2021-11-07, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roob07
Jo, det vet jag. Kör på det nu som sagt men bara med en 24h testlina. Frågan var vad det innebär att använda alternativet att logga in med stalker portal istället. Innebär det att man använder mac? Om ja, skulle jag kunna använda mitt befintliga abb med tivimate och skrota min gamla box.

Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Du borde ju kunna använda ditt befintliga oavsett? Bara be säljaren om uppgifterna som behövs.

Ja, finns ingen anledning att köra med stalker portal när xtream codes finns på Tivimate.
Citera
2021-11-07, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Ja, finns ingen anledning att köra med stalker portal när xtream codes finns på Tivimate.

Tack för att ni svarar men tyvärr inte på frågan jag ställer....
Jag undrar om man kan köra på stalker läget och då med sin mac men jag förmodar ni inte vet det då. Jag får testa själv.
Att xtream codes funkar vet jag redan då jag kört hela kvällen med ett testkonto. Att be min leverantör om login kan jag såklart göra men då blir det knöligt att gå tillbaks till min box igen om jag vill så därför undrar jag om tivimate klarar bägge lägena. Det var allt.
Citera
2021-11-07, 23:39
Medlem
Citat:
Jag undrar om man kan köra på stalker läget och då med sin mac men jag förmodar ni inte vet det då. Jag får testa själv.
Att xtream codes funkar vet jag redan då jag kört hela kvällen med ett testkonto. Att be min leverantör om login kan jag såklart göra men då blir det knöligt att gå tillbaks till min box igen om jag vill så därför undrar jag om tivimate klarar bägge lägena. Det var allt.

Nä, jag har aldrig kört det.
Som sagt har nog de flesta aldrig behövt göra det heller.
Det är väl bara att be din säljare att han fixar en m3u-länk som är kopplad till ditt konto där du kör box med stalker portal. Då behöver säljaren inte byta din Mac adress. Då kan du ju köra både din Mac box och Tivimate med xtream codes inlogg på samma konto.
Citera
2021-11-08, 14:21
Medlem
Citat:

Jodå det går bra i Tivimate. Lägg in med stalker din portal med /c i slutet och så skriver du in din mac adress lite lägre ner.
Citera
2021-11-08, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clubsms
Jodå det går bra i Tivimate. Lägg in med stalker din portal med /c i slutet och så skriver du in din mac adress lite lägre ner.

Tack. Testade själv tidigare idag redan och precis som du säger funkar det kanon. Funkar så bra på min android tv så jag tror jag pensionerar min box 😁
Citera
2021-11-08, 23:21
Medlem
Efter att ha kollat med er garvade här i forumet så byttes min tvip605 ut mot en formuler z alpha.
Efter att ha testkört i några dagar så känns den som ett bättre val på alla parametrar!
Stort tack igen till er som svarade på min fråga några sidor tidigare i tråden!

Har en fråga dock - kan man ladda ner subs till VOD materialet med formuler?
Hur går man isf tillväga...?
Citera
2021-11-08, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elp
Efter att ha kollat med er garvade här i forumet så byttes min tvip605 ut mot en formuler z alpha.
Efter att ha testkört i några dagar så känns den som ett bättre val på alla parametrar!

Gjorde tvärtom hade en formuler men byte ut den då den krånglade hela tiden till en tvip och allt funkar nu som det skall, subsen skall finnas på epg länken automatiskt eller kan du ändra det via inställningar.
Citera
2021-11-08, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elp

Du skaffar ett konto på opensubtitles först.
Sen loggar du in med dina uppgifter inne i inställningarna på my Mytvonline2.
Sen om du har en film som inte har text så kan du välja att söka online efter det.

https://www.formuler-support.tv/forum/thread/4557-how-to-download-online-subtitles-and-use-this-in-mol2/
Citera
2021-11-09, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Du skaffar ett konto på opensubtitles först.
Sen loggar du in med dina uppgifter inne i inställningarna på my Mytvonline2.
Sen om du har en film som inte har text så kan du välja att söka online efter det.

https://www.formuler-support.tv/forum/thread/4557-how-to-download-online-subtitles-and-use-this-in-mol2/

Är det ngt detta forum saknar så är det en GILLA knapp!

Bug o bock, detta ska testas imorrn.
Citera
2021-11-10, 16:34
Medlem
Vad tycker ni om Chromecast och köra TiviMate?
Tanken var att köra det i stugan med en äldre tv
Citera
2021-11-10, 17:21
Medlem
Någon som upplever korta avbrott? Typ varar nån sekund då det blir svart i sändningen, sedan fortsätter det som vanligt direkt. Som värst kommer det en sån kanske en gång per minut.
Gäller bara formuler z8 boxen, inte på tex mobil... Misstänker att det kan vara nåt mellan boxen och tv:n, men det borde vara mer konsistent då, ibland kan man titta en hel dag utan att det händer.
Citera
2021-11-10, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somenboll2
Någon som upplever korta avbrott? Typ varar nån sekund då det blir svart i sändningen, sedan fortsätter det som vanligt direkt. Som värst kommer det en sån kanske en gång per minut.
Gäller bara formuler z8 boxen, inte på tex mobil... Misstänker att det kan vara nåt mellan boxen och tv:n, men det borde vara mer konsistent då, ibland kan man titta en hel dag utan att det händer.

Inget sånt här. Har du testat det där vanliga ha boxen strömlös? Tror inte det hjälper men du vet, bra att få det gjort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in