Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Lydprøvene tyder på at ytterdøren ble låst opp eller igjen, eller begge deler, under nødsamtalen med politiet.
TH lyver om hva han gjorde da han kom hjem. Det er litt av et mysterium det her. Hva skjedde egentlig.
Det er 24 minutter mellom Lue-mannen og Telefon-mannen. Lyset ser likt ut. Det er jo avhengig av værforhold og skydekke, hvor raskt det lysner når solen står opp.
Videoene jeg helst ville ha sammenlignet er 07:56 bilen langs gangveien. Og Telefon-mannen som går forbi Futurum 08:00.
Og så sto døren åpen helt til TH kom hjem ca 13:30. Har ikke tenkt på den muligheten engang.
Hvordan er det med innsyn? Ville forbipasserende langs gangveien ha sett at ytterdøren i S4 sto åpen? Er forholdene på stedet slik at folk måtte ha gått inn på gårdsplassen for å se at ytterdøren er åpen?
Kan det tenkes at AE trodde at elektrikeren skulle komme ca 10:00, men så ringte elektrikeren i stedet, det hadde kanskje oppstått noe uforutsett, og elektrikeren måtte utsette avtalen.
Så, planen kan ha vært at elektrikeren, eventuelt tilfeldig forbipasserende, skulle oppdage åpen dør og varsle politiet.
Hvis kidnappingen hadde blitt kjent samme dagen, ville det ha oppstått et helt annet trykk med falske løsepengekrav. Løsepengebrevet truer med opplasting av drapsvideo på internett, og frir derved til terrororganisasjoner. Pluss at alle hackere og netthaier som ville ha bidratt til å plage politiet og forstyrre etterforskningen.
Det er noe å tenke på.
Det er en hypotese god som noen kanskje. Jeg tror aksjonen var planlagt utført når TH vanligvis drar på jobb. Bil observert 07.56.
Dette ble som kjent en umulighet, da TH ikke reiste før en time senere. Bil 08.56
Planen var altså å utføre dette før avtalen med elektrikeren slik at han dumpet opp i dette og tilkalte politiet. Polititet hadde kanskje først rykket inn med beskjedne midler, men dette ville straks endret seg når de ble gjort kjent med hva som hadde skjedd. Flere tilkalles, i løpet av dager kanskje helikoptre, bikkjer og ikke minst media på plass.
Vi er gjort kjent med Fru Hagens skjebne om så skulle skje. Jeg tror Bitcoin kode 3, om jeg ikke husker feil, hadde ramlet inn innen helgen var endt dersom noen andre enn TH hadde ankommet stedet og tilkalt politiet.
Da er man ikke lengre i behov av kryptorigget, som vi vet senere kun er tatt sporadisk i bruk.
Elektrikeren dukket som kjent ikke opp og andre planer kan ha blitt lagt for å påkalle oppmerksomhet rettet mot huset/åstedet.