2021-11-10, 20:42
Medlem
Det är rätt så förvånansvärt att det finns så pass många i denna tråden som tycker att KR ska åka i fängelse, dödar man en pedofil (dessutom i självförsvar och även minderårig) som FEM gånger sexuellt misshandlat barn mellan 9-12 så är man en hjälte för alltid i mina ögon.
2021-11-10, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Vilket ynkligt tankesätt.

”Ingen blir skadad om vi bara låter ligister från BLM göra som dom vill.”

Om man rånar och bränner ner städer så får man vara redo att dö. Det ska vara kostsamt att vara ligist.

Så vitt jag vet så är det varken klaner, medborgargarden, minderåriga eller självutnämnda rednex som sköter den polisiära verksamhet i USA, ännu.

"My goal was to provide first aid" säger Kyle.

Med sin AR15...
2021-11-10, 20:50
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Om du dödar någon som attackerar mig, så är det inte självförsvar...men tack för omtanken.

Tycker definitivt det är en försvårande omständighet om man bär vapen olagligt.

Ingen hade dött om Kyle hålla sig hemma och inte försökt leka polis.

Påminner om ett annat fall i USA där någon utnämnt sig själv till parkeringsvakt vid mataffären, hamnade i en vad han upplevde som en "hotfull" situation, och därefter sköt ihjäl personen.

Jag förstår inte vad du menar med det första du skrev? Har du hoppat över SFI-lektionerna eller ville du bara framstå som lustig?

Det spelar fortfarande ingen roll. Enligt amerikansk lag så kan han inte bli dömd för varken mord eller dråp i detta fall. Han kunde ha haft ihjäl betydligt fler om han hade velat.
2021-11-10, 20:51
Medlem
Citat:
Så vitt jag vet så är det varken klaner, medborgargarden, minderåriga eller självutnämnda rednex som sköter den polisiära verksamhet i USA, ännu.

Med sin AR15...

Uppenbarligen klarade inte polisen av att skydda medborgarna när BLM terroriserade landet.

Om du ser någon bli misshandlad, skulle du gömma dig som en flicka eller agera för att stoppa brottet?

Kyle agerade föredömligt. Som en man. Du däremot skulle gömt dig i din ynkliga grotta. Inte undra på att det här landet våldtas av allt och alla när det består av ”män” som du.
Senast redigerad av Einzelgaenger 2021-11-10 kl. 20:53.
2021-11-10, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rep0904
Du kan ju läsa på lite innan du öppnar käften
Det finns en del människor som skippar inlägg de inte tycker om.
Sen finns det människor som tar sig tid att besvara frågeställningen eller rätta faktafel.
Men på Flashback och speciellt forum som behandlar aktuella brott, etnicitet på gärningsmän,eller på något sätt berör offersyndromet, så är det ingen brist på arga unga män med bokstavsdiagnoser.

Du var vänlig nog att be mig läsa på om fallet. Vad exakt har jag fått fel om KR-målet?
2021-11-10, 20:55
Bannlyst
Citat:

Med sin AR15...
Enligt vittnen ska KR ha stått utanför bensinstationen och kedjerökt och uttalat en önskan om att få skjuta upprorsmakare.

Är det någon här som på allvar kan säga att de hade backat KR ifall han vore Latino,svart,asiat,arab,eller valfri icke-vit etnicitet?

Något säger mig att så inte är fallet.
2021-11-10, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latinonilund
Du var vänlig nog att be mig läsa på om fallet. Vad exakt har jag fått fel om KR-målet?
För en del så blev han inte körd till Kenosia av sin mor, vapnet är inte olagligt
2021-11-10, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitewin
Det var aldrig olagligt för honom att bära vapnet

Utan att veta vad lagen säger så tycker jag det är problematiskt för en minderåring att färdas med en AR-15 mellan delstatsgränser.
(Han färdades från Illinois till Wisconsin )
2021-11-10, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitewin
För en del så blev han inte körd till Kenosia av sin mor, vapnet är inte olagligt

Så, varför påstår Åklagaren det då?

Kyle erkänner dessutom att han inte hade något "gun permit" för det aktuella vapnet.
2021-11-10, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Nu får vi urskilja lite begrepp här.

Först och främst så yrkar åklagaren på ”First degree homicide”. I det avseendet spelar det ingen roll om han fick bära vapnet eller inte. Mord är mord. Vi vet att det var självförsvar, således kommer Kyle att frias från det.

Om han fick ha vapnet eller inte har ingenting o göra med mord.

Kyle agerade föredömligt. Han såg att hans medmänniskor var i knipa och att polisen inte gjorde något, så han tog saken i sina egna händer och riskerade sitt egna liv för att skydda oskyldiga medborgare.

Om du blir rånad på stan, skulle du inte vilja att någon från allmänheten griper in och hjälper dig när polisen inte är på plats?

Att ingripa när någon är i fara eller eller försvara dig när du blir attackerad är en rättighet, men att medvetet beväpna sig med en AR-15 och ge sig ut på gatorna för att försvara affärsverksamheter du saknar anknytning till, jag köper inte det.

Han riskerade inte sitt liv för att skydda någon, han sköt en obeväpnad person på en meters håll, det är han ansvarig för.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latinonilund
Utan att veta vad lagen säger så tycker jag det är problematiskt för en minderåring att färdas med en AR-15 mellan delstatsgränser.
(Han färdades från Illinois till Wisconsin )
Vapnet lämnade aldrig Wisconsin, den var hos hans kompis Dominick Black
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Han är inte bara en idiot, han är en feg liten blekfet råtta. Och ja, du ska definitivt kunna dömas för att du är en idiot, folk döms dagligen för idiotiska saker de gjort.

Nej, man döms om man utför brottsliga handlingar. Att vara en idiot är icke av det slaget.

Men du verkar lite arg, så tror knappast logiska slutsatser är någonting du bryr du om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in