2021-11-10, 17:50
  #4969
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Gamla nyheter

Nu skrev jag svar på vad som hände sista månaden

Varför slösar du så många ord på gamla nyheter.

Vad hände senaste månaden, länk tack.
2021-11-10, 18:16
  #4970
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ja man kan se längre än så. Det hela hänger på hur långt håret är på personen. Så om personen är långhårig och inte har klippt sig på ett år, ja då kan man se ett år tillbaka.

Du ville ha en länk på detta eftersom du inte vill leta upp det. Här har du en länk som kommer upp bland de första när man söker på detta:
https://helagotland.se/samhalle/vi-kan-se-om-personen-tagit-droger-15044318.aspx

Jag ger dej rätt i att det kan syns i hår ända upp till ett år, fast nu när jag läst lite i FUP, så blir vår disskussion kring det lite av akademiskt intresse, för utgångspunkten var att man kunde se att Lydia varit drogfri hela året, Det kan man inte utifrån provet som togs vid anhållandet för det var ett urinprov enligt FUP, jag kan heller inte hitta nåt i nån annan journal att en håranalys skulle vart gjord.
Jag kan inte påstå tvärsäkert att hon tagit droger under året , vilket jag heller inte påstått
men du kan heller inte påstå tvärsäkert att hon inte gjort det, i alla fall inte genom att hänvisa till de drogtester som du gjorde i ditt inlägg
2021-11-10, 18:57
  #4971
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Är det bara för vi frågasätter dig?
Och precis så är det fast tvärtom för mig... Att försöka smutsa ner en mördad man och hitta (som jag ser det)
En ursäkt och förmildrande omständighet hos en kvinnlig mördare som jag VET saknar normala spärrar.

Nej, jag har absolut ingenting emot att bli ifrågasatt.

Men när ni helt utan hämningar verkligen öser ut ert hat, försöker att göra en hel hönsgård av, möljigen en pytteliten fjäder (inte ens den kan ni bevisa med fakta), smutskastar L å det grövsta, på löjligaste och töntigaste grundskolemaner, och även andra trådskribenter, så blir jag fundersam och förbannad.

För L har också barn och anhöriga, som på sätt och vis kanske blivit värre drabbade. För BOs anhöriga och vänner får sympatier vart de än går, men Ls anhöriga blir kanske särbehandlade på ett otäckt vis (barnen plötsligt mobbade i skolan, deras bästis kanske inte vill leka med dem längre, det tisslas och tasslas bakom deras rygg, osv). Detta behöver inte späs på med en massa helt ogrundat fyllekärringskvaller!

I de allra flesta andra mordtrådar brukar man inte dra in GMs barn och anhöriga, utom när de eventuellt också kan misstänkas för att ha deltagit i GMs brott på ett eller annat vis. Så är ju inte alls fallet här.

Och eftersom Tingsrätten bedömt L som fullt psykiskt frisk, så undrar man ju vad det var som fick det att brista så katastrofalt den där kvällen. L har ju en slags "vana" att separera, utan att skjuta sina ex, så vad var det som hände denna gång.
__________________
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2021-11-10 kl. 19:34.
2021-11-10, 19:09
  #4972
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
L hade läst in gymnasiebehörigheten som fordrades för att bli antagen på SLU, vilket hon också blev. Det är ingen skrattmatch att läsa in både allmän och särskild behörighet. Många avstår därför. L hade även dyslexi vilket ytterligare försvårade det hela. L tycks därför varit väl motiverad att ändra på sitt liv.

Du drar upp en summering av hela hennes liv, många tycks fastna där. I de journalhandlingar som helt felaktigt blev offentliga. Den tid som är relevant är den som gällde från att de träffades till mordet inträffade. Den tid som troligen kan ha påverkat att mordet inträffade.

Hur mådde E under denna tid? Båda deras mående påverkade givetvis hur deras korta relation kunde ta denna ände med förskräckelse. Enligt grannarna var dom tysta och lugna, perfekta grannar förutom de senaste veckorna. Förändring i beteende tyder på att något inträffat i relationen.


Då var nog L snarare i en uppåtgående spiral när hon träffade på E!
2021-11-10, 19:31
  #4973
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Läs Fup och obduktionen så ser du att alkohol problem sen 22 har han inte haft. Sånt sätter sina spår på organ

Men ditt syfte här har ju blivit solklart- smutskasta och victim blam:a en mördad 4 barns far


Nej, E var lite för ung för att alkoholism "måste" synas på organen. Nu vet jag inte när han var på behandling och då höll sig nykter, eller hur länge, men ex levern (som det är frågan om vid missbruk) så kan den läka sig själv, om vederbörande blir "ren" ett tag!

Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Jag undrar fortfarande vilka som är fyllkärringar? När du får slut på ord blir du pinsam.
Skriver man något sådant till dig ska du anmäla 😂
Funderar på om jag ska anmäla ditt inlägg för att du kallar folk som inte är av samma åsikt som dig fyllkärringar..


OffT:

Ni är ju pinsamma hela tiden! Och ni har ju inga åsikter, bara en massa tröttsamt skitsnack, utan en endaste uppbackning av fakta!

Jag vet faktiskt inte vad du pratar om, jag har inte anmält någonting! Å andra sidan är det min fulla rätt att anmäla inlägg om jag anser att de bryter mot Flashbacks regler.

Hotar du mig med en anmälan? Eller vad menar du?

Det är emot Flashbacks regler att hota någon, du bör nog läsa igenom regelverket!

Förstår du inte hur pinsam du är?
2021-11-10, 19:36
  #4974
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför slösar du så många ord på gamla nyheter.

Vad hände senaste månaden, länk tack.

Driver du?
Jag skrev ju om sista månaden
2021-11-10, 19:38
  #4975
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, jag har absolut ingenting emot att bli ifrågasatt.

Men när ni helt utan hämningar verkligen öser ut ert hat, försöker att göra en hel hönsgård av, möljigen en pytteliten fjäder (inte ens den kan ni bevisa med fakta), smutskastar L å det grövsta, på löjligaste och töntigaste grundskolemaner, och även andra trådskribenter, så blir jag fundersam och förbannad.

För L har också barn och anhöriga, som på sätt och vis kanske blivit värre drabbade. För BOs anhöriga och vänner får sympatier vart de än går, men Ls anhöriga blir kanske särbehandlade på ett otäckt vis (barnen plötsligt mobbade i skolan, deras bästis kanske inte vill leka med dem längre, det tisslas och tasslas bakom deras rygg, osv). Detta behöver inte späs på med en massa helt ogrundat fyllekärringskvaller!

I de allra flesta andra mordtrådar brukar man inte dra in GMs barn och anhöriga, utom när de eventuellt också kan misstänkas för att ha deltagit i GMs brott på ett eller annat vis. Så är ju inte alls fallet här.

Och eftersom Tingsrätten bedömt L som fullt psykiskt frisk, så undrar man ju vad det var som fick det att brista så katastrofalt den där kvällen. L har ju en slags "vana" att separera, utan att skjuta sitt ex, så vad var det som hände denna gång.

Skulle tro att det är värre för dom att veta att sin egen mamma är en mördare än att bry sig om vad kompisar tycker och tänker?
självklart är det synd om hennes familj med men det är ju ändå hon som gjort detta mot dom (dem?) (mot bådas familjer och vänner)

och fyllekärringskvallra går bra när det gäller E och hans familj?
2021-11-10, 19:45
  #4976
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Jag ger dej rätt i att det kan syns i hår ända upp till ett år, fast nu när jag läst lite i FUP, så blir vår disskussion kring det lite av akademiskt intresse, för utgångspunkten var att man kunde se att Lydia varit drogfri hela året, Det kan man inte utifrån provet som togs vid anhållandet för det var ett urinprov enligt FUP, jag kan heller inte hitta nåt i nån annan journal att en håranalys skulle vart gjord.
Jag kan inte påstå tvärsäkert att hon tagit droger under året , vilket jag heller inte påstått
men du kan heller inte påstå tvärsäkert att hon inte gjort det, i alla fall inte genom att hänvisa till de drogtester som du gjorde i ditt inlägg

Ja jag har hört att det klipptes bort lite hår för analys, men tycker samtidigt att det borde ha stått i FUP i så fall.
Men det är ju ändå som så att hon varit drogfri det senaste året efter alla prover som tagit på henne fram till kvällen.
Se, vi lär oss något nytt varje dag.
2021-11-10, 19:46
  #4977
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Skulle tro att det är värre för dom att veta att sin egen mamma är en mördare än att bry sig om vad kompisar tycker och tänker?
självklart är det synd om hennes familj med men det är ju ändå hon som gjort detta mot dom (dem?) (mot bådas familjer och vänner)

och fyllekärringskvallra går bra när det gäller E och hans familj?

Ja hon har gjort det "mot sina barn". Men det rättfärdigar inte andra till att reta och avsky Lydia barn. Dom är ju trots allt också totalt oskyldiga.
2021-11-10, 19:47
  #4978
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Driver du?
Jag skrev ju om sista månaden

Sorry, men det har du inte alls gjort.
2021-11-10, 19:52
  #4979
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ja hon har gjort det "mot sina barn". Men det rättfärdigar inte andra till att reta och avsky Lydia barn. Dom är ju trots allt också totalt oskyldiga.


aah ok då förstår jag!
Det är helt ok att smutskasta E för alla tycker ändå så synd om familjen men inget dumt får absolut sägas om Lydia för då blir hennes barn retade i skolan.

tack för klargörandet.
2021-11-10, 19:53
  #4980
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
aah ok då förstår jag!
Det är helt ok att smutskasta E för alla tycker ändå så synd om familjen men inget dumt får absolut sägas om Lydia för då blir hennes barn retade i skolan.

tack för klargörandet.

Var skrev jag det?
Kan du vara vänlig att förklara det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in