även då och gör det igen -det är SKANDAL om polisen inte klädde av dom och skickade kläderna till NFC fortast möjligt 21/10. Men we will see about that
Citera
2021-11-10, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Rohz.
Mindre känd.
Citera
2021-11-10, 21:59
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dnGq2A/uppgifter-tva-kartlaggs-av-polis--klader-undersoks

” Men enligt Aftonbladets uppgifter jobbar polisen utifrån flera teorier – en av dem handlar om att kartlägga två personer som stod rapparen nära.
Bland annat undersöks deras kläder för tekniska spår.
Citera
2021-11-10, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kladdkaka777
Alltså, ZE är max 170. Absolut inte längre. A och D kan vara max 175 men de är inte kortare än 170

Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
På fotot från Hammarby Sjöstad ser ju Z.E ut att vara 5-10 cm kortare, men det kanske inte säger så mycket. Hittar inte bilden, men den finns här nånstans.

Edit: Skumt är ju att han klipptes bort på bilden på Dumles insta, eller om det var på Adels???
Ja exakt.. ZE är max 170, a och d är inte kortare än 170 men inte längre än 175. Det blir 5-10 cm kortare ju
Citera
2021-11-10, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Vårbynätverket kunde kidnappa Einar utan några konsekvenser på gatan då han inte hade någon specifikt gäng på hans sida.

Vårbynätverket skulle skjuta sig själva i foten om dom kidnappade Dree Low.
Har det inte med svenskhet att göra då? Svenskar är inte naturligt organiserade i klaner eller gängnätverk. Det är en kulturskillnad.
Citera
2021-11-10, 22:06
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eviie
Jag skrev långt tillbaka om min teori att det är Dumle och Adel som gjort detta i samförstånd och att det kanske inte finns några andra GM annat än anstiftare isf.

Skrev även då och gör det igen -det är SKANDAL om polisen inte klädde av dom och skickade kläderna till NFC fortast möjligt 21/10. Men we will see about that
Det hade absolut varit en skanadal om det skulle visa sig stämma, men jag kan nästan med all säkerhet garantera dig att kläderna skickats till NFC för längesedan.

Men visst, kolla på fallet om 17-åriga Wilma från Uddevalla. Vid första husrannsakan hos GM öppnade dom aldrig en svart väska som dom dokumenterade.

Det krävdes en till husrannsakan innan dom tillslut öppnade väskan för att därefter hitta hennes huvud.

Återstår att se med spänning, men jag tycker att det pekar mest åt att Aftonbladet använder gamla uppgifter pga nyhetstorska.
Citera
2021-11-10, 22:12
Medlem
Eviies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Det hade absolut varit en skanadal om det skulle visa sig stämma, men jag kan nästan med all säkerhet garantera dig att kläderna skickats till NFC för längesedan.

Men visst, kolla på fallet om 17-åriga Wilma från Uddevalla. Vid första husrannsakan hos GM öppnade dom aldrig en svart väska som dom dokumenterade.

Det krävdes en till husrannsakan innan dom tillslut öppnade väskan för att därefter hitta hennes huvud.

Återstår att se med spänning, men jag tycker att det pekar mest åt att Aftonbladet använder gamla uppgifter pga nyhetstorska.

Ja, dessa rent av inkompetenta misstag förekommer tyvärr.

En annan sak du kanske har svar på. När media förmedlar nyheter genom ”källa med insyn i fallet” t ex, eller rent krasst som nu att de enligt uppgift vet detta och detta om FaceTime samtal, vilka som är högintressanta i utredning m.m, är det då polisen som sitter och läcker info eller var sjutton kan man tänka sig att de kommer ifrån annars? Är det ens lagligt? Borde vara sekretess deluxe fram till ev åtal?
Citera
2021-11-10, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Du tänker fel. Dom begår inte misstag som S:t Einar begick. S:t Einar gjorde bort sig otaliga gånger.

Sedan även om dom tar något snedsteg så har dom sett till att ha beskydd. S:t Einar hade detta initialt innan han skämde ut folk runt omkring sig och till slut valde köra solo. T o m en härdad kriminell utan kontakter har det svårt solo om man inte känner mkt folk. Ännu svårare för en hobbykriminell studiobandit som gör ena horungegrejen efter den andra.
Det är faktiskt ingen kriminell handling att göra musik och rap. Varför skulle han ha förutsatt att de skulle kidnappa honom och knäppa honom när han inte hade gjort någonting mot någon annan till att börja med? Det hade med avundsjuka mot Einars svenska bakgrund att göra.
Citera
2021-11-10, 22:15
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Fan, nu hänger jag upp mig på hur Expressen har skrivit:

"Expressen har tidigare kunnat berätta att Einár i sällskap med två andra rappare vid tidpunkten för mordet. En av dem var rapparen Mehdi Sachit som är med i den kriminella grupperingen Dödspatrullen och dömd för grova våldsbrott och övergrepp.

Mordet misstänks vara kopplat till gängkonflikter i Stockholm. Efter dådet har Stockholmspolisen punktbevakat sex män, har Expressen tidigare kunnat berätta.

Dagen före mordet blev två andra rappare beskjutna vid en musikstudio i Sätra. Kort efter händelsen ringde Einár upp en av de andra rapparna, som då satt i en polisbil."

Dumle sade väl själv att han var med när Einar mördades, men Dumle var också en av de som blev beskjutna dagen innan i Sätra. Jävla media, blir bara sämre och sämre.
Citera
2021-11-10, 22:16
Medlem
Kanske är det en ren tillfällighet, men kollade vilka Nisse följer (eftersom media uppger att de är folk han känner) om det fanns någon abbe eller ghost

Han följer en Salmanghost som verkar kalla sig Gorro.

Han följer även en abbebrownie

Även om de delar namnet på de som skrivits på nån youtube kanal, kan de självklart bara vara slumpen.

Adouli känns som en joker i allt detta, om man ska gå på vänskapsband, längd signalementet, region i Stockholm och kanske även om de finns någon rimlig chans i relation till brotts cv
( (FB) Känd rap-artist med liga härjar vid Mälarhöjdens IP)

Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Jag har oxå läst dom kommentarerna men minns inte under vilket klipp.
Citera
2021-11-10, 22:18
Medlem
beckos avatar
https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-husrannsakan-hos-personer-som-kande-einar/
expressen skriver också om det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in