2021-11-07, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Hva er det dere babler om, syklisten gjenkjente seg selv og meldte seg for politiet, dessuten var det snø her og der og dette var den første dagen med snø.

Videoen er autentisk så hvorfor prøve å dra det i tvil.

Min unnskyldning er at jeg blir så lett revet med. Ikke at jeg føler jeg behøver unnskylde denne siden av meg selv egentlig. Det er en egenskap ved meg selv jeg verdsetter til tider.
Citera
2021-11-07, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Lydprøvene tyder på at ytterdøren ble låst opp eller igjen, eller begge deler, under nødsamtalen med politiet.

TH lyver om hva han gjorde da han kom hjem. Det er litt av et mysterium det her. Hva skjedde egentlig.

Det er 24 minutter mellom Lue-mannen og Telefon-mannen. Lyset ser likt ut. Det er jo avhengig av værforhold og skydekke, hvor raskt det lysner når solen står opp.

Videoene jeg helst ville ha sammenlignet er 07:56 bilen langs gangveien. Og Telefon-mannen som går forbi Futurum 08:00.

Og så sto døren åpen helt til TH kom hjem ca 13:30. Har ikke tenkt på den muligheten engang.

Hvordan er det med innsyn? Ville forbipasserende langs gangveien ha sett at ytterdøren i S4 sto åpen? Er forholdene på stedet slik at folk måtte ha gått inn på gårdsplassen for å se at ytterdøren er åpen?

Kan det tenkes at AE trodde at elektrikeren skulle komme ca 10:00, men så ringte elektrikeren i stedet, det hadde kanskje oppstått noe uforutsett, og elektrikeren måtte utsette avtalen.

Så, planen kan ha vært at elektrikeren, eventuelt tilfeldig forbipasserende, skulle oppdage åpen dør og varsle politiet.

Hvis kidnappingen hadde blitt kjent samme dagen, ville det ha oppstått et helt annet trykk med falske løsepengekrav. Løsepengebrevet truer med opplasting av drapsvideo på internett, og frir derved til terrororganisasjoner. Pluss at alle hackere og netthaier som ville ha bidratt til å plage politiet og forstyrre etterforskningen.

Det er noe å tenke på.

Det er en hypotese god som noen kanskje. Jeg tror aksjonen var planlagt utført når TH vanligvis drar på jobb. Bil observert 07.56.

Dette ble som kjent en umulighet, da TH ikke reiste før en time senere. Bil 08.56

Planen var altså å utføre dette før avtalen med elektrikeren slik at han dumpet opp i dette og tilkalte politiet. Polititet hadde kanskje først rykket inn med beskjedne midler, men dette ville straks endret seg når de ble gjort kjent med hva som hadde skjedd. Flere tilkalles, i løpet av dager kanskje helikoptre, bikkjer og ikke minst media på plass.

Vi er gjort kjent med Fru Hagens skjebne om så skulle skje. Jeg tror Bitcoin kode 3, om jeg ikke husker feil, hadde ramlet inn innen helgen var endt dersom noen andre enn TH hadde ankommet stedet og tilkalt politiet.

Da er man ikke lengre i behov av kryptorigget, som vi vet senere kun er tatt sporadisk i bruk.

Elektrikeren dukket som kjent ikke opp og andre planer kan ha blitt lagt for å påkalle oppmerksomhet rettet mot huset/åstedet.
Senast redigerad av Kokadu 2021-11-07 kl. 22:13. Anledning: Tillegg
Citera
2021-11-07, 21:54
Medlem
Slettsnokens avatar
TH har alibi fra 0906, samme minutt som det ringes fra AE’s telefon til eldstedatter, avbrutt etter 6 sekunder. 4 minutter etter sendes en sms om at hytteturen er utsatt og 4 minutter senere ringes 0914- telefonen

Nøyaktig 1 time etter anropet som ble avbrutt ringer TH til AE’s telefon to ganger med ett minutts mellomrom, etter andre anrop ligger telefonen helt i ro til politiet finner den.

At han har alibi fra 0906 forteller ingenting om at han ikke kan ha drept AE i tiden før dette. Å flytte drapstidspunktet frem til et alibi er nokså genialt, og sikkert noe han har grublet på i mange år.
Citera
2021-11-07, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Ja det blir for mye som må klaffe i en slik hypotese. Hva om politiet på bensinstasjonen eller i Sloraveien, ba om å få se i bagasjerommet ?
Helt utrolig at ikke bilen hans ble sjekket samme dag, også med tanke på DNA. Dette ble gjort etter at bilen var solgt og overtatt av ny eier, hvis jeg husker riktig. De fant ingenting av interesse da, og om de hadde sjekket samme dag AEH forsvant, tror jeg ikke det ville vært noe mer å finne. Men da kunne i hvert fall en ting blitt sjekket ut av saken.
Citera
2021-11-07, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Helt utrolig at ikke bilen hans ble sjekket samme dag, også med tanke på DNA. Dette ble gjort etter at bilen var solgt og overtatt av ny eier, hvis jeg husker riktig. De fant ingenting av interesse da, og om de hadde sjekket samme dag AEH forsvant, tror jeg ikke det ville vært noe mer å finne. Men da kunne i hvert fall en ting blitt sjekket ut av saken.

Det var TH`s status som gjorde at politiet gjorde mange feil i startfasen, han var jo kongen av Lørenskog.
Citera
2021-11-07, 23:57
Medlem
Citat:
Det var TH`s status som gjorde at politiet gjorde mange feil i startfasen, han var jo kongen av Lørenskog.
Så du mener anonyme, mediesky, "hater å være i søkelyset"-TH blir kategorisert som kongen av Lørenskog? Hadde du spurt om noen i Lørenskog visste hvem "kongen av Lørenskog" er, tror jeg ikke noen hadde kommet på at det kunne være ham. Du mener også at politiets profesjonalitet strekker seg til å gjøre jobben sin når det kommer til mindre bemidlede, lavere på rangstigen-kriminelle? Lite tiltro til politiet, du da. Status-frykten forsvant i så fall så fort siktelsen var et faktum, med beslagleggelse av hjem og hytter i flere uker/måneder...
Senast redigerad av univers123 2021-11-08 kl. 00:08.
Citera
2021-11-08, 00:05
Medlem
Citat:
Så du mener anonyme, mediesky, "hater å være i søkelyset"-TH blir kategorisert som kongen av Lørenskog? Hadde du spurt om noen i Lørenskog visste hvem "kongen av Lørenskog" er, tror jeg ikke noen hadde kommet på at det kunne være ham. Du mener også at politiets profesjonalitet strekker seg til å gjøre jobben sin når det kommer til mindre bemidlede, lavere på rangstigen-kriminelle? Lite tiltro til politiet, du da.

Status har alt å bety, det er bare å se på alle politikerne som slipper straff pga sin status.
Citera
2021-11-08, 00:09
Medlem
Citat:
Status har alt å bety, det er bare å se på alle politikerne som slipper straff pga sin status.
Vet ikke om noen, har du noen eksempler?
Citera
2021-11-08, 00:16
Medlem
Citat:
Vet ikke om noen, har du noen eksempler?

Støre fikk malt huset sitt svart, Stoltenberg leide svart dagmamma.
Jeg kunne ramset opp hundrevis av saker, men det er OT i denne tråden.

Dette er ikke et fenomen som begrenser seg til norge men det er et problem over hele verden at
status skal bety noe i kriminalsaker.
Citera
2021-11-08, 00:22
Medlem
Citat:
Støre fikk malt huset sitt svart, Stoltenberg leide svart dagmamma.
Jeg kunne ramset opp hundrevis av saker, men det er OT i denne tråden.

Dette er ikke et fenomen som begrenser seg til norge men det er et problem over hele verden at
status skal bety noe i kriminalsaker.
Har inntrykk av at de fleste i Norge behandles noenlunde likt, selv om situasjonen i andre deler av verden er en ganske annen. Når det kommer til alvorlige saker som kidnapping/drap, kan jeg ikke tro/håpe at status utgjør noen forskjell. I tilfellet her, hadde det jo bare vært for å sjekke TH ut av saken som potensiell kone"fjerner" i form av å være partner i saken. Advokaten hans informerte ham tidlig at han nok ville bli ansett som mistenkt pga. partnere generelt ofte er skyldige hvis kona forsvinner. Dette var TH inne forstått med, så tenker han hadde nok vært mer fornøyd med at bilen ble sjekket, enn at de glemte det vekk.
Senast redigerad av univers123 2021-11-08 kl. 00:26.
Citera
2021-11-08, 00:52
Medlem
Citat:

Folk som har god status har bedre råd til en god advokat enn en normal gjennomsnittsperson.
Citera
2021-11-08, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Det er kun tre måter å komme videre i denne saken:

1. Finn Futurum mannen som snur på kamera. Denne personen har med saken å gjøre.

2. Finn ut hvor de 10 mill TH overførte tok veien. Eller, spor opp Tor mailen, Huobi vekslingen. eller hvem betalte for Nor VPN.

3. Finn denne Ås BMW. Få personer forstår hvor sjelden denne røde x3 er. Bilen som er en X3 facelift "G01" kom ny i 2017. Det kan også være tilfelle at den er solgt ny sent i 2016, da neste årsmodell ofte kommer på slutten av året i forveien.

Så litt fakta:
Det er KUN 12 stk røde X3 registrert hos Statens Vegvesen i 2016, 2017 og 2018. Ingen er vraket eller avregistrert. Ni av bilene er 2016 modeller (to av disse 2016 mod er registrert sent på året, og kan derfor være aktuelle). Tre av bilene er 2017 modeller og er derfor aktuelle. NULL røde er registrert i 2018.

Altså, dersom disse to kvinnene i Ås har mistolket situasjonen, og det var en helt vanlig hverdagslig hendelse de var vitne til, så må må det være en av disse tolv bilene de har sett. Kort å godt, fordi det finnes ikke flere røde BMW X3 med facelift G 01 karrosseri i Norge.

Jeg tipper det var ingen av disse tolv Norske de så, jeg tror bilen var utenlandsk. Dersom det er tilfelle, så blir jo denne Ås observasjonen enda mere mistenkelig. Hva gjør en utenlandsk BMW i Ås akkurat denne dagen, med tilgriset / uleselig reg.nr, med maskerte personer i forsetene, og ei desperat dame i baksetet?

En skal også merke seg at vitne sier at bilen hadde ett hvitt / grått bensinlokk med en markert logo på. Dette er en ultraskjelden detalj. Se her dette er en identisk bil og identisk bensinlokk: https://imgur.com/a/JkQ6DHV
Ja til 1 og 2. Ser litt ung ut denne futurummannen. Ingen kompis av th.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in