2021-11-10, 21:01
Medlem
Stones avatar
PBS just made "WATCH LIVE: Kyle Rittenhouse testifies in trial over Kenosha shooting - Day 7" video on Youtube private. I think that is very odd behavior. Is Kyle winning?
2021-11-10, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Så, varför påstår Åklagaren det då?

Kyle erkänner dessutom att han inte hade något "gun permit" för det aktuella vapnet.
Han ägde inte vapnet, hans kompis ägde vapnet, men han kunde lagligt bära vapnet.
2021-11-10, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Så, varför påstår Åklagaren det då?

Kyle erkänner dessutom att han inte hade något "gun permit" för det aktuella vapnet.

Det blir inte mer eller mindre mord baserat på vapnets legalitet.
2021-11-10, 21:03
Avstängd
Finns det rättvisa skulle han bli friad.
Fanns det dessutom lite stake och ryggrad skulle samhället rensa bort dessa löss, BLM , Antifa och alla andra galningar som terroriserar omgivningen.

..men nu är ju inte alltid utgången självklar..
2021-11-10, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Han är inte bara en idiot, han är en feg liten blekfet råtta. Och ja, du ska definitivt kunna dömas för att du är en idiot, folk döms dagligen för idiotiska saker de gjort.

Varför är han de? Vad gör honom feg?
Du låter som en rätt tyranisk, tunnelseende-människa.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Uppenbarligen klarade inte polisen av att skydda medborgarna när BLM terroriserade landet.

Om du ser någon bli misshandlad, skulle du gömma dig som en flicka eller agera för att stoppa brottet?

Kyle agerade föredömligt. Som en man. Du däremot skulle gömt dig i din ynkliga grotta. Inte undra på att det här landet våldtas av allt och alla när det består av ”män” som du.

mmm vilken man va, skjuter en obeväpnad person på en meters avstånd och sitter och sen med krokodiltårar i rätten och påstår att han var där för att ge första hjälpen hahaha, jag avskyr vänstern, jag tål inte BLM, men den här lilla blekfeta pojken ljuger.

Och vilken man va, sitter och bölar och snörvlar i rätten.
Medlem
Citat:
Att ingripa när någon är i fara eller eller försvara dig när du blir attackerad är en rättighet, men att medvetet beväpna sig med en AR-15 och ge sig ut på gatorna för att försvara affärsverksamheter du saknar anknytning till, jag köper inte det.

Han riskerade inte sitt liv för att skydda någon, han sköt en obeväpnad person på en meters håll, det är han ansvarig för.
Han hade anknytning till fastigheten.
Han sköt tre personer som: bla tidigare hotat att döda honom, slog en skateboard i huvudet på honom, försökte ta hans vapen, riktade ett vapen mot honom. Han sköt inte en "obeväpnad person".
2021-11-10, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitewin
Han ägde inte vapnet, hans kompis ägde vapnet, men han kunde lagligt bära vapnet.

Det verkar vara något som försvaret påstår, men det behöver inte vara sant för det....

Citat:
"Attorneys for Kyle Rittenhouse, who is charged with fatally shooting two people during a protest in Wisconsin last year, argued that hunting laws allowed him to carry the assault-style weapon used during the shootings."
Nu var knappast syftet att jaga den aktuella kvällen....
Medlem
Citat:
Att ingripa när någon är i fara eller eller försvara dig när du blir attackerad är en rättighet, men att medvetet beväpna sig med en AR-15 och ge sig ut på gatorna för att försvara affärsverksamheter du saknar anknytning till, jag köper inte det.

Han riskerade inte sitt liv för att skydda någon, han sköt en obeväpnad person på en meters håll, det är han ansvarig för.

Du köper det inte för att du inte är en man. Du känner inte ansvar över ditt land och dina medmänniskor. Kyle kände ett ansvar att skydda hjälplösa människor.

Han ställdes sig framför apflocken och BLM terroristerna som redan innan hade dödat över ett dussin personer. Det är att riskera sitt liv.

Vad du köper eller inte spelar ingen roll. Det är bekräftat att det var självförsvar.
Medlem
Citat:

Att försvara sig själv i USA kan aldrig vara mord. Mvh Amerikanen
2021-11-10, 21:06
Medlem
Citat:
mmm vilken man va, skjuter en obeväpnad person på en meters avstånd och sitter och sen med krokodiltårar i rätten och påstår att han var där för att ge första hjälpen hahaha, jag avskyr vänstern, jag tål inte BLM, men den här lilla blekfeta pojken ljuger.

Och vilken man va, sitter och bölar och snörvlar i rätten.

Han är 17. Han är hatad av hela landet. Han har orsakat dödsfall. Och han står inför rätta och en åklagare som vill förstöra hans liv. Jag hade varit orolig om han inte grät.

”Jag tål inte BLM”, jo tjena.
2021-11-10, 21:07
Medlem
Citat:

Nej, bara fler brott att dömas för..och längre straff. Man mesar inte till det i USA och ger mängd-rabatt som i Sverige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in