2021-11-10, 19:34
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hackneyhardcore
Varför skyller du på att smittan ökar i många länder på deltan om vaccinet funkar mot den som du påstår? Men deltan är väl muterad nu för längesen ändå? Nu måste det ju vara andra varianter som driver, skyddar bluffsprutorna mot dom också? Och vad heter den nya varianten inte hört nåt namn än!
Jag har inte skyllt på något. Däremot har jag förklarat på ett ganska ingående sätt i det inlägget varför vaccinet inte hindrar smittspridning. Vaccinet är ganska dåligt på att begränsa smitta, men bättre på att förhindra allvarligt sjukdomsförlopp.

Jag har dessutom förklarat VARFÖR på ett lättfattligt sätt.
Citera
2021-11-10, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det märks att du inte har en susning om vad du talar om då virus inte kan mutera utan en värdcell. Dina uppgifter är därmed högst sensationella och kanske renderar ett nobelpris för dig. Utveckla ditt svar!
Nu är det ju inte så svart eller vitt som du tror. Virus kan mutera när de försöker ta sig in i cellen och även med skydd så kan en del virus ta sig in i celler ibland två samtidigt vilket också leder till mutation.
Citera
2021-11-10, 19:39
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Varför skyller du på att smittan ökar i många länder på deltan om vaccinet funkar mot den som du påstår?

För att deltan producerar 1000 gånger fler viruspartiklar. D.v.s det är inte vaccinet det är fel på utan dosen.
Citera
2021-11-10, 19:45
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Varför tror du man använder N95 inom sjukvården i situationer där covid-19 misstänks?

För att man anser att de skyddar tillräckligt bra. Jag gissar att personen som skrev inlägget du svarade på menade att N95 inte är 100%. Vilket stämmer. Däremot behövs väldigt många viruspartiklar för att smitta en person och det är ganska osannolikt att tillräckligt många slipper igenom ett N95-filter om de inte nyser rakt på masken.
Citera
2021-11-10, 19:50
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ja höj dosen av detta nödgodkända vaccin som visat sig ge biverkningar som DÖD. Jättebra idé kom du på det själv? Och dom kanske ska börja vaccinera med AZ och moderna igen också? Kanske höja dosen lite jaaaaa...

Vi bestämde oss för att ge en tredje dos istället för att höja dosen vilket är det förnuftiga alternativet, i synnerhet när Moderna sänkte sin dos. Jag noterar också att du inte verkar ha koll på hur många som dött av covid i jämförelse med vaccinet. Det var drygt 10 gånger fler som upplevde bieffekter av placeboelementet i vaccinstudierna än av vaccinet. Du är ett exempel på den här effekten.
Citera
2021-11-10, 19:50
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jo du skrev att smittan ökar för att deltan dominerar. Jaha och? Deltan har ju funnits väldigt länge. Allvarligt sjuka och dör gör 82+ åringar till 97% yngre får en förkylning så ja jättebra att ta 3e dosen redan inom ett år sen 1a sprutan, fungerar så bra helt enligt plan!
Nej, det är inte så statistiken ser ut världen över.

Allvarligt sjuk blir man i alla åldrar.
Citera
2021-11-10, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Varför är det dumt tycker du?

Han säger ju själv att vaccinet inte gör nån nytta i och med att dom vaccinerade behöver skyddas.

Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Mycket märkligt uttalande.. Om man är efterbliven och inte förstår det självklara i det han säger..

Onödig kommentar. Det är väl snarare tvärtom att dom ovaccinerade behöver skyddas från viruset.

Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
För att deltan producerar 1000 gånger fler viruspartiklar. D.v.s det är inte vaccinet det är fel på utan dosen.

Vaccinet skyddar emot producerandet av spikproteiner som orsakar dom svåra symptomen. Själva smittan skyddar det inte emot ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0

Så kan man inte generalisera. Det är stor övervikt för gamla, överviktiga och undernärda bland dom allvarligt sjuka.
Citera
2021-11-10, 20:04
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Så kan man inte generalisera. Det är stor övervikt för gamla, överviktiga och undernärda bland dom allvarligt sjuka.
Huruvida det är en "övervikt" för gamla är irrelevant. Personer i alla åldersgrupper blir allvarligt sjuka. Det var DET argumentet gällde och det är SÅ statistiken ser ut.
Citera
2021-11-10, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0

Ja det blir man och så har det alltid varit och kommer alltid vara i framtiden också. Tyvärr barn får cancer och unga människor drabbas av hjärtattacker och hjärnblödning varje dag året runt i hela världen. Alls kan bli sjuka i vad som helst när som helst oavsett ålder. Tyvärr!
Citera
2021-11-10, 20:06
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
För att man anser att de skyddar tillräckligt bra. Jag gissar att personen som skrev inlägget du svarade på menade att N95 inte är 100%. Vilket stämmer. Däremot behövs väldigt många viruspartiklar för att smitta en person och det är ganska osannolikt att tillräckligt många slipper igenom ett N95-filter om de inte nyser rakt på masken.

Jag köpte in N-95 innan smittan ens officiellt spridits utanför Kina och jag köpte dem ifrån Kina
Citera
2021-11-10, 20:22
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vaccinet skyddar emot producerandet av spikproteiner som orsakar dom svåra symptomen. Själva smittan skyddar det inte emot ändå.

Nej. Vaccinet skyddar delvis mot infektion och väldigt bra mot svår sjukdom. D.v.s det är ett slags naturligt skydd mot ett virus som vi inte har något naturligt skydd mot. Om du inte är vaccinerad är du betydligt mer i riskzonen att bli smittad, mer än dubbelt även efter 5 månader efter vaccination.
Citera
2021-11-10, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Men det finns väl kanske en logik i att eftersom vaccinationen minskar risken för allvarlig sjukdom och död, så vill man kanske inte ha ovaccinerade rännande hur som helst och riskera att smittas eller?

Ska tillägga att jag inte har tagit ställning till det själv i större utsträckning. Ska nog tilläggas att jag nog inte bryr mig om de gör det eller inte.

Okej jag förstår. Man undrar om alla i samhället måste vaccinera sig för att massvaccineringen ska fungera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in