2021-11-10, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Gör jag? Blir du rädd när du får fakta presenterat?
För att citera dig helt korrekt:
Citat:
Förhoppningsvis vaccineras barn mellan 12-18 redan till hösten. Ju förr desto snabbare återgår vi till det normala.
Citat:
Det är här vaccinet har bäst utfall enligt statistiken. I åldersspannet 30-40 år är skillnaden närmast skrämmande. Mina barn tänker jag inte vaccinera.
Du tycker att andras barn ska vaccineras men inte dina egna? Ok. Hycklare.
Citera
2021-11-10, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saywhaat-
Den här var intressant

Sammanställning av Covid-19-läget

Tabellen är uppdaterad: 2021-11-10 22:09
Antal vårdtillfällen: 10 790
Antal patienter: 8 057
Ålder - medel: 60,6 (0 - 98) (min-max)
Ålder - median: 63
Kön kvinna: 2414 / 8 057 (30,0%)
Dagar från insjuknande till IVA-vård: 10,9 (0 - 152) (min-max)
Kronisk hjärt-lungsjukdom: 28,9%
Kronisk lever-njursjukdom: 6,6%
Diabetes: 25,4%
Hypertoni: 44,1%
Någon riskfaktor: 80,9%
Någon riskfaktor innefattar: barn med flerfunktionshinder, hypertoni, 65 år eller äldre, graviditet, kronisk hjärt-lungsjukdom, kronisk lever-njursjukdom, nedsatt immunförsvar, diabetes, fetma, neuromuskulär sjukdom, annan angiven riskfaktor.

https://portal.icuregswe.org/siri/en/report-table/covid-19

Ganska uppenbart vaccin till riskgrupper räcker.
Citera
2021-11-10, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Okej! Jag får leta lite mer.

Jag blir lite fundersam om de vill mörka Novavax och Valneva för att regeringen behöver bli av med det inköpta vaccinet från Pfizer. Båda de här alternativen verkar ha vissa fördelar framför mRNA och båda benämns som potentiella game changers, vilket borde få svensk media att skriva om dem. Så varför är MSM så tysta?
Stod om det i DI har jag för mig.

Ja, vi har ju en lagd order på endast 20 miljoner doser och ytterliggare 20 miljoner på option från just Pfizer.
Citera
2021-11-10, 22:35
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Jag blir lite fundersam om de vill mörka Novavax och Valneva för att regeringen behöver bli av med det inköpta vaccinet från Pfizer. Båda de här alternativen verkar ha vissa fördelar framför mRNA och båda benämns som potentiella game changers, vilket borde få svensk media att skriva om dem. Så varför är MSM så tysta?

Jag vet inte om de vill mörka, det verkar mer vara ett optionsavtal som man tecknat för säkerhets skull, man hade ju ingen aning om vilka vaccin som skulle fungera i slutändan. Dock är det ett intressant vaccin med avdödat virus och jag skulle nog hellre ta en sådan shot för att få en bredare immunitet än en spruta till av mRNA vaccinet.
Citera
2021-11-10, 22:36
Avslutad
Citat:

Varför har vi inte tillgång till Monoclonal antibodys i sverige ? det verkar vara the shit
Citera
2021-11-10, 22:36
Medlem
Citat:
Jaha. Så vad det handlar om, enligt dig, är att vi behöver identifiera den absolut jävligaste och största risken för vad t.ex. ett barn kan råka ut för - och så struntar vi i alla andra försiktighetsåtgärder med hänvisning till att "risken att någon skall drabbas av det här är försumbar jämfört med det jävligaste vi kan komma på"?

Jag håller inte med, kan jag säga.

Du tycker alltså nu att barn ska vaccineras? Hur många gånger ska du ändra dig?
Citera
2021-11-10, 22:40
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
För att citera dig helt korrekt:

Du tycker att andras barn ska vaccineras men inte dina egna? Ok. Hycklare.
Återigen; klipp inte och klistra i andras inlägg för att dra något ur den kontext något skrevs - så slipper du framstå som en substanslös tramsare.
Citera
2021-11-10, 22:45
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
[/b]
Du tycker alltså nu att barn ska vaccineras? Hur många gånger ska du ändra dig?
Du verkar ha VÄLDIGT svårt för att förstå hänvisningar till fakta utan att undvika att dra slutsatser som bygger på att det finns ett underliggande stöd för en åsikt i endera riktningen. Lite som att om jag skulle påstå att det skjuts x björnar i sverige varje år så skulle du direkt svara med "Du vill döda alla björnar!". Fascinerande, det får man säga. Jobba på det där, det är mitt råd. Det finns säkert professionell hjälp också.
Citera
2021-11-10, 22:47
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag vet inte om ni kommer ihåg Drosten-Corman rapporten från förra året som alla anti-lockdown och förnekare hänvisade till? Nåja, de sågade RT-PCR testet och menade att det inte gick att använda för att detektera sars-cov2, att det var felaktigt mm mm. Nu går Christian Drosten ut och säger att vi måste testa mer, alla måste vaccineras med tre sprutor och att man sannolikt måste begränsa folks möjligheter till kontakt. Alltså tvärtemot vad som hävdats i den här tråden. Han säger att det närmar sig katastrof i Tyskland.

https://www.thelocal.de/20211110/covid-shutdown-measures-needed-to-stop-100000-more-deaths-warns-top-german-virologist/

Hå hå ja ja, som det kan gå.

https://www.sydsvenskan.se/2021-11-10/tyskt-nodlage--rekordmanga-smittofall-igen

Citat:
Flera tyska sjukhus har den senaste tiden larmat för att avdelningarna återigen är fullbelastade. Enligt tyska myndigheter är de flesta som nu vårdas med covid-19 ovaccinerade. Cirka 67 procent av den tyska befolkningen är fullvaccinerad. Om inte vaccineringen ökar kraftigt behöver landet stängas ned igen, varnar Drosten.

– Vi måste göra något nu, säger han.

Christian Drosten tänker tvärtom gentemot Anders Tegnell. Christian Drosten vill agera så snabbt så möjligt, för att undvika tråkigheter senare. Anders Tegnells strategi har varit att vänta tills det är för sent. Senast igår visade Anders Tegnell sin motvilja mot att agera förebyggande-

Citat från Dagens Nyheter:
Om vi ändå kommer att drabbas men nu ser en lugn period, kan vi använda den tiden för att förbereda oss?

– Det är alltid den svåra frågan och vi har egentligen inte så många lärdomar sedan tidigare om det verkligen hjälper att göra saker i förväg. Men givetvis måste vi som samhälle vara berett på detta. Sjukvården måste vara beredd på att det tyvärr kan bli fler covidpatienter igen. Det kan också betyda att vi måste gå tillbaka till en del åtgärder som vi haft på plats tidigare.
Har Anders Tegnell ännu inte lärt sig att det är viktigt att i tid? Har han inte insett att det hade varit bättre att hejda återvändande skidturister från Alperna, ostället för att låta smittbärarna kliva rakt in i samhället och sprida virus?

Vem bör man ha mest tilltro till? Anders Tegnell eller Christian Drosten?
Citera
2021-11-10, 22:50
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Nu var det inte frekvensen saken gällde, utan förekomsten.

Vad är det du håller på med?
Försöker du bevisa att covid är farligt för barn eller varför spammar du tråden?
En snabb googling, rätta siffrorna om dom är fel.

Över 750 000 (42%) barn 0-14 år har antikroppar enligt mätningar i Oktober (fohm).

10 st 0-19 år har avlidit enligt socialstyrelsen till och med Oktober 2021. 5 på IVA och 5 utanför.

68 vårdtillfällen 0-14 år på IVA enligt SIR.
36 st av dom friska utan att vara i riskgrupp.

Ca: 1000 patienter i slutenvården enligt socialstyrelsen.

261 st 0-17 har fått diagnosen post-covid enligt socialstyrelsen.

Menar du på allvar att detta kan klassas som som en farlig barnsjukdom som kräver vaccination för deras egen skull?

En sjukdom där dom löper ungefär 0,13 % risk att bli så pass dåliga att dom behöver läggas in på sjukhus och 1 av 75 000 avlider.

Till och med vanliga influensan är farligare för dom så vad i helvete är det som pågår egentligen. Ett jävla hyckleri att påstå att dom ska vaccineras för sin egen skull. Jag är inte emot vaccinet generellt men här är vi nära gränsen eller över den när den gör mer skada än nytta.

Vi får inte glömma att vaccin-tekniken är oprövad och det fortfarande bara är nödgodkänt. Jaja vi får hoppas att inga obehagliga överaskningar dyker upp inom några år för alla kör på så det ryker.
Citera
2021-11-10, 22:56
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Menar du på allvar att detta kan klassas som som en farlig barnsjukdom som kräver vaccination för deras egen skull?
Har jag skrivit det någonstans? Har jag ens varit i närheten av att påstå något dylikt?

Vad jag påpekade var att personer i alla åldrar blir allvarligt sjuka.

Citat:
Personer i alla åldersgrupper blir allvarligt sjuka. Det var DET argumentet gällde och det är SÅ statistiken ser ut.

Efter att jag tillhandahålli statistik i ärendet kan vi konstatera att jag hade rätt som vanligt - personer i alla åldersgrupper blir allvarligt sjuka.
Citera
2021-11-10, 22:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Christian Drosten tänker tvärtom gentemot Anders Tegnell. Christian Drosten vill agera så snabbt så möjligt, för att undvika tråkigheter senare. Anders Tegnells strategi har varit att vänta tills det är för sent. Senast igår visade Anders Tegnell sin motvilja mot att agera förebyggande-

Citat från Dagens Nyheter:
Om vi ändå kommer att drabbas men nu ser en lugn period, kan vi använda den tiden för att förbereda oss?

– Det är alltid den svåra frågan och vi har egentligen inte så många lärdomar sedan tidigare om det verkligen hjälper att göra saker i förväg. Men givetvis måste vi som samhälle vara berett på detta. Sjukvården måste vara beredd på att det tyvärr kan bli fler covidpatienter igen. Det kan också betyda att vi måste gå tillbaka till en del åtgärder som vi haft på plats tidigare.
Har Anders Tegnell ännu inte lärt sig att det är viktigt att i tid? Har han inte insett att det hade varit bättre att hejda återvändande skidturister från Alperna, ostället för att låta smittbärarna kliva rakt in i samhället och sprida virus?

Vem bör man ha mest tilltro till? Anders Tegnell eller Christian Drosten?

Tja man kan börja med att sälja Ivermectin receptfritt över disk på apotek.

Pfizer kommer släppa sitt nya magiska antivirala piller närsomhelst nu , och som av en slump bara råkar ha exakt samma funktion som ivermectin dvs , PF-07321332 is designed to block the activity of the SARS-CoV-2-3CL protease, precis det som ivermectin gör.

https://www.youtube.com/watch?v=ufy2AweXRkc&t=16s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in