Citat:
Ursprungligen postat av
pi-ella
Jag hoppas att jag slipper skriva en lista med namn, men det är fler än @Anedin och jag i tråden som har avvikande åsikter än er om DAs fall.
Notera att @Anedin och jag inte ens bemödar oss att besvara din och @Vaxads inlägg med samma fula stil och ton, det kan vara ett tecken på att vi är seriösare än er och låter oss inte bli påverkade av era förolämpningar.
Nu skrev jag ju dock "typ". Som i "ungefär".
Jag räknar inte med oneliners, troll, medium och överdrivna teorier.
Av oss som är aktiva och ändå skriver sakligt... (även om vissa är mer elaka än andra så gör dom flesta som är aktiva här det.

) Så är det bara du och Anedin.. Plus någon enstaka som är in ibland kanske. Men som sagt... det är "typ" bara ni två som hörs och syns med dessa förnekelser till självmord.
Nu förstår jag inte vad sarkasm mot person och hård ton generellt har med hur seriös man är i sina teorier att göra?
Fakta är att man gått ut med att han är sprängd, fakta är att man inte misstänker brott. Vad finns det för alternativ tycker du? Mamman gick väl själv ut med att man sagt att han gjort det själv. Sen får du gärna förklara varför det skulle vara mindre seriöst att hålla fast vid en sådan linje än att börja hänvisa till medium och statliga konspirationer. Du verkar ju fortfarande tro att myndigheter medvetet håller inne med information av andra skäl än sekretess som finns vid alla FU och i synnerhet självmord. Det enda motargumentet till självmord i dagsläget bygger ju på konspirationsteorier. Hur du får det till mer seriöst än oss som håller oss till informationen vi får av familjen, media och Polisen tycker jag är mycket underligt. Sen hur man skriver till folk, om man är arg, ledsen eller sarkastisk har inte ett skit med det att göra. Klarar man inte av den tonen finns det ju faktiskt andra platser man kan diskutera på än flashback.
Och åter igen, om du tittar till min historik i dessa två DA trådar så ser du att jag inte alls haft problem att diskutera med oliktänkande. Och att jag faktiskt inte alls trodde på självmordsteorin inledningsvis. Jag bemöter som sagt Anedin som jag gör för att människan vägrar förstå det "vi" skriver, inte vad vi tycker... Och det är viktigt att du förstår det. För det är en jävligt stor skillnad.
Man kommer med fakta, delar länkar, förklarar ingående hur lagar och regler fungerar. Men sen svarar inte ens människan på det. Och så kommer frågan igen, och igen. Det har varit så sedan hen blev aktiv i tråden. Alla har vi våra gränser för hur mycket vi orkar. Som jag skrev innan, vi är många som har haft otroligt svårt för Anedins sätt att skriva, attityd och konstiga upprepningar sedan personen blev aktiv. Min inkorg är full av PM från folk som tror att människan är ett UFO. Att du inte ser det är inte så konstigt, eftersom ni tycker lika. Och då blir det en helt annan sak.