Citat:
Det er en hypotese god som noen kanskje. Jeg tror aksjonen var planlagt utført når TH vanligvis drar på jobb. Bil observert 07.56.
Dette ble som kjent en umulighet, da TH ikke reiste før en time senere. Bil 08.56
Planen var altså å utføre dette før avtalen med elektrikeren slik at han dumpet opp i dette og tilkalte politiet. Polititet hadde kanskje først rykket inn med beskjedne midler, men dette ville straks endret seg når de ble gjort kjent med hva som hadde skjedd. Flere tilkalles, i løpet av dager kanskje helikoptre, bikkjer og ikke minst media på plass.
Vi er gjort kjent med Fru Hagens skjebne om så skulle skje. Jeg tror Bitcoin kode 3, om jeg ikke husker feil, hadde ramlet inn innen helgen var endt dersom noen andre enn TH hadde ankommet stedet og tilkalt politiet.
Da er man ikke lengre i behov av kryptorigget, som vi vet senere kun er tatt sporadisk i bruk.
Elektrikeren dukket som kjent ikke opp og andre planer kan ha blitt lagt for å påkalle oppmerksomhet rettet mot huset/åstedet.
Dette ble som kjent en umulighet, da TH ikke reiste før en time senere. Bil 08.56
Planen var altså å utføre dette før avtalen med elektrikeren slik at han dumpet opp i dette og tilkalte politiet. Polititet hadde kanskje først rykket inn med beskjedne midler, men dette ville straks endret seg når de ble gjort kjent med hva som hadde skjedd. Flere tilkalles, i løpet av dager kanskje helikoptre, bikkjer og ikke minst media på plass.
Vi er gjort kjent med Fru Hagens skjebne om så skulle skje. Jeg tror Bitcoin kode 3, om jeg ikke husker feil, hadde ramlet inn innen helgen var endt dersom noen andre enn TH hadde ankommet stedet og tilkalt politiet.
Da er man ikke lengre i behov av kryptorigget, som vi vet senere kun er tatt sporadisk i bruk.
Elektrikeren dukket som kjent ikke opp og andre planer kan ha blitt lagt for å påkalle oppmerksomhet rettet mot huset/åstedet.
Må si jeg har vanskelig for å tro at ytterdøren i S4 har stått på vidt gap, fra TH dro på jobb like over 9. Dyr kunne kommet inn. Hunder. Eller folk som lufter hunder har gått forbi, hunder kunne ha dratt i båndet og varslet. Katter. Det finnes sikkert katter i nabolaget. Rotter og mus. Nei. Æsj.
Som nevnt tidligere, det burde gå an å lese av strømmåleren om ytterdøren sto åpen fra litt over ni til halv to. Vel tre timer, oppimot tre og en halv time.
Jeg husker at TH la merke til bakhonet, som skal ha ligget "litt diagonalt" foran ytterdøren, dørmatten lå skjevt, og at "alle lysene sto på" fordi de pleide visst ikke det. Det han skal ha fortalt selv.
Dette slepesporet burde vel ha luktet, men kanskje ikke om ytterdøren sto åpen? Ville vært lettere å overse kanskje?
Kan hende du er inne på noe. Det kommer også an på hva TH har fortalt. Om ytterdøren virkelig sto åpen er det vel ingen grunn for han til å lyve om dette for politiet.
Å ikke fortelle noe om ytterdøren var låst eller ulåst, er muligens mediestrategi fra politiets side. Informasjon som ikke skal offentliggjøres. Av en eller annen grunn.
Ja hvem vet. Det er lyst utenfor Futurum da Lue-mannen spaserte forbi 07:36 normaltid.
Det ser ihvertfall slik ut. Men video-opptakene som er offentliggjorte er nok behandlet for å bli så klare og tydelige som mulig.
Så det er vanskelig å si uten å ha sett ubearbeidede originalopptak. Og de får vi nok ikke se før under straffesaken som vil komme.