2021-11-10, 17:32
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finansvargen
Ebba är en manslukerska. Hon lurade Torbjörn med sin kvinnliga charm och så snart pappren var påskrivna blev hon sitt vanliga otäcka jag igen.

Hon lurade Esbjörn i en fälla där hon fick vara ensam med honom, hon såg till att ingen fanns närvarande när hon lurade honom.

Vem köper hus utan vittnen av en så gammal man???

Och henne försvarar du? Din elaka häxa! Men det var väl väntat, men tack för ditt inlägg, du visar att kvinnlig rösträtt ska bort!!!

Nej, kvinnor går inte att lita på men se till att inte vara ensamma med äldre män så ska det nog gå bra.

Hoppas Torbjörn får upprättelse i hovet.

Tack för ett otroligt korkat inlägg som är på en så låg nivå att det knappast är värt att bemöta. Hur vore du om du exempelvis tog reda på vad gubben heter? I varje fall heter han inte Torbjörn utan Esbjörn. Det borde du sett om du kollat i media eller inläggen i denna tråd.

Och upprättelse i hovet???? Hovet har väl inget att gör med fastighetsaffären. Svea Hovrätt däremot som gubben genom sitt nya ombud skall göra ett sista flämtande försök att överklaga hos.

Lägg av med att skriva skitinlägg och dra något gammalt över dej och skäms.
2021-11-10, 17:49
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Här kommer en samling filer som kompletterar allt som hänt i ärendet sedan förlikningen den 8/10-2021, en intressant sak är tjänsteanteckningen som görs i aktbilaga 172 när E*björns ångerbrev har kommit in (aktbilaga 171), Tingsrätten ber advokat Berg att säkerställa att det inte föreligger några hinder att fatta en dom i saken och Berg försäkrar att inga hinder föreligger, han talar om att E*björn ångrar att han skickade ångerbrevet.

Majkgård är verkligen en "pain in the ass", det är hon som piskar E*björn.

https://anonfiles.com/v6R2aeU0u7/2021-11-10_1038_T_8555-20_zip
Så domen överklagas inte, senaste spektaklet blev det inget av.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-11-10 kl. 17:53.
2021-11-10, 17:50
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Tack för filerna!

Esbjörn kommer säkert att hävda att han blev pressad att ångra att han skickade ångerbrevet.
2021-11-10, 17:58
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Så domen överklagas inte, senaste spektaklet blev det inget av.

Mja, Hovrätten måste avvisa den överklagan som lämnades in den sista dagen det var möjligt men chansen/risken att Hovrätten ger ett prövningstillstånd är lika med noll så Ebba Busch kan lugnt planera för den gigantiska renovering som måste till för att rädda huset.

Troligtvis får hon lagfarterna den här veckan, fastighetsinskrivningen har ju nio eller tio dagars eftersläpning men de borde vara igång med Ebba Buschs ärende nu, den inkom ju den 21/10-2021.
2021-11-10, 18:01
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Mja, Hovrätten måste avvisa den överklagan som lämnades in den sista dagen det var möjligt men chansen/risken att Hovrätten ger ett prövningstillstånd är lika med noll så Ebba Busch kan lugnt planera för den gigantiska renovering som måste till för att rädda huset.

Troligtvis får hon lagfarterna den här veckan, fastighetsinskrivningen har ju nio eller tio dagars eftersläpning men de borde vara igång med Ebba Buschs ärende nu, den inkom ju den 21/10-2021.
När jag läser Esbjörn inlägg, får jag mer intryck av han inte är nöjd över detaljerna kring avtalet, inte avtalet i sig.
2021-11-10, 18:12
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
När jag läser Esbjörn inlägg, får jag mer intryck av han inte är nöjd över detaljerna kring avtalet, inte avtalet i sig.

Mitt intryck är att han är en person som skriver under ett avtal och sedan alltid kommer tillbaks och kräver lite mer oavsett hur bra avtalet ändå var. Den här typen av person vill alltid ha mer och står inte för överenskommelser.
2021-11-10, 18:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:

E*björn är missnöjd med allt och alla, hans överklagan kommer Hovrätten att avvisa och förhoppningsvis tar det här eländet slut då men osvuret är bäst.

Det nya som tillkommit är ju att han anser sig vara lurad och tvingad av sina advokater och Monica P.

E*björ rattas av en rättshaverist som ska ha det där förbannade rucklet till varje pris.
2021-11-10, 18:20
Medlem
Citat:
Här kommer en samling filer som kompletterar allt som hänt i ärendet sedan förlikningen den 8/10-2021, en intressant sak är tjänsteanteckningen som görs i aktbilaga 172 när E*björns ångerbrev har kommit in (aktbilaga 171), Tingsrätten ber advokat Berg att säkerställa att det inte föreligger några hinder att fatta en dom i saken och Berg försäkrar att inga hinder föreligger, han talar om att E*björn ångrar att han skickade ångerbrevet.

Majkgård är verkligen en "pain in the ass", det är hon som piskar E*björn.

https://anonfiles.com/v6R2aeU0u7/2021-11-10_1038_T_8555-20_zip
Status är alltså att Esbjörn ångrar att han ångrade att han skickat in ångerbrevet.

Jag undrar också om det kan vara så att det finns en spricka i Team Esbjörn. Majkgård och Esbjörn vs. Binninge och MPL. Kan man hoppas på en framtida tråd om Esbjörns stämning av Binninge och MPL, där kan man tala om utnyttjande av en äldre person.
2021-11-10, 18:24
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma
Status är alltså att Esbjörn ångrar att han ångrade att han skickat in ångerbrevet.

Jag undrar också om det kan vara så att det finns en spricka i Team Esbjörn. Majkgård och Esbjörn vs. Binninge och MPL. Kan man hoppas på en framtida tråd om Esbjörns stämning av Binninge och MPL, där kan man tala om utnyttjande av en äldre person.

Mja, status är nog att E*björn inte vet vad han ska ångra förrän Majkgård har berättat det för honom, det är hon som drar i trådarna och styr spratteldockan E*björn.
2021-11-10, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Inte alls, man ska inte medverka till ett samhälle där underskrivna kontrakt inte betyder något. Det urholkar avtalsrätten och i grunden även äganderätten då en köpare inte kan lita på att han får äganderätten till det han köper.

Men Ebba kanske inte längre vill ha fastigheten. Hon kanske hellre vill ha den goodwill (gott rykte) hon skulle kunna få om hon erbjuder Esbjörn att häva affären om han vill. Hon har bara att vinna på att göra så, och inget att förlora annat än en fastighet som riskerar att kosta henne väljare och hennes rykte mm.
Och dessutom kanske Esbjörn då svarar på hennes erbjudande att han vill att hon ska ha fastigheten, att det skulle bli en ära för honom om hon tog över den.

Jag vill att det ska bli bra för både Ebba och Esbjörn
Och jag gissar att Ebba hellre hade köpt en fastighet utan alla dessa väldigt ovanliga problem som har varit.
Senast redigerad av eoku 2021-11-10 kl. 18:39.
2021-11-10, 18:55
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Men Ebba kanske inte längre vill ha fastigheten.

Uppenbarligen vill hon det så varför fantiserar du om motsatsen?
2021-11-10, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Men Ebba kanske inte längre vill ha fastigheten. Hon kanske hellre vill ha den goodwill (gott rykte) hon skulle kunna få om hon erbjuder Esbjörn att häva affären om han vill. Hon har bara att vinna på att göra så, och inget att förlora annat än en fastighet som riskerar att kosta henne väljare och hennes rykte mm.
Och dessutom kanske Esbjörn då svarar på hennes erbjudande att han vill att hon ska ha fastigheten, att det skulle bli en ära för honom om hon tog över den.

Jag vill att det ska bli bra för både Ebba och Esbjörn
Och jag gissar att Ebba hellre hade köpt en fastighet utan alla dessa väldigt ovanliga problem som har varit.
Nu skulle ju Ebba Busch faktiskt kunnat backa ur affären genom att "sälja" tillbaka fastigheten till Esbjörn för samma summa och behålla en merpart av hedern. Samt kanske få lite sinnesro, är hon troende så vet hon ju att pärleporten är evigt stängd för henne efter det här.
Då hade hon fått slut på skiten och kunnat fokusera på sitt parti och det kommande valet.
Blir intressant att se hur hon prioriterar här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in